problem med pwss?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ahlqvist
    • January 2008
    • 661

    #16
    argh, tror nog jag ska försöka ringa i morgon och försöka dra mig ur.. har inte betalt något än

    "
    So Long, and Thanks for All the Fish
    "
    Douglas Adams
    Spana in NVSA's Webbsida!

    Kommentar

    • Tamarind
      • February 2008
      • 482

      #17
      Äntligen!!!
      Efter snart 3 veckors daglig tjat så fick jag faktiskt precis tag på Patrick, han var bortrest men lovade att någon skulle vara där imorgon så att jag kan åka och hämta på eftermiddagen. Det är bara att hoppas att allt funkar när jag väl är där, det är en enkel resa på över 20 mil... Min erfarenhet hittills har iallafall varit att det bara går att få tag på en människa, endast via sms, och att han är bortrest... Jaja, verkar trevlig iallafall!

      Kommentar

      • Mikael64
        • January 2008
        • 656

        #18
        Ursprungligen postat av Tamarind
        Äntligen!!!
        Efter snart 3 veckors daglig tjat så fick jag faktiskt precis tag på Patrick, han var bortrest men lovade att någon skulle vara där imorgon så att jag kan åka och hämta på eftermiddagen. Det är bara att hoppas att allt funkar när jag väl är där, det är en enkel resa på över 20 mil... Min erfarenhet hittills har iallafall varit att det bara går att få tag på en människa, endast via sms, och att han är bortrest... Jaja, verkar trevlig iallafall!
        Hoppas du fick det du beställde så du inte fick åka i onödan.
        Skickade själv ett mail idag till dom, få se om jag har fått något svar när jag kommer hem inatt från arbetet.
        Vill ha mina grjer så jag kan fortsätta mitt projekt.
        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=115937 (Numera nedlagt, är ett Malawi)
        Det är bara om man börjar, som det omöjliga bli möjligt
        http://www.tanganyika.se/index.php
        Mvh Mikael

        Kommentar

        • Tamarind
          • February 2008
          • 482

          #19
          Många missförstånd senare så är jag iallafall hemma igen med akvarium, möbel, ramp, lysrör, ytterfilter, värmare, BTN, grus, rot mm mm... Allting var precis som jag ville ha det, så om det bara vore enklare att få tag på PWSS så skulle de få högsta betyg av mej. Som det är nu så får de 5 mangroverötter av 10 möjliga. Problemet som jag tycker att de borde åtgärda är att de bara befinner sej på kontoret/i ladan när någon hämtar varor, därför finns det aldrig någon som kan svara på telefonen (som ringde konstant den timmen jag var där...). Tror att stället stannar av lite när ägaren är bortrest... Men hursomhelst, jag är supernöjd med mina varor och nu ska jag silicona BTN och såga rötter!
          /Erika

          Kommentar

          • Maffia666

            #20
            Har också upplevt långa leveranser, men varorna har alltid dykt upp efter mycket om och men. Men de har svarat i telefonen de gånger jag ringt.

            Kommentar

            • Solen
              • September 2003
              • 2997

              #21
              Har beställt grejer hos dem i flera år och aldrig haft problem, inte ens när jag skulle reklamera 2 akvarier efter varandra för att de läckte. Men visst har de haft endel problem med tex telias mailservice osv
              Pricken den Store !
              ~~~~

              Kommentar

              • ronjja
                • February 2008
                • 206

                #22
                Jag har beställt grejer hos dem 2 gånger. Första gången var jag nöjd, men denna gången är jag mycket missnöjd.
                Det har gått över en månad nu och jag har fortfarande inte fått min leverans. Jag har lyckats att få fatt i dem på telefon (och de är mycket treevliga och hjälpsamma när man får fatt i dem) en gång under dessa 4 veckor.
                De har lovat att maila mig denna vecka när de fick leverans, men jag har inte fått någon mail än..

