problem med pwss?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #46
    Ursprungligen postat av Jens A.
    Flodströms akvarier (akvarieshop.se) är inte bättre. Jag beställde saker därifrån för en månad sedan och har inte hört ett dyft från dom. Pwss brukar åtminstone höra av sig om saker blir sena.
    Ups!
    Jag menar Flodströms, som har akvarieshopen.com, inte akvarieshop.se!!

    Nåja, iallafall...pwss har skött allt med mej ok, även om det ibland har tagit lite tid.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Tege
      • October 2006
      • 70

      #47
      Ursprungligen postat av petnym
      Varför argumentera emot när det bara är att kolla på akvarieshop.se hemsida?
      Länk: http://www.akvarieshop.se/
      Namn förbistring då är det två firmor som har stängt här på våren.
      http://www.akvarieshop.se

      Jag trodde du menade att Flodströms hade stängt http://www.akvarieshopen.com
      Det lustiga är att i deras logga står det .se så dom verkar inte ens själva veta vad deras adress är???

      Kommentar

      • Maffia666

        #48
        Har beställt på Flodströms- akavarieshopen.... en söndag och på tisdagen hade jag prylarna! Likadant var det på Guldfisken. Men men jag kan ju ha haft tur.

        Kommentar

        • jeeli
          • July 2007
          • 53

          #49
          Jag kommer aldrig handla av pwss igen .... beställde en ställning som jag hittade billigt .... men det tog drygt två månader innan jag hade min leverans... först hade de inte grejerna ... mejlade och fick svar att de hade skickat min beställning till leverantören .... andra mejlet skulle de ringa till leverantören och fråga hur lång tid det skulle ta ... tredje mejlet... hade de inte fått svar... tjärde mejlet... hade leverantören haft stängt ... femte mejlet ... då helt plötsligt hade de glömt att skicka beställningen .... Vad fan håller de på med....????

          Kommentar

          • Fanbyalperna

            • September 2005
            • 752

            #50
            Har handlat en del från Guldfisken nu istället och blivit glatt överraskad. De har sänt grejorna som brev och tack vare det har jag haft "stora brev" redan dagen efter. Så är ju önskedrömmen att det skall fungera.
            Har inte alltid rätt, men fel ibland

            Kommentar

            • Galne-Gurra
              • April 2008
              • 1080

              #51
              Om PWSS har svårt att leverera prylar i tid,var skall man då köpa akvarium någonstans.
              Hade tänkt mej ett zooline eller ocean 540 liters paket med ställning och lysrörsarmatur plus sand,värmare och ytterfilter.
              Har inte hittat något ställe med bättre priser än pwss,men det kanske finns andra här som vet var man skall kolla.
              http://web.telia.com/~u22310064/index.html

              Kommentar

              • Tege
                • October 2006
                • 70

                #52
                Ursprungligen postat av Galne-Gurra
                Om PWSS har svårt att leverera prylar i tid,var skall man då köpa akvarium någonstans.
                Hade tänkt mej ett zooline eller ocean 540 liters paket med ställning och lysrörsarmatur plus sand,värmare och ytterfilter.
                Har inte hittat något ställe med bättre priser än pwss,men det kanske finns andra här som vet var man skall kolla.
                Hör med närmaste zoo-handlare (vart du nu bor) om vilket pris dom kan göra i jämförelse med pwss. Dom brukar bli ganska medgörliga när dom märker att man har koll på vad det kostar på nätet. Det blir kanske inte riktigt lika billigt som hos pwss men du får förhoppningsvis rätt prylar inom en vecka och du får en god kontakt med din lokala handlare. Det kan vara värt mellanskillnaden.

                Kommentar

                • peterhaack
                  • November 2004
                  • 1752

                  #53
                  Ursprungligen postat av Galne-Gurra
                  Om PWSS har svårt att leverera prylar i tid,var skall man då köpa akvarium någonstans.
                  Hade tänkt mej ett zooline eller ocean 540 liters paket med ställning och lysrörsarmatur plus sand,värmare och ytterfilter.
                  Har inte hittat något ställe med bättre priser än pwss,men det kanske finns andra här som vet var man skall kolla.
                  Det handlar om ngra ynka få som "upplever" PWSS som om allt är fel med PWSS.

