Butiker i Blekinge / Ö. Skåne / S. Småland

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    Butiker i Blekinge / Ö. Skåne / S. Småland

    Efter att ha bott i Göteborg och blivit bortskämd med dess utbud av akvariebutiker så bor jag nu i Sölvesborg.

    Jag har väl hittat några butiker häromkring men vilka tycker ni är bra? Det verkar inte finnas några renodlade akvaristbutiker utan mer av blandad typ.

    Akvarieföreningar verkar finnas i Karlskrona 8 mil, eller i Hässleholm 6.5 mil bort.
  • Niklas8
    • April 2010
    • 62

    #2
    I Kristianstad är där inte så många kvar längre. Ksd Zoologiska finns och den är mycket bra.

    Kommentar

    • Robot
      • February 2004
      • 1174

      #3
      Ursprungligen postat av Niklas8
      I Kristianstad är där inte så många kvar längre. Ksd Zoologiska finns och den är mycket bra.
      Ja den såg jag på bild, har inte besökt den än. Verkar intressant!

      Kommentar

      • Killroy
        • July 2013
        • 40

        #4
        Akvarieföreningen i Karlskrona är aktiv och träffar,studiebesök och fiskbingo.
        Renodlade akvarieaffärer är det nog ont om, den ända jag vet har bara öppet Januari ut sedan stänger den efter 18 år.
        Colibri akvarieaffär i Karlskrona så du är det 30% på hela butiken.

        Annars är nog Djurens värld i Nättraby den som har bäst utbud i Blekinge.
        Blekinge ciklidhobby i Ronneby har mycket vildfångat och ovanliga fiskar men de säljer inte till privatpersoner utan man får beställa via Activa zoo i Kallinge.
        http://akvariekarlskrona.se

        http://facebook.se/carlskronaakvarieforening

        Kommentar

        • Micke L
          • December 2013
          • 456

          #5
          Jag vet inte riktigt vad som räknas som södra Småland, men Tassar och Morrhår i Växjö har en grymt bra fiskavdelning med så väl salt som ciklider och ett stort utbud av all vanlig fisk. Rekommenderas!

          Kommentar

          • Robot
            • February 2004
            • 1174

            #6
            Det var ju tråkigt att de stänger efter så lång tid som aktiva. Men jag tackar för tipsen, får ta och göra lite besök hos de olika handlarna!

            Kommentar

            • Killroy
              • July 2013
              • 40

              #7
              Han som äger Colibri är nu över 70 år så det är därför han lägger ner.
              Är du medlem i Karlskrona akvarieförening har du dessutom rabatt hos många handlare i Blekinge.
              Gå in på deras hemsida och titta.
              http://akvariekarlskrona.se

              http://facebook.se/carlskronaakvarieforening

              Kommentar

              • Robot
                • February 2004
                • 1174

                #8
                Ursprungligen postat av Killroy
                Han som äger Colibri är nu över 70 år så det är därför han lägger ner.
                Är du medlem i Karlskrona akvarieförening har du dessutom rabatt hos många handlare i Blekinge.
                Gå in på deras hemsida och titta.
                Ahh ok, då kan man ju vara förtjänt av lite pension!

                Var förresten på Kristianstads Zoologiska igår och kollade läget. Ganska bra utbud och fräscha akvarier med till synes friska fiskar! ☺️

                Kommentar

                • Robot
                  • February 2004
                  • 1174

                  #9
                  Igår var jag på Stoby akvarieaffär i Stoby/Hässleholm! Mycket bra utbud av fiskar, både malawi och annat. Den drivs av två(?) entusiaster och är full av akvarier från golv till tak!

                  Kommentar

                  • Karlshamns Zoologiska

                    • April 2019
                    • 1

                    #10
                    Karlshamns zoologiska har en fin fiskavdelning som gått igenom en stor renovering och utökat med produkter och akvarium

                    Kommentar

                    • Darkg
                      • September 2020
                      • 97

                      #11
                      Jag har tittat i Kristianstads Zoologiska som för mina ovana ögon inte var häpnadsväckande, men antagligen värd att återkomma till, om man bor nära, och ganska nya Animalix inne i Kristianstad, som inte var särskilt annorlunda. Båda upplever jag har en hel del av det vanliga och knappast just något ovanligt. Men jag är oerfaren. Animalix hade diskusar, om det säger något. K. Zoologiska hade några fiskar, kan det ha varit scalarer, för 500 kr om det också säger något.
                      Båda hade vad som kändes som ett generiskt sortiment av Dogman-märkta produkter. Lokala Hornbach har, vad jag vet, något tillbehör men inget levande.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...