Vad gör ni av alla yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Catchio
    • May 2013
    • 86

    Vad gör ni av alla yngel?

    Jag har hållit på med akvarie i några år nu och känner att intresset börjar gå från "fiskägare" till "akvaristik".
    Mina tidigare misstag då jag valt fel fisk eller fått för många har jag löst genom att skänka bort dom.
    Jag ser på många youtube-filmer om odling mm och tycker det skulle vara kul att pröva men var gör man av ynglen?
    Mina lokala butiker vill inte ta emot fisk från privatpersoner. Jag antar att det är för mycket jobb, risk att få in smitta mm och jag tycker det är förståeligt. Jag kan ju odla ex. guppys och skänka bort dom på nätet med risk för att sabotera marknaden för de lokala butiker som kämpar med att hålla ett stort utbud av bra produkter som jag gärna vill ha.
    Så var gör ni av ert överskott?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det smartaste är nog att se till att bara odla på sådant som det finns efterfrågan på.
    Sedan om man är med i en akvarieförening brukar man kunna sälja/skänka en del på föreningsauktioner.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Catchio
      • May 2013
      • 86

      #3
      Tack! Men hur vet jag vad det är efterfrågan på?
      Som jag skrev så vill inte butikerna ha gratis från privatpersoner.

      Kommentar

      Arbetssätt...