Zoo.se

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael Lindqvist
    • January 2019
    • 69

    Zoo.se

    Godagens! Beställde från Zoo.se för de hade fraktfritt över 500kr och utlovade leverans på 1-3 dagar. Det var tre dagar sedan och man har inte ens skickat mail med spårlänk. Så jag skickar mail till supporten om detta. Inget svar men minuter senare kommer en bekräftelse att man har packat (fortfarande ingen spårlänk) dessutom har man endast packat 2 av 3 artiklar och fortfarande ingen dialog. Dessutom fanns flertalet produkter i lager av varje enskild produkt enligt deras hemsida valde tex ett preparat över ett annat pga av just detta så jag kunde komma igång till helgen... Det är detta preparat som nu saknas vad det verkar som.

    Vill varna er andra för denna sjukt oseriösa handlare!
    När man inte ens kan upprätta kontakt vid problem. Kommer aldrig handla från Zoo.se igen...


    Edit: kan tillägga att produkten som ej blev med fortfarande finns i lager enligt webbsidan.
    Senast redigerad av Mikael Lindqvist; 01 February 2019, 09:21.
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Tack, ja, det verkar ju inte bra. Tyvärr är det många näthandlare som lovar mycket som de sen inte kan hålla, vad de har i lager är inte uppdaterat och de kan inte hålla leveranstiderna, jag råkade ut för detta främst innan jul, men det hade inte med akvaristik att göra.

    Kommentar

    • Mikael Lindqvist
      • January 2019
      • 69

      #3
      Nej det som irriterar mig mest är den totala avsaknaden av kommunikation. Och har man leveransvillkor 1-3 dagar kan man inte vänta på leverans av restad produkt i 3 dagar om inte kunden gått med på det. Den får man helt enkelt skicka senare eller kontakta mig så hade vi säkert kunnat hitta en ersättare...

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #4
        De flesta näthandlare funkar bra ibland och dåligt ibland, alla jag handlat av är ojämna i leveranskvalitén.
        Väldigt synd att vi konsumenter har låtit maknadsandelarna gå från affärer till näthandeln, roligare om det fanns rikligt utbud av artiklar att titta på i affärerna och kunna köpa dem direkt!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Tyko
          • April 2015
          • 279

          #5
          Kan inte riktigt hålla med om det åheim, även om det är synd att bra affärer lägger ned så påverkar det nog mest större städer som hade bra affärer till att börja med. Jag som bor på en mindre ort är väldigt glad över kunna beställa saker istället för att behöva åka 40 mil för att titta på något som jag kanske köper. Självklart kunde kvaliteten vara högre på många nätställen, men det gäller för många fysiska affärer också.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Problemet med att akvarieaffärerna försvinner (vilket de gör) är ju inte prylarna utan att det levande också försvinner. Och finns det färre ställen att handla fisk på så kommer det inte heller att säljas några akvarieprylar. Så framtidens akvarister (om de alls finns kvar) kommer kanske att ha datorstyrda plastfiskar som man kan styra med mobilen
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Tyko
              • April 2015
              • 279

              #7
              Visst är det synd när det levande försvinner, för de som kan ta hand om dem, men såg nyligen en blocket-annons där någon försökte sälja två guldfiskar i ett 30liters akvarium... Där hade plastfiskar passat betydligt bättre. Helst skulle båda alternativen finnas; med plastfiskar för dem som bara vill ha något fint att titta på.

              Kommentar

              • Mikael Lindqvist
                • January 2019
                • 69

                #8
                Måste hålla med tyko vi som ej bor i storstäder har aldrig haft stora butiker. För mig är näthandel positiv och det finns sjukt många bra företag som sköter sig exemplariskt. Har inte hittat någon vettig vad gäller akvarieprodukter än dock är jag rädd.

