Inga husdjur mer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bygert
    • March 2010
    • 2169

    #76
    Skäll inte för mycket på danskarna, jag är inte överförtjust i deras regler för vilka djur man får ha men när jag läser dem så kan jag i alla fall se att det är nån som tänkt, åtminstone försökt tänka. När jag läser motsvarande svenska regler ser jag inte ett spår av att nån försökt tänka till, danskarnas regler har åtminstone vissa drag av logik, det har inte våra.

    Norrmännen verkar bli omvalda även om de försvarar det reptilförbud som de har där. Jag får snarast ett intryck av att reptiförbudet har förstärkt folks rädsla så att många fler i Norge än i Sverige är starkt negativa till reptiler. Det tål att tänka på, införs det ett förbud så kan det bli självförstärkande. Sen har man nog i Norge satt ett slags rekord i att skaffa sig lagbrytare med en reglering, försiktiga skattningar talar om att runt 100.000 bryter mot reptilförbudet.
    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #77
      Ja, dumma och ogenomtänkta lagar ber ju om att bli brutna mot, eftersom de saknar logik, så tar folk dem inte på allvar. I Norge kan det ju vara så att folk har vant sig vid förbudet, och orkar inte bry sig längre, och därför väljs politikerna om i alla fall.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #78
        På tapeten igen

        I San Francisco slåss man som katt och hund om husdjurens vara eller icke vara. Ett omstritt förslag vill förbjuda försäljningen av alla levande djur – om du in

        Men om man nu skall förtära fisken finns det väl inget förbud mot att förvara den på ett utmärkt sätt tills det sker...
        Och mata upp dom några år...
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • VisualDarkness
          • February 2010
          • 7417

          #79
          Jag förstår dem faktiskt då läge i SF är minst sag kritisk. Spanar man in deras "Animal Shelters" med övergivna djur så förstår man inte varför folk ens går till en djuraffär med tanke på hur överfulla dessa härrbärgen är.
          180l Sällskap:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
          60l Asien:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

          Kommentar

          Arbetssätt...