problem med pwss?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nilsrolf
    • November 2006
    • 549

    #31
    Ursprungligen postat av Maffia666
    Har också upplevt långa leveranser, men varorna har alltid dykt upp efter mycket om och men. Men de har svarat i telefonen de gånger jag ringt.
    Samma här tar tid, men alltid pålitliga med leverens och så vidare. Enda nackdelen: långa leverenstider mellan varven, men vet man det så. Har man bråttom får man ta t ex Guldfisken som är många ggr snabbare.

    Kommentar

    • ambjörn
      • February 2008
      • 77

      #32
      När jag till sist lyckades få tag på dem på telefon (mobil - det nummer som stod på hemsidan gick till en gammal dam som verkade mycket undrande... eller också slog jag fel två gånger i rad) så gick det hur snabbt som helst.

      Kommentar

      • Fanbyalperna

        • September 2005
        • 752

        #33
        Efter långt om länge fick jag en förklaring: Suss hade varit ledig mycket och tjejerna som jobbar där hade inte hunnit med-
        En förb-t tunn förklaring som tyder på uppenbar nonchalans mot kunderna.
        Jag kan acceptera en längre leveranstid så länge jag får besked om det, men att bara strunta i kunden är det värsta man kan göra.
        Det lär inte bli några fler beställningar där från mej iaf.
        Det finns mycker bättre leverantörer. Betalar hellre en krona mer och får leverans i tid.
        Har inte alltid rätt, men fel ibland

        Kommentar

        • Fanbyalperna

          • September 2005
          • 752

          #34
          Kan tillägga att går man utomlands så får man båda bättre pris och bättre service.
          Har inte alltid rätt, men fel ibland

          Kommentar

          • Tege
            • October 2006
            • 70

            #35
            Det enda den där firman verkligen är experter på verkar vara att komma med halvdåliga bortförklaringar om varför det råkade gå snett just den här gången. Dom där sk tjejerna på lagret (finns dom?) verkar få ut för det mesta.

            Kommentar

            • Jens A.
              • March 2007
              • 5026

              #36
              Flodströms akvarier (akvarieshop.se) är inte bättre. Jag beställde saker därifrån för en månad sedan och har inte hört ett dyft från dom. Pwss brukar åtminstone höra av sig om saker blir sena.
              Earth first! We´ll screw up the other planets later!

              Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

              Kommentar

              • peterhaack
                • November 2004
                • 1752

                #37
                Ser man alltid negativt på allt, blir man till sist en gnällspik som inte tåls sig att vänta.

                Det är trist att folk kan få kräka ur sig vad som helst för att ngn gör dåligt från sig ist för att bara hålla tyst och handla ngn annanstans, nu har man hört tjatet om hur PWSS är dåliga på att svara och på att levererar har aldrig haft de problemen och de säger på svarare att skicka ett sms så svarar de så snart de kan eller så prata man in på svararen.

                De gånger det har tagit lång tid har jag iaf fått reda på det eller om ngt varit fel har de snabbt bytt ut och de har verkligen gjort sitt för att förska hinna med allt..

                Trivs man inte hos dem sluta handla där och handla hos ngn annan men sluta gnäll om det här inne blir ju inte ett dugg bättre då Patrick eller suss inte är reggade här inne så de kan föra en talan, skulle de sitta här och hänga tar saker ännu längre tid...

                /Peter Haack
                Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                Kommentar

                • Robin_Hedstrom
                  • January 2005
                  • 1818

                  #38
                  Ursprungligen postat av peterhaack
                  men sluta gnäll om det här inne blir ju inte ett dugg bättre då Patrick eller suss inte är reggade här inne så de kan föra en talan, skulle de sitta här och hänga tar saker ännu längre tid...
                  Men de läser med jämna mellanrum, det har han själv sagt.
                  /Robin Hedström
                  http://www.robinhedstrom.se/

                  Kommentar

                  • peterhaack
                    • November 2004
                    • 1752

                    #39
                    Ursprungligen postat av Robin_Hedstrom
                    Men de läser med jämna mellanrum, det har han själv sagt.
                    De läser oftast då ngn påpekar om ngt ifrån deras butik eller agerande och det är som många säger bättre kontakta dem det gäller än att slänga massa ord här inne.

                    Om nu de som gnäller har handlat där och haft problem är det ju deras sak och man kan påtala att ja jag har haft problem jag med...men att fortsätta att tracka och gnälla hjälper ju inget mer än spär på det trista snacket, samt att dra upp massa hörsägen om att de har problem med leverantörer osv är bra onödigt med har inte med det hela att göra tycker jag.

                    Jag har personligen inte träffat Patrick eller Suss men de gånger jag jag ringt har jag fått napp man kan inte bara ringa en gång och gnälla i ett forum sen utan man får vara i härdig, de har nyss startat butik och vad är inte mer retligt än att se ett butiksbiträde stå och hänga i luren och prata problem eller privata grejer...

                    Säg man har haft problem och sen är det bra tycker alla så är det ju dåligt men det finns andra onlinebutiker att handla hos så det är ju bara att välja...
                    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                    Kommentar

                    • petnym
                      • May 2002
                      • 5028

                      #40
                      Ursprungligen postat av Jens A.
                      Flodströms akvarier (akvarieshop.se) är inte bättre. Jag beställde saker därifrån för en månad sedan och har inte hört ett dyft från dom. Pwss brukar åtminstone höra av sig om saker blir sena.
                      Akvarieshop har ju enligt sin hemsida stängt/semester sedan ungefär en månad tillbaka så det är väl inte så konstigt att de inte svarar!
                      Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                      Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                      Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                      Kommentar

                      • patdah
                        • November 2007
                        • 659

                        #41
                        Jag har handlat ganska mycket av pwss och det är nog småprylar och kar för över tiotusen nu... en enda sak har varit restnoterad och det handlar då om en liten snigelfälla... den fick jag skicka till mig i ett separat paket på posten några dagar senare helt fraktfritt.

