facebook?

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jozi81
    • January 2011
    • 917

    #31
    Jag gillar 2.0 och har lärt mig väldigt mycket, både om hobbyn och om människor[emoji5]️
    Ej att förglömma att de flesta här förekommer där, så kompetensen finns, lägger du till rovfisk, planswap osv så är kunskapskällan där fantastisk även om man får använda grov filtermatta då man sållar så att filtret inte sätts igen för fort.
    Känner alla admin och hybris är nog det sista dom lider av, ödmjuka och trevliga imo. 5000+ akvarister är bra jobbat.
    Blir man utesluten är det bara söka igen, dom har tvingats till dessa åtgärder för att hinna med, onekligen icke önskvärt, men likväl ett måste. Inga hard feelings från gruppen och såklart kan man inte notera alla förändringar i det snabba flödet även om just dessa trådar hållits högt uppe länge!!

    Kommentar

    • KristianE
      • April 2012
      • 1443

      #32
      Problematiken som finns i 2.0 är ju som sagt att det är fruktansvärt högt flöde.
      Då det kom den här typen av inlägg 10-20 ggr per dag minst så har dom valt uteslutning som metod för att berätta för folk att dom gjort fel.
      Hade dom som administrerar gruppen tagit en diskussion varje gång en regelöverträdelse gjorts så skulle dom inte kunnat göra någonting annat.

      Däremot är det bara att ansöka om medlemskap igen. Jag kan nästintill garantera att du är hjärtligt välkommen åter.

      Den andra gruppen du pratar om har jag sett väldigt underliga tendenser ifrån. Det verkar förbjudet att tillrättavisa gruppens grundare när han kommer med "fakta" som han presenterar.
      //Kristian
      Följ mitt 1440l SA projekt på
      http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        #33
        Håller med ovanstående 2 talare. Dessutom har admins där rätt mycket att göra pga det höga flödet och antalet medlemmar. Så det kanske är förståeligt att alla inte får en förklaring varför man kickas, även om det såklart vore önskvärt.
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          #34
          Jag måste hålla med flera av er då jag upplevt att just admin i 2.0 jobbar hårt för att hålla denna tsunami av inlägg inom vissa gränser. Det märks också att det blir sundare inlägg efter åtgärderna.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #35
            Vete tusan o jag tycker 2.0 är så lysande, många nybörjare som får höra en massa rappakalja och råkar man då skriva något annat blir det ett jäkla väsen. Admins gör säkert så gott de kan, men flödet som är där känns inte riktigt som min grej iaf.
            Jag kommer troligen att gå ur den gruppen ganska så snart, då den inte ger mig något mer än en massa inlägg i flödet...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              #36
              Ursprungligen postat av ansjo
              Vete tusan o jag tycker 2.0 är så lysande, många nybörjare som får höra en massa rappakalja och råkar man då skriva något annat blir det ett jäkla väsen. Admins gör säkert så gott de kan, men flödet som är där känns inte riktigt som min grej iaf.
              Jag kommer troligen att gå ur den gruppen ganska så snart, då den inte ger mig något mer än en massa inlägg i flödet...
              Det var länge sen jag gick ur den. Jag kunde inte hitta nåt läsvärt alls till slut. Bara en massa trams. Eller i alla fall tillräckligt med trams för att jag skulle tappa intresset helt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #37
                Tycker att vi nu drar ett streck i just denna diskussion eftersom jag inte gillar att man diskuterar andra "hemsidor" på Zoopet (de kan ju inte försvara sig).
                Problemställningen var ju ursprungligen varför erikthur hade "deletats" på akvarister2.0 och det har vi ju nu i alla fall utrett.

                Så detta är nu slutdiskuterat här
                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 24 May 2015, 18:55.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #38
                  Som sagt (jag har deletat några inlägg) - frågan är slutdiskuterad
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #39
                    Måste tyvärr låsa tråden eftersom det verkar vara omöjligt att få stopp på diskussionen om en annan akvariesida
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...