Sommaren är räddad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Sommaren är räddad

    Ja om det nu blir skitväder i sommar så har jag ändå räddat sommaren eftersom mitt bokförråd har fyllts på med en massa gamla godingar - många av böckerna kommer från 20 till 50-talet (det sägs att man på den gamla goda tiden läste akvarieböcker ). Dessutom en samling med gamla (från 20-talet fram till 40-talet) inbundna årgångar av tidskriften Akvariet. Många av böckerna är också skrivna av, samt personligt signerade historiska personer som Edvin Brorson, Britt-Marie Sundström, Ulf Hannerz etc.

    Jag har fått böckerna av Bengt Einerskog (grundare av Gibbon ) som hade vänligheten att slå mig en signal när han hade städat i sitt förråd. Ett stort tack till Bengt.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 11 June 2015, 16:38.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • fisheye
    • November 2010
    • 488

    #2
    Riktigt coolt! Undrar när det kommer en doktorsavhandling om akvaristikens historia i en svensk kontext.... Kanske det för någon hugad...Biblioteket verkar finnas...

    Min egen sommar fick nyss ett avbräck dock. Jag hade en resa till söderhavsöar och dyk och segling på G. Men det sket sig storartat... Så kan det gå.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Vad är en söderhavsö mot ett gäng med akvarieböcker
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      Arbetssätt...