Förbud mot leksaker till snabbmat (USA)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dexter
    • December 2009
    • 984

    #16
    Ursprungligen postat av Marnat
    Det finns ju faktiskt en stor del tillsatser som är helt naturliga och fullständigt ofarliga, jag själv undviker dem i största möjliga mån då jag anser att de inte behövs, men jag är helt emot att de ska förbjudas på statlig nivå, staten ochg andra instanser har redan för mycket makt på den enskilda människan..


    Är det inte dags att vi som individer börjar ta vårt eget jävla (ursäkta franskan) ansvar. Bara för att någoit finns att få tag på behöver vi inte äta det eller köpa det, alla har vi en egen vilja, använd den, Alldeles för många är redan invaggade i tron att vi kan undvika allt trubbel om vi bara följer vad livsmedelsverket, staten, regelverket etcetcetc säger. Vakna upp.

    Nu blev det här kanske lite väl aggresivt, men jag är så trött på att folk behöver lagar och regler för att ta ställning..

    ber om ursäkt för det.
    Jag förstår på precis vad du menar. Är less på överförmynderi. Vad ska det lagstiftas om härnäst? (Däremot är det synd att skolmaten på många håll är så dålig att barnen inte äter den alls och det behöver man ta tag i på allvar.)
    Senast redigerad av Dexter; 30 April 2010, 20:49.
    /Dexter

    75 liter mix, 220 liter mix

    Kommentar

    • hawkse
      • December 2009
      • 781

      #17
      Ursprungligen postat av Marnat
      Är det inte dags att vi som individer börjar ta vårt eget jävla (ursäkta franskan) ansvar. Bara för att någoit finns att få tag på behöver vi inte äta det eller köpa det, alla har vi en egen vilja, använd den, Alldeles för många är redan invaggade i tron att vi kan undvika allt trubbel om vi bara följer vad livsmedelsverket, staten, regelverket etcetcetc säger. Vakna upp.
      Jag håller helt med dig. Lagar löser inte alla problem och individen måste ta sitt ansvar. Problemet med maten är att det i många fall inte längre ens finns tillsatsfria alternativ. Ta påläggsskinka som ett exempel. Jag läser vareviga gång tillsatslistan på paketen i hopp om att finna någon fri från dylika - och går bet. Alltså skall jag då sluta köpa skinka? Ja, det har jag gjort. Fortsätt med ost, kött, bröd - lika illa. Något är snett när det lönar sig bättre att stoppa i tillsatser istf att undvika dem.

      Om tillsatserna är naturliga eller ej har viss betydelse men som du skriver är det snarare överanvändningen man vänder sig mot.

      Nej, reglering med lagar, morötter och piskor behövs för den fria marknaden fungerar inte utan att samhället sätter spelreglerna.

      Kommentar

      Arbetssätt...