Säljer förbjudna kräftor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doppingen
    • April 2008
    • 1079

    #16
    Annonsen borta nu
    MammaMia

    Kommentar

    • Kapten Kirk
      • August 2008
      • 90

      #17
      En ny har kommit där han kommenterar kräftorna
      Ja, jag är dum

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #18
        #8 Lurade han dig att köpa kräftor genom annonsen han hade nu?
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Johan0201
          • June 2007
          • 708

          #19
          Nej det var längesen, innan jag visste att det var förbjudet
          1* 540 liter med SA/CA ciklider
          9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

          www.tvspel.ifokus.se

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #20
            Men det var den här killen iaf alltså. Kan man vara mer korkad än honom? Nya fiskannonsen är inte alls smygannons för att ha kräftor och till salu oxå.....
            Hoppades nästan att det var som en variant av forumtroll.
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • Johan0201
              • June 2007
              • 708

              #21
              Ja det var honom jag köpte av, men han säljer mycket annan fisk som faktist är riktigt fina
              1* 540 liter med SA/CA ciklider
              9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

              www.tvspel.ifokus.se

              Kommentar

              • rasmus_agren
                • January 2010
                • 198

                #22
                Jag pratade med honom om det och när jag förklarade vari faran låg så tog han snabbt ner annonsen. Trevligt kille. Det är inte så lätt att hålla koll på varenda regel, särskilt inte när inte ens djurbutikerna håller på dom.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #23
                  Ursprungligen postat av rasmus_agren
                  Trevligt kille. Det är inte så lätt att hålla koll på varenda regel, särskilt inte när inte ens djurbutikerna håller på dom.
                  Det är mycket möjligt att han är trevlig - men han skrev ju faktiskt i sin annons att de inte såldes i affärerna eftersom de var olagliga, men han hade inte fått något brev om att de var olagliga och då tyckte han att det var OK
                  Senast redigerad av Kjell Fohrman; 17 March 2010, 13:36.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • rasmus_agren
                    • January 2010
                    • 198

                    #24
                    Jag säger inte att det var optimalt skött, givetvis borde han ha kollat upp det

                    Tycker bara det blev lite mycket "kan man vara mer korkad än honom?" och sånt. Om man inte vet varför de är förbjudna så kanske man tänker att det är för att de är fridlysta och att det därför inte är tillåtet att importera/sälja dom i affärer men att det är mer ok att odla dom själv och sälja.

                    Kommentar

                    • eriahl
                      • April 2004
                      • 5681

                      #25
                      Min kommentar om hur korkad han verkar. Jag tycker faktiskt att det inte är smart gjort med en andra annons om fisk men även kräftorna "smög" med igen. En annons borta och andra liknande den första. Smart? Inte det minsta i mina ögon. Att folk sen ev köper och helt enkelt blir lurade att köpa olagliga djur gör inte saken bättre. Det här bjuder jag på. Man kan ju anmäla till blocket om någon annons inte är ok sas. Jag gjorde så med bägge annonserna. Plockar, ironisk, säkert/kanske en himla massa popularitetspoäng på det.
                      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                      Kommentar

                      • Johan0201
                        • June 2007
                        • 708

                        #26
                        Håller med föregående talare, folk kommer ju att fråga honom vad det är för kräftor han menar och då kommer han kanske få sålt några ändå. Plocka bort allt som har med kräftorna att göra istället =)
                        1* 540 liter med SA/CA ciklider
                        9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

                        www.tvspel.ifokus.se

                        Kommentar

                        • doppingen
                          • April 2008
                          • 1079

                          #27
                          Han har en ny annons nu införd igår, med massa fisk och han skriver kräftorna är totalförbjudna men de är med på egen film i annonsen, så vill kanske bli av med dom fast "förtäckt" "Akvariefiskar 10kr styck"
                          Senast redigerad av doppingen; 19 March 2010, 16:51.
                          MammaMia

                          Kommentar

                          • eriahl
                            • April 2004
                            • 5681

                            #28
                            Hur korkad kan killen vara behöver man inte fundera på. Han BER ju för tusan om att bli anmäld på riktigt.
                            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                            Kommentar

                            • Bygert
                              • March 2010
                              • 2169

                              #29
                              Antingen är han korkad på heltid eller också är han inne på att provocera fram en rättegång som kan bli nog så intressant om man plockar fram rätt material. Det senare skulle vara lite intressant men så spännande är det nog inte.
                              Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

                              Kommentar

                              Arbetssätt...