                  Jag tycker att du skall ringa PWSS och höra hur snabbt de kan få fram grejerna, inte bara lyssna på hörsägner.

                  Jag slängde in en beställning på saker i fredags jag hade dem igår... alltså från PWSS då.
                  Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                  Kommentar

                  • durgnas
                    • June 2007
                    • 232

                    #54
                    jag har bara positiva erfarenheter av pwss. Har beställt lite smågrejer ett par gånger och ett helt akvariepaket med BTN bakgrund och alla tillbehör nyligen och allt blev leverarat i utsatt tid. Tyvärr var det ett fel på bakgrunden (en spricka som ni kan se i en annan tråd) men det var det inga som helst problem med att få kontakt med dem och jag fick välja på att vänta på en ny eller få den till ett mycket bra pris. Jag valde det bättre priset och pengarna fick jag tillbaka en dag efter.
                    Så jag rekomenderar dem!

                    Kommentar

                    • bec@home.se
                      • April 2008
                      • 38

                      #55
                      Just tricket att kolla priser på nätet och handla lokalt kan jag rekommendera. Har precis köpt (mycket) från Fridhems Akvarier och de kunde mer eller mindre matcha de priser jag hittat på tex. pwss och i tyskland. (Sen är det inte alltid utbudet är exakt detsamma förstås.) Dessutom var de jäkligt hjälpsamma och trevliga.

                      Kommentar

                      • Guest

                        #56
                        Hej

                        Har inte läst tråden, men hoppas på svar. Har PWSS stängt ?
                        Har skickat 2 mail ditt på frågor som kan generera pengar till dom ca: 10.000.-
                        Men de verkar inte intresserade. Ska man byta levrantör ? isåfall till villken, med bra priser?
                        maila dom för snart 2 veckor sedan : (.
                        Ursäkta jag är bara frustrerad....... : (

                        Kommentar

                        • Tege
                          • October 2006
                          • 70

                          #57
                          Ursprungligen postat av aggehunk
                          Hej

                          Har inte läst tråden, men hoppas på svar. Har PWSS stängt ?
                          Har skickat 2 mail ditt på frågor som kan generera pengar till dom ca: 10.000.-
                          Men de verkar inte intresserade. Ska man byta levrantör ? isåfall till villken, med bra priser?
                          maila dom för snart 2 veckor sedan : (.
                          Ursäkta jag är bara frustrerad....... : (
                          2 veckor är ingen ovanlig väntetid, dryga månaden är nog mer normalt. Ring och lämna mess om du har bråttom, då kanske dom svarar inom en vecka eller två men det är ingen garanti.
                          Som jag sagt tidigare det finns betydligt mycket roligare och trevligare firmor att ha och göra med, nyttja dom istället.

                          Kommentar

                          • beerzon
                            • May 2008
                            • 877

                            #58
                            Jag skulle köpa av dem, deras hemsida var ingen bra, eftersom jag inte fick se total priset med frakt. Då jag råkade lägga en order.

                            Maila dem många gånger utan svar. Ringde MINST 10 gånger, de svarade ALDRIG.

                            Tänker aldrig beställa från deras sida. Sämsta supporten jag varit med om.

                            Kommentar

                            • Guest

                              #59
                              Nu fick jag svar
                              Kanske hjälper att skriva sitt missnöje här





                              Ursprungligen postat av aggehunk
                              Hej

                              Har inte läst tråden, men hoppas på svar. Har PWSS stängt ?
                              Har skickat 2 mail ditt på frågor som kan generera pengar till dom ca: 10.000.-
                              Men de verkar inte intresserade. Ska man byta levrantör ? isåfall till villken, med bra priser?
                              maila dom för snart 2 veckor sedan : (.
                              Ursäkta jag är bara frustrerad....... : (

                              Kommentar

                              • petnym
                                • May 2002
                                • 5028

                                #60
                                Som kontrast till många negativa kommentarer om PWSS kan jag meddela att jag fick mina senast beställda varor på endast 2 dagar... inte illa PWSS!
                                Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                                Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                                Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                                Kommentar

                                Arbetssätt...