                Och zoo.se får ingen annan chans. Var en hårsmån ifrån och köpa ett juwel Rio 450 med bänk från dem. Nått som aldrig kommer ske efter detta. Så trångsynt är jag men när de väl svarade så var man nonchalant och slår ifrån sig och skyller på varandra. Man tar alltså avstånd från att man gjort fel...

                Kommentar

                • Mikael Lindqvist
                  • January 2019
                  • 69

                  #9
                  Nu efter mitt fjärde mail till dem får jag för första gången ett automatsvar där man försöker smickra mig med ord som bäste djurvän. Då detta inte skett förut känns det som man lagt mig på "hold".

                  Kommentar

                  • stefant
                    • January 2009
                    • 783

                    #10
                    Cyberzoo har funkat bra för mig, och också Guldfisken. Annars handlar jag helst av lokala handlare, och de tvingas också sätta priser som ligger nära näthandlarnas. Så det är inte lätt för dem. Men som sagt så är det de som har fiskarna, och det kan inte näthandlarna konkurrera med dem om.

                    Kommentar

                    • Mikael Lindqvist
                      • January 2019
                      • 69

                      #11
                      Ursprungligen postat av stefant
                      Cyberzoo har funkat bra för mig, och också Guldfisken. Annars handlar jag helst av lokala handlare, och de tvingas också sätta priser som ligger nära näthandlarnas. Så det är inte lätt för dem. Men som sagt så är det de som har fiskarna, och det kan inte näthandlarna konkurrera med dem om.
                      Tack för tipsen. Jag handlar gärna lokalt också men det är inte alltid gångbart.

                      I Amerika säljes enorma mängder fisk på postorder. Vet inte om det är ekonomiskt genomförbart i Sverige dock.

                      Kommentar

                      • stefant
                        • January 2009
                        • 783

                        #12
                        Ursprungligen postat av Mikael Lindqvist

                        I Amerika säljes enorma mängder fisk på postorder. Vet inte om det är ekonomiskt genomförbart i Sverige dock.
                        Ja, men så är också USA ett enormt stort land där det kanske inte finns några alternativ utanför större städer. Vad jag undrar är om det är tillåtet i Sverige/EU?

                        Kommentar

                        • Mikael Lindqvist
                          • January 2019
                          • 69

                          #13
                          Ursprungligen postat av stefant

                          Ja, men så är också USA ett enormt stort land där det kanske inte finns några alternativ utanför större städer. Vad jag undrar är om det är tillåtet i Sverige/EU?

                          Är nog sant men i Sverige finns knappt alternativ ens på "stora" orter och färre blir dem.

                          Om det vore olagligt så bryter alla akvaristbutiker mot lagen. Dem tar ju hem fisk från hela världen på detta vis. Hobbyn skulle knappt vara möjlig ens.

                          Men nu har ju posten blivit allt sämre och tillåts ta längre tid på sig att leverera vilket säkerligen skulle försvåra det hela. Och ska man använda fraktbolag blir det dyrt. Jag tror det är det ekonomiska som är det svåra här i Sverige.

                          Kommentar

                          • smallfry
                            • April 2018
                            • 48

                            #14
                            Cyberzoo har jag köpt en hel del av och där har det aldrig blivit problem. Likadant Guldfisken, som ju hade butik förut men nu endast internethandel.

                            Kommentar

                            • Mikael Lindqvist
                              • January 2019
                              • 69

                              #15
                              Ursprungligen postat av smallfry
                              Cyberzoo har jag köpt en hel del av och där har det aldrig blivit problem. Likadant Guldfisken, som ju hade butik förut men nu endast internethandel.
                              Tack för det. 2 som rekommenderar samma butiker stärker mitt intryck av att dem är seriösa handlare.

                              Det kanske zoo.se också är men det intrycket har jag ej fått. Efter klagomål har jag fått en kod som ger fri frakt vid mitt "nästa" beställning nått som jag klargjort för dem att jag inte kommer göra någon. Dem har dessutom fraktfritt över 500kr så det känns väldigt vekt tycker jag.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...