                        Jag har träffat Patrick och han är verkligen trevlig... Suss har jag bara pratat med i telefon inför leveranser och hon är också toppentrevlig. Jag misstänker att det endast är det lilla fåtalet som sällan är nöjda med vad livet har att ge som klagar bakom en dator... den stora glada massan som är nöjda med leveranserna och bemötandet tackar för goda leveranser i det tysta.

                        Jag kommer fortsätta handla hos PWSS... det hindrar ju iof inte mig att handla för lika mycket hos andra bra företag så som akvarielagret eller åleds... alla har dom sina olika fördelar...
                        /Patrik

                        I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

                        Kommentar

                        • Fanbyalperna

                          • September 2005
                          • 752

                          #42
                          Ursprungligen postat av peterhaack
                          De läser oftast då ngn påpekar om ngt ifrån deras butik eller agerande och det är som många säger bättre kontakta dem det gäller än att slänga massa ord här inne.

                          Om nu de som gnäller har handlat där och haft problem är det ju deras sak och man kan påtala att ja jag har haft problem jag med...men att fortsätta att tracka och gnälla hjälper ju inget mer än spär på det trista snacket, samt att dra upp massa hörsägen om att de har problem med leverantörer osv är bra onödigt med har inte med det hela att göra tycker jag.

                          Jag har personligen inte träffat Patrick eller Suss men de gånger jag jag ringt har jag fått napp man kan inte bara ringa en gång och gnälla i ett forum sen utan man får vara i härdig, de har nyss startat butik och vad är inte mer retligt än att se ett butiksbiträde stå och hänga i luren och prata problem eller privata grejer...

                          Säg man har haft problem och sen är det bra tycker alla så är det ju dåligt men det finns andra onlinebutiker att handla hos så det är ju bara att välja...
                          Den firman vill jag inte kalla nystartad. Personligen tycker jag det är bra att se att det inte är något olycksfall i arbetet. Det hjälper mej att undvika dem.
                          Har inte alltid rätt, men fel ibland

                          Kommentar

                          • Tege
                            • October 2006
                            • 70

                            #43
                            Ursprungligen postat av peterhaack
                            De läser oftast då ngn påpekar om ngt ifrån deras butik eller agerande och det är som många säger bättre kontakta dem det gäller än att slänga massa ord här inne.

                            Om nu de som gnäller har handlat där och haft problem är det ju deras sak och man kan påtala att ja jag har haft problem jag med...men att fortsätta att tracka och gnälla hjälper ju inget mer än spär på det trista snacket, samt att dra upp massa hörsägen om att de har problem med leverantörer osv är bra onödigt med har inte med det hela att göra tycker jag.

                            Jag har personligen inte träffat Patrick eller Suss men de gånger jag jag ringt har jag fått napp man kan inte bara ringa en gång och gnälla i ett forum sen utan man får vara i härdig, de har nyss startat butik och vad är inte mer retligt än att se ett butiksbiträde stå och hänga i luren och prata problem eller privata grejer...

                            Säg man har haft problem och sen är det bra tycker alla så är det ju dåligt men det finns andra onlinebutiker att handla hos så det är ju bara att välja...
                            Om du inte vill höra/läsa alla varningar om webb butiken PWSS sätt att sköta sin kundkrets kan du väl låta bli att lyssna. Det finns många andra mycket trevligare trådar att läsa.

                            Att varna för att även leverantörer har problem med pwss får du anse vad du vill om. Men se det som en varning för att betala varor i förskott. Med lite otur är det lika med att kasta pengarna i sjön. Jag skrev hört men menade vet.

                            Visst har jag slutat handla där, snart ska jag sluta gnälla på dom oxå, saker förändras snabbt ibland, Dom kan ju bli en toppenbutik med tiden. Har handlat flera ggr av dom under dom år som dom funnits, skulle tippa på att en av fem beställningar gått smärtfritt, det är ganska dåligt tycker jag. Sen beror det ju vad man ställer för krav på service från firman där man handlar.

                            Gjorde faktiskt en beställning från Flodströms förra helgen, några tior dyrare blev det. Men kunde hämta paketet följande onsdag typ 2 vardagsdygn innan jag hade prylarna. Det är den typen av service jag vill ha när jag handlar något.

                            Tydligen har inte alla dom kraven.

                            Kommentar

                            • Tege
                              • October 2006
                              • 70

                              #44
                              Ursprungligen postat av petnym
                              Akvarieshop har ju enligt sin hemsida stängt/semester sedan ungefär en månad tillbaka så det är väl inte så konstigt att de inte svarar!
                              Det är zooplanet som har semesterstängt.

                              Kommentar

                              • petnym
                                • May 2002
                                • 5028

                                #45
                                Ursprungligen postat av petnym
                                Akvarieshop har ju enligt sin hemsida stängt/semester sedan ungefär en månad tillbaka så det är väl inte så konstigt att de inte svarar!
                                Ursprungligen postat av Tege
                                Det är zooplanet som har semesterstängt.
                                Varför argumentera emot när det bara är att kolla på akvarieshop.se hemsida?
                                Länk: http://www.akvarieshop.se/
                                Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                                Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                                Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                                Kommentar

                                Arbetssätt...