Nols Ciklidhobby skall byta ägare!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HampusH
    • July 2009
    • 106

    Nols Ciklidhobby skall byta ägare!

    Som titeln säger!


    Min privata youtubekanal för akvariefiskar:
    https://www.youtube.com/c/HampusHertzman/videos
    Nols Akvariehobby's youtubekanal:
    https://www.youtube.com/c/NolsAkvariehobby/videos
  • Christer5
    • July 2015
    • 915

    #2
    Önskar Dig lycka till med en väl inarbetad akvariebutik ett Mecka för alla akvarister.
    Kent är väl värd att kunna ägna sig ett annat liv efter att ha givit alla sina kunder en fantastisk service med stort engagemang och kunskap, stort tack Kent.

    Kommentar

    • admin
      Christian Alfredsson

      • November 2004
      • 11215

      #3
      Låter kanon! Någon som redan är grymt kunnig och Kent som coach. Hoppas det innebär att det finns ett så brett utbud fortsättningsvis också.
      Christian Alfredsson
      Tekniskt ansvarig Zoopet

      Kommentar

      • Yadina
        • December 2014
        • 367

        #4
        Kul! Lycka till!
        Jag tycker helt klart att du ska fortsätta med filmer, så som Kent gjorde. Bra reklam för butiken. Jag kollar nästa varje vecka.

        Kommentar

        • Munin
          • December 2020
          • 658

          #5
          Lycka till, inte besökt nols på bra många år(ligger ju i fel del av landet men eventuellt nu under sommaren!

          Kommentar

          • HampusH
            • July 2009
            • 106

            #6
            Ursprungligen postat av Christer5
            Önskar Dig lycka till med en väl inarbetad akvariebutik ett Mecka för alla akvarister.
            Kent är väl värd att kunna ägna sig ett annat liv efter att ha givit alla sina kunder en fantastisk service med stort engagemang och kunskap, stort tack Kent.
            Tack så mycket! Jag känner mig hedrar och ärad att få ta över efter Kent, minst sagt... Och ja, det är han värd. Även om jag tror att han inte kommer kunna hålla sig från butiken helt och hållet. ​​

            Ursprungligen postat av admin
            Låter kanon! Någon som redan är grymt kunnig och Kent som coach. Hoppas det innebär att det finns ett så brett utbud fortsättningsvis också.
            Tack! Ja, bättre coach och mentor kan jag nog inte få... Absolut, min målsättning är att fortsätta hålla samma känsla och anda i butiken, med ett bra och brett utbud. Dock har ju typen av fisk som är populärt nu för tiden skiftat något över åren. Så en viss förändring av fiskarter kommer det bli.

            Ursprungligen postat av Yadina
            Kul! Lycka till!
            Jag tycker helt klart att du ska fortsätta med filmer, så som Kent gjorde. Bra reklam för butiken. Jag kollar nästa varje vecka.
            Tack så mycket! Ja då, det är tanken.

            Ursprungligen postat av Munin
            Lycka till, inte besökt nols på bra många år(ligger ju i fel del av landet men eventuellt nu under sommaren!
            Tack så mycket! Haha, att det ligger i fel del av landet säger ju bara de som själva bor i fel del av landet, det vet alla. Ett besök låter som en kanonidé, när som helst faktiskt!
            Min privata youtubekanal för akvariefiskar:
            https://www.youtube.com/c/HampusHertzman/videos
            Nols Akvariehobby's youtubekanal:
            https://www.youtube.com/c/NolsAkvariehobby/videos

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #7
              Halloj Hampus!
              Visst är det så att man känner att en epok är över. Men, förändringar mynnar i de flesta fall ut i något väldigt bra och jag är övertygad om att du kommer föra facklan och "Nol-känslan" vidare på ett ypperligt vis.

