Jordbruksverket om sällskapsdjur

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bygert
    • March 2010
    • 2169

    Jordbruksverket om sällskapsdjur

    Nu har Jordbruksverket upptäckt att folk inte bara har katter och marsvin:



    Tongångarna känns lite oroväckande och risken är ju att man från det hållet tycker det är lika fel med t ex stora malar som med alligatorer.
    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare
  • bossep
    • March 2010
    • 4447

    #2
    Ursprungligen postat av Bygert
    Nu har Jordbruksverket upptäckt att folk inte bara har katter och marsvin:



    Tongångarna känns lite oroväckande och risken är ju att man från det hållet tycker det är lika fel med t ex stora malar som med alligatorer.
    Ja,
    Det där ser skrämmande ”lekmannamässigt” ut! Jag tror faktiskt det finns mer sönderavlade pudlar som lider av människors dumhet än alligatorer!
    “You can’t see the future if you don't know the history.”
    "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
    Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

    Kommentar

    • Mumin
      • October 2007
      • 3837

      #3
      Jag tror faktiskt inte detta är så fantastiskt dumt som det ser ut vid första genomläsningen. Vad jag saknar är vidare lästips och länkar.
      Om jag nu prompt vill ha en alligator, var kan jag skaffa information om dess skötsel och vilka regler gäller.

      Sen att det är ett hyckleri att tillåta folk att ha grävlingar som husdjur, är en annan sak. Enda anledningen torde väl vara att man har använt dem till träning av grythundar. Kan månne Jägarförbundet motsätta sig ett grävlingsförbud? Har man sett en fullvuxen grävlingshanne välta en fastcementerad soptunna utan nämnvärt besvär så inser man ju att det är ungefär lika lämpligt med en sån som husdjur som en alligator.
      För mycket är inte nog!
      Jag VILL ha en Elefantofon!!

      Kommentar

      • bossep
        • March 2010
        • 4447

        #4
        Ursprungligen postat av Mumin
        Jag tror faktiskt inte detta är så fantastiskt dumt som det ser ut vid första genomläsningen. Vad jag saknar är vidare lästips och länkar.
        Om jag nu prompt vill ha en alligator, var kan jag skaffa information om dess skötsel och vilka regler gäller.

        Sen att det är ett hyckleri att tillåta folk att ha grävlingar som husdjur, är en annan sak. Enda anledningen torde väl vara att man har använt dem till träning av grythundar. Kan månne Jägarförbundet motsätta sig ett grävlingsförbud? Har man sett en fullvuxen grävlingshanne välta en fastcementerad soptunna utan nämnvärt besvär så inser man ju att det är ungefär lika lämpligt med en sån som husdjur som en alligator.
        Om man vill bemödiga sig finns det information om alligatorer på nätet.
        Exempelvis http://www.repticzone.com/caresheets/868.html
        Jag tror dock att författaren tänker på Glasögonkajman (Caiman crocodilius) vilken är den vanligaste husdjurs krokodilen.
        Alligatorer finns bara i Kina och USA. Den kinesiska (Alligator sinensis) är utrotningshotad och det borde vara import förbud på dessa (har inte kollat). Mississippialligatorn (Alligator mississippiensis) är nog inte på listan men sist jag kollade var det ganska strikta export restriktioner i USA.
        Det vore kul att veta om någon zoopetare har en alligator hemma.



        Håller med dig om exempelvis grävlingar!
        “You can’t see the future if you don't know the history.”
        "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
        Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

        Kommentar

        Arbetssätt...