Akvarieaffärer i Göteborg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon B
    • January 2005
    • 395

    #16
    Hej igen!

    Har nu varit iväg och kollat. Blev zoomässan i Kungsbacka istället. Var dock inte ute efter något särskilt så det blev mest till o jämföra med akvarieaffären i Varberg Stenåsa zoo. Någon som varit där??? Hur som helst var Zoomässan bra mycket större och det hela blev för mig en positiv överaskning.
    Enligt mig hade det ett stort sortiment men tyvärr även många udda dvs där det endast gick en fisk av en art i samma akvarie. Tyckte även det var trångt och bökigt i affären men allt som allt ett mycket lyckat besök!
    En av de positiva sakerna tyckte jag var dels det stora sortimentet samt att de hade invändiga bakgrunder i samtliga kar. Har de ej här i Varbergs butik.

    MVH Simon B!
    Mina akvarier:

    180l Sällskap
    112l SA biotop

    Kommentar

    • Christer5

      #17
      Har varit hos Stork Zoo,Göteborg idag för första gången efter ägarbyte. Såg ut som vanligt men dom hade bra storlekar på de fiskar som nu fanns inne,fortfarande lågsäsong.

      Det var lustigt, jag hela året jagat komplettering av Blodfenstetra Aphyocharax anitsitsi, har varit hopplöst att få tag på dessa i Göteborg (även beställning),när jag kom in hos Stork Zoo så var det just denna fisk jag först fick syn på.

      För en månad sedan fick jag tag ett antal i Skövde så det blev en tur dit,dock köpte jag även 10 stycken hos Stork även om jag inte behövde fler.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #18
        Ursprungligen postat av Christer5
        Har varit hos Stork Zoo,Göteborg idag för första gången efter ägarbyte. Såg ut som vanligt men dom hade bra storlekar på de fiskar som nu fanns inne,fortfarande lågsäsong.

        Det var lustigt, jag hela året jagat komplettering av Blodfenstetra Aphyocharax anitsitsi, har varit hopplöst att få tag på dessa i Göteborg (även beställning),när jag kom in hos Stork Zoo så var det just denna fisk jag först fick syn på.

        För en månad sedan fick jag tag ett antal i Skövde så det blev en tur dit,dock köpte jag även 10 stycken hos Stork även om jag inte behövde fler.
        Jag hade tänkt ta med Mats dit på lördag innan kräftskivan, men hoppar detta eftersom de stänger 13. Kul att det verkar vara en vettig butik, ska bli kul att se den en gång IRL!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        Arbetssätt...