              Det finns en anrik gitarraffär här i Göteborg. Denna butik har legat på samma ställe sedan 1973 och har alltid haft ett gott renommé, speciellt vad gäller djup, bred kundkontakt och att man kan få sin gitarr justerad, lagad, renoverad och optimerad in i minsta detalj.
              Den som varit ansvarig och drivande under många år är själv gitarrbyggare och har en enorm kunskap, men har nu gått i pension.
              Jag har handlat, och lämnat in, otaliga gitarrer under årens lopp - och nu står jag själv, sedan tre och ett halvt år, på verkstaden i denna butik.
              Det är ett stort ansvar, men berikande, roligt och lärorikt. Det är fortfarande många som frågar efter "den gamle", men litar ändå fullt och fast på oss nyare boys.

              Djur och musikinstrument har något gemensamt i det sätt att man i de flesta fall "vet bäst" själv men ändå känner en väldig trygghet i att bli guidad, tipsad och hjälpt av någon som verkligen kan sina grejer.
              Precis så har det alltid varit, är och kommer att vara på Nols Ciklidhobby!




              Kommentar

              • HampusH
                • July 2009
                • 106

                #8
                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Halloj Hampus!
                Visst är det så att man känner att en epok är över. Men, förändringar mynnar i de flesta fall ut i något väldigt bra och jag är övertygad om att du kommer föra facklan och "Nol-känslan" vidare på ett ypperligt vis.

                Det finns en anrik gitarraffär här i Göteborg. Denna butik har legat på samma ställe sedan 1973 och har alltid haft ett gott renommé, speciellt vad gäller djup, bred kundkontakt och att man kan få sin gitarr justerad, lagad, renoverad och optimerad in i minsta detalj.
                Den som varit ansvarig och drivande under många år är själv gitarrbyggare och har en enorm kunskap, men har nu gått i pension.
                Jag har handlat, och lämnat in, otaliga gitarrer under årens lopp - och nu står jag själv, sedan tre och ett halvt år, på verkstaden i denna butik.
                Det är ett stort ansvar, men berikande, roligt och lärorikt. Det är fortfarande många som frågar efter "den gamle", men litar ändå fullt och fast på oss nyare boys.

                Djur och musikinstrument har något gemensamt i det sätt att man i de flesta fall "vet bäst" själv men ändå känner en väldig trygghet i att bli guidad, tipsad och hjälpt av någon som verkligen kan sina grejer.
                Precis så har det alltid varit, är och kommer att vara på Nols Ciklidhobby!



                Hallå Mats! Ja, så är det verkligen. Det är och har varit något av ett generationsskifte i Sveriges akvariebutiker märker man faktiskt, på flera håll i landet, de senaste åren. Och det är ju både oundvikligt, och naturligt. Förhoppningsvis är det inte allt för många som lägger ner, utan istället bara byter ägare. Samtidigt så poppar det ju också upp nya butiker här och var. Och det är kul det med!

                Vad häftigt med en så gammal butik, i samma lokaler också.. Sånt där är verkligen riktigt kul. Speciellt när det är så som du säger, en ansvarig som är både kunnig och passionerad över yrket. Och jäklar vad kul att du står där nu! Måste ju vara riktigt roligt. Jag har spelat gitarr själv sedan jag var 8 år, men aldrig mer än att jag sätter mig i soffan och spelar en stund, lär mig någon ny låt då och då. Men det är riktigt gött att bara sitta och plinka lite, så det kommer jag nog fortsätta med i många år. Vad heter butiken? Så jag vet vilken jag ska besöka nästa gång jag behöver något.

                Med största sannolikhet kommer många fråga efter Kent också, hehe. Förhoppningsvis kan jag driva vidare samma känsla i butiken, även om jag och Kent inte är passionerade över samma sorts fiskar. Det är ändå akvaristiken och allt vad det innebär som ändå är det viktigaste, spelar ingen roll om man håller på med räkor, Malawi, rockor eller akvarieväxter. Förståelsen för ens nördighet, passionen och intresset för akvariehobbyn överlappar ju alltid!
                Min privata youtubekanal för akvariefiskar:
                https://www.youtube.com/c/HampusHertzman/videos
                Nols Akvariehobby's youtubekanal:
                https://www.youtube.com/c/NolsAkvariehobby/videos

                Kommentar

                Arbetssätt...