repa från fabrik i juwel-akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • beecher
    • July 2009
    • 23

    repa från fabrik i juwel-akvarium

    hej!
    Köpte ett Juwel-akvarium med möbel på Hornbach, när jag monterat möbeln, tagit ur akvariumet ur sin kartong och ställt det på plats på möbeln, så märker jag en ett par cm stor repa på frontglaset, flera centimeter ovanför var bottensubstratet kommer hamna, det kommer alltså vara en väldigt störande repa

    Det intressanta är att repan är på insidan akvariumet, det är alltså inte jag som orsakat den.

    Ni som kanske har lite erfarenhet av liknande fall, vad är smartast att göra?
    Bör jag kontakta hornbach eller juwel direkt?

    Vad kan man förvänta sig för åtgärd från deras sida?
    Är så lagom kul att paketera in akvariumet på nytt och gasa iväg till butiken...
    Men jag hoppas jag får byta iallafall
  • Björn J.
    • November 2017
    • 1049

    #2
    Du skall lämna in en reklammation till butiken.
    Ring och rådgör med deras kundtjänst om hur du skall göra. Men dom vill säkert ha tillbaka akvariumet i originalförpackningen,

    Kommentar

    • beecher
      • July 2009
      • 23

      #3
      Ursprungligen postat av Björn J.
      Du skall lämna in en reklammation till butiken.
      Ring och rådgör med deras kundtjänst om hur du skall göra. Men dom vill säkert ha tillbaka akvariumet i originalförpackningen,
      Jag ska ta och ringa dom imorgon...hoppas på någon slags kompensation, antiklimax att komma hem med repigt akvarium, drygt att behöva åka fram och tillbaka

      Kommentar

      • flygrc
        • June 2006
        • 2755

        #4
        Ursprungligen postat av beecher

        Jag ska ta och ringa dom imorgon...hoppas på någon slags kompensation, antiklimax att komma hem med repigt akvarium, drygt att behöva åka fram och tillbaka
        Är det oanvänt är det bara att köra ner med baljan och hämta ett nytt. Har du hållit på att inreda det så är det trixigare... men du vet ju själv om du kan ha råkat göra den utan att märka det.
        https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
        Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

        Kommentar

        • Christer5
          • July 2015
          • 915

          #5
          Skall man senare sälja det så är det bra att inte ha repor,tycker att du skall byta det

          Kommentar

          • Björn J.
            • November 2017
            • 1049

            #6
            Jag har slutat med algmagneter, gissa varför?
            Under jul och nyårshelgerna var barnbarn på besök, nu har jag repor på utsidan.... Kan vara resultat av en lekfull hoppande hund i kombination med barnbarnet. Jag skall höra med en bilglasmästare som en gång hade polerat bort någon repa på en oersättlig ruta på någon veteranbil, skall kolla med honom om man kan polera bort repor i akvarier, troligtvis går det inte, men man kan ju alltid kolla.

            Kommentar

            • beecher
              • July 2009
              • 23

              #7
              fick ett nytt akvarium

              Kommentar

              • Björn J.
                • November 2017
                • 1049

                #8
                Ursprungligen postat av beecher
                fick ett nytt akvarium
                Vad bra!

                Kommentar

                Arbetssätt...