ännu en affär som dumpar sina djur... =(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vandal
    • January 2006
    • 1655

    ännu en affär som dumpar sina djur... =(



    Var där en gång typ 2001, det var, vad jag minns inte mycket att se...

    (Affär, kanske är att ta i... men omnämns som det i pressen)
    over and out /Petter
    Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

    http://saltvattenvandal.blogspot.com/
  • Dragge
    • October 2004
    • 229

    #2
    Man blir fan mörkrädd...

    Kommentar

    • Bygert
      • March 2010
      • 2169

      #3
      Det där var ändå bara ytterligare en detalj i en ytterst märklig historia. Det byggs ny djurpark, Söderåsens, och det är en lång historia med stämningar, avhopp, saknade tillstånd, rymda djur och annat så man till slut inte vet vad man skall tro.
      Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Nej affär har det väl aldrig varit utan det var klassat som djurpark - så det är helt fel av dig att använda ordet affär i rubriken. Även om nu media är rätt ointresserade av att skildra sanningen så finns det ju ingen anledning för oss att hjälpa dom att sprida lögner

        Vi gjorde för några år sedan ett besök där med Zoopetväst och då var det rätt OK.
        Tråkigt att det gick som det gick - anledningen till att det gick som det gick vet jag inte. Det var dock en hel del turbulens och skriverier på slutet - tråkigt att det skulle behöva gå ut över en del av djuren.
        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 30 April 2010, 11:27.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • DjTommy
          • October 2008
          • 321

          #5
          Jag blir så förbannad när jag hör om sådant här gång på gång.. Helt otroligt att några utav djuren fortfarande levde!! Jag skulle bra gärna vilja ha en konversation med någon utav de ansvariga.
          54 liter BB
          96 liter Dagis
          375 liter Malawi

          Kommentar

          • Bygert
            • March 2010
            • 2169

            #6
            Anläggningen i Halmstad har varit ok men det var väl hyreshöjningar som knäckte den verksamheten. Tanken var då att djuren skulle till den nya djurpark som byggs i Skåne men det har blivit totalt kaos.

            Sen, om man tittar på filmen, jo det är skitigt och rörigt och diverse insekter men det ser jag inte som så märkligt när man flyttat ut. Vattensköldpaddor kan vara riktiga luringar på att gömma sig så att det kan bli en sån kvar kan hända. Och fågeln tycker jag ser ut som en koltrast, alltså en som tagit sig in utifrån. Så frågan är ju hur allvarligt det är egentligen?
            Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Ursprungligen postat av Bygert
              Anläggningen i Halmstad har varit ok men det var väl hyreshöjningar som knäckte den verksamheten. Tanken var då att djuren skulle till den nya djurpark som byggs i Skåne men det har blivit totalt kaos.

              Sen, om man tittar på filmen, jo det är skitigt och rörigt och diverse insekter men det ser jag inte som så märkligt när man flyttat ut. Vattensköldpaddor kan vara riktiga luringar på att gömma sig så att det kan bli en sån kvar kan hända. Och fågeln tycker jag ser ut som en koltrast, alltså en som tagit sig in utifrån. Så frågan är ju hur allvarligt det är egentligen?
              Såg också att de lyfte på några skinn från ormar som ömsat.

              Tycker också att det var lite kvällstidningsstuk över artikeln - sen måste det självklart kritiseras om det blivit några djur kvar, men det hela skall inte överdrivas
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              Arbetssätt...