Flytta 60 mil med 4 akvarium...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DetLuktarFisk
    • October 2017
    • 2

    Flytta 60 mil med 4 akvarium...

    Tjena folket. Jag har en väldigt viktig fråga. Jag och min sambo ska inom 2 månader flytta från Uddevalla på västkusten till Gävle vilket är ungefär 6 timmar. Vi har två små nanoakvarium, ett 200L och ett 450L med diskusar osv. Vad jag undrar är hur man enklast flyttar alvariumen med vatten/fisk/inredning osv.. uppskattar svar. Tack på förhand!
  • Sleaper

    • September 2008
    • 2876

    #2
    Det ända man kan göra är nog att sälja fisken innan flytt och starta på nytt på den nya adressen. Allt annat verkar bli enormt stressigt (även för fisken).

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Det beror lite på hur flytten går till? Skall du köra själv direkt? Hur många timmar tar det? Har du något färdigt kar när du är framme?
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • DetLuktarFisk
        • October 2017
        • 2

        #4
        Kjell Fohrman Sleaper

        Hej, tack för svar! Det tar 6 timmar till Gävle från där vi bor och vi kommer förmodligen hyra en flyttfirma. Sen kommer vi ha ett kar på 300L när bi kommer dit med rätt pH värden osv. Det känns dock väldigt tråkigt att göra sig av med fiskar som har kostat minst 8000 sammanlagt.

        Kommentar

        • Sleaper

          • September 2008
          • 2876

          #5
          Kan du ha ett kar med "inkört" filter färdigt på plats är det en annan historia. Då borde inte transporten vålla några problem om man packar fisklasten rätt, det finns nog en del info på nätet hur det kan gå till. pH i det karet spelar mindre roll bara man går till väga på samma sätt som när man köpt ny fisk när man lägger över dom i det nya karet.

          Kommentar

          Arbetssätt...