                Jag kommer inte beställa från dem igen, vilket är synd då de är trevliga och billiga. Men en månads+ väntan och omöjlig telefon kontakt, så tycker jag inte att det är värt det.
                Simma lugnt

                Kommentar

                • TheRoblin
                  • July 2007
                  • 310

                  #23
                  köpte lite plast prylar och fick betala 90:- i frakt!!! De hade packat ordentligt....det vägde 2.4Kg....lol

                  Kommentar

                  • Ahlqvist
                    • January 2008
                    • 661

                    #24
                    Fick svar efter 4 dagar hur mycket jag skulle betala... har nu betalt mina 1200 kr (110kr frakt) för lite lysrör och dylikt... tycker priset är okay, men vi får väl se när prylarna dyker upp.

                    "
                    So Long, and Thanks for All the Fish
                    "
                    Douglas Adams
                    Spana in NVSA's Webbsida!

                    Kommentar

                    • Tetrax^
                      • June 2006
                      • 131

                      #25
                      Jag har väntat i drygt två veckor nu på en bakgrund som jag har beställt. Fick svar efter tre dagar om fraktkostnad men efter det har det inte hänt något. Mailade dem tidigare idag så vi får se om något svar dyker upp.
                      Min Zoon - Mvh Tetrax^

                      Kommentar

                      • Tege
                        • October 2006
                        • 70

                        #26
                        Ursprungligen postat av Jens A.
                        Pwss har snabbt blivit populära, och har haft en del trassel med mailservern och sina grossister - de får inte fram varorna så fort de hinner sälja dem. Så du kommer att få dina saker när de väl får in dem. Har aldrig haft några problem med pwss undantaget lite försenade leveranser.
                        Vad jag hört är det även gossisterna som har problem med med pwss, betalar man inte till grossisterna i tid så klart dom får vänta sen.

                        Är inte försenade leveranser ett problem så vet inte jag??

                        Kommentar

                        • Tetrax^
                          • June 2006
                          • 131

                          #27
                          Fick ett sms av Posten om att min leverans från Pwss nu har anlänt.
                          Min Zoon - Mvh Tetrax^

                          Kommentar

                          • Tege
                            • October 2006
                            • 70

                            #28
                            Ursprungligen postat av Tetrax^
                            Fick ett sms av Posten om att min leverans från Pwss nu har anlänt.
                            Ursprungligen postat av Tetrax^
                            Jag har väntat i drygt två veckor nu på en bakgrund som jag har beställt. Fick svar efter tre dagar om fraktkostnad men efter det har det inte hänt något. Mailade dem tidigare idag så vi får se om något svar dyker upp.

                            Hoppas den är hel så dom inte skickat någon sekunda trasig och ihoplimad bakgrund.

                            Kommentar

                            • ronjja
                              • February 2008
                              • 206

                              #29
                              Med mycket väntan, många telefonsamtal, e-mails och sms, så blev mitt packet äntligen skickat igår - exakt 35 dagar efter att jag gjort min beställning.

                              Jag vill dock understryka att när jag väl fick fatt i Patrick så var han mycket trevlig och fick löst problemet med mina grejer ganska snabbt.

                              Ni andra som har beställt vill jag be att observera er orderhistorik på PWSS hemsida. Står det komplett eller ej? Min beställning hade de skrivit komplett och gett det ett kollinummer, fastän att grejerna var restade. Grunden till att det stod komplett var för att jag hade betalt i förskott. Så när PWSS kolla på datorn så tolka de det som att paketet var skickat, vilket det inte var.

                              Då jag prata med Patrick förklarade han att det inte ska gå till så här och han vill ändra på detta. Han sa också att det är inte meningen att det ska stå komplett bara för att man har betalt och det ändå inte är komplett.

                              Jag är glad för att jag slog slag i saken och inte gav upp, annars hade de nog "glömt" bort min order.
                              Simma lugnt

                              Kommentar

                              • Ahlqvist
                                • January 2008
                                • 661

                                #30
                                Har fått mina prylar nu också... två veckor så det var inte så farligt som jag först trodde

                                "
                                So Long, and Thanks for All the Fish
                                "
                                Douglas Adams
                                Spana in NVSA's Webbsida!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...