Akvarium till vårdcentral?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikaeljohanson
    • January 2018
    • 1

    Akvarium till vårdcentral?

    Hej,

    Jag är sedan barnsben mycket förtjust i akvarier och akvariefiskar av alla slag. Hemma har jag flera stora akvarier som jag gillar att hålla på med.

    Problemet är att jag normalt sett arbetar som ambuleranda läkare, s.k. hyrläkare, oftast med https://direktkliniken.se/hyrlakare och då får man åka runt till olika orter och veckopendla. Under mina veckor "i fält" saknar jag mina kära fiskar, och det skulle vara mycket lättare om det fanns ett akvarium på vårdcentralen, eller kanske ett fint zoo med akvarium i samma stad.

    Är det någon som har tips på var man skulle kunna hitta en vårdcentral med akvarium eller en stad där det finns Zoo med fina akvarium, så ska jag försöka få jobba där.

    /Micke
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    De offentliga akvarier som listas på Zoopet är dessa:
    Sverige

    Aquaria Vattenmuseum, Stockholm
    Havets Hus, Lysekil
    Malmö Museum, Akvarium och Tropikarium
    Sjöfartsmuseet Akvariet
    Skansenakvariet, Stockholm
    Tropicarium, Kolmården
    Universeum, Göteborg

    Kommentar

    • Björn J.
      • November 2017
      • 1049

      #3
      Capio Vårdcentral Sävedalen i Partille kommun hade iallafall för 3-4 år sedan ett akvarium från Akvarieleasing.
      Jag misstänker att den firman har hyrt ut till andra vårdinrättningar, så kolla med den uthyrningsfirman.

      Annars kan jag väl få rekommendera sköterskehajen och kirurgfisken!

      Erfarenhetsmässigt kan jag väl få tillägga att livet som inhyrd läkare mest påminner om hur byggnadsarbetarna hade det som byggde Cheops pyramid, fy farao vilket slit! Det blir inte mycket tid över mellan öronbarn, misstänkta uvi:er stukade armar och ben och annat småjobb i kubik som de inhyrda läkarna tvingas ta, ingen tid över för att kolla på akvarier i väntrummet med orangea platy som simmar i akvarier med döda korallskelett.
      Senast redigerad av Björn J.; 26 January 2018, 15:34.

      Kommentar

      Arbetssätt...