Zooplus.se? Och andra frågor om nanoinköp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kvarnvik
    • February 2014
    • 113

    Zooplus.se? Och andra frågor om nanoinköp

    Hej!
    nygammal gäst här på forumet, har haft akvariet stående hos svärisarna sedan 2006, men nu är huset renoverat och karet ska snart hem igen. Men nu kliar det så fruktansvärt i akvarietarmen att jag har bestämt mig för att skaffa ett nanoakvarium i väntan på att det stora karet planeras och fixas till. Letade hör på forumet och såg att dennerle rekommenderas och hittade detta till bra pris på zooplus.se so vad jag förstår är en tysklandsbaserad butik. Jag hittar inte mycket info om denna butik här. Det är ju lite vanskligt att beställa glasburkar på postorder, så man vill ju veta hur det har funkat för andra.
    Annars var jag inne på att beställa ett zolux från pwss, men det verkar ha fått lite blandade recensioner här?
    någon som vill tipsa mig och få igång en gammal insomnad akvarist?
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    #2
    Zooplus har jag inga erfarenheter av men pwss har jag handlat av i många år och aldrig haft några problem. Senaste köpet va räkfoder förra veckan som låg i brevlådan dagen efter.
    Och jag vet att några andra här på forumet har andra erfarenheter av pwss. Men jag tror bara det är enstaka händelser av otur eller slarv från säljarens sida för som sagt, jag har aldrig stött på några problem

    Kommentar

    • Kvarnvik
      • February 2014
      • 113

      #3
      Tack för svar!
      Jag handlar gärna från pwss, men vill egentligen hellre ha dennerlekaret, som vad jag förstår inte säljs i Sverige. Zooplus har fri frakt, men man vill ju gärna att det ska komma fram helt också . Funderar på att ringa pwss imorgon och höra mig för vad frakten kan tänkas gå på för det andra karet, för nu är jag akvarienödig så det bara skriker om det. Var och kollade på fina räkor och galaxy danios idag

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        #4
        Hoppas någon här har erfarenheter att dela med sig om zooplus för Dennerle är fina kar så jag förstår dig

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          #5
          Hej! Kul med nygammalt folk här. Har handlat från Zooplus.se vid ett par tillfällen. Är helnöjd. Snabb hantering, bra packat, bra priser och tydliga besked. Dennerle nano har jag själv och är mkt nöjd med det karet. Synd att karen inte säljs över disk i Sverige. Glaset är i mycket bra kvalité och de är vällimmade. Men jag har inte beställt akvarium där,men andra Dennerleprylar.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Kvarnvik
            • February 2014
            • 113

            #6
            Efter lite räknande och kollande ser jag att aquaristik.net faktiskt är billigare än zooplus även om frakten går på 18€, erfarenheter av att beställa småakvarier därifrån?

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              #7
              De Dennerleakvarier jag har är köpta hos aquaristic.net. Ansjo köpte dem där och är mkt nöjd. Men se till att du får rätt variant där då de även säljer enbart karet utan belysning.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Kvarnvik
                • February 2014
                • 113

                #8
                Jo, jag har sett att de har två olika varianter. Skiljer en hundring ungefär på varianten utan helt startkit, men det måste det ju vara värt när man är så uppstartssugen som jag Ups-frakten ska det vara eller?

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  #9
                  Skicka PM till ansjo om fraktalternativet för akvarium. Han vet bäst.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • heba
                    • September 2013
                    • 847

                    #10
                    Jag har köpt ett Dennerlekar från Aquaristic och fick det levererat hem till dörren. Snabb service och väl packat.
                    Jag köpte endast karet och köpte annan belysning, jag gillar att man kan få det karet som man vill - med eller utan tillbehör.
                    /Helene

                    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                    Kommentar

                    • Kvarnvik
                      • February 2014
                      • 113

                      #11
                      Minns du vilket fraktsätt du valde?

                      Kommentar

                      • heba
                        • September 2013
                        • 847

                        #12
                        Ursprungligen postat av Kvarnvik
                        Minns du vilket fraktsätt du valde?
                        UPS - den som kostar 18,98 när jag tittar på fakturan.
                        /Helene

                        180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...