Joel Malmström - mannen bakom Back to Nature-bakgrunderna har avlidit

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Joel Malmström - mannen bakom Back to Nature-bakgrunderna har avlidit

    Det är med stor sorg i hjärtat som jag meddelar att min mycket gode vän Joel Malmström även kallad för Charlie plötsligt avled för några dagar sedan.
    Charlie är ju mannen bakom Back to Nature som blev inledningen till ett helt nytt tänkande för inredningen av akvarier när han introducerade dessa bakgrunder 1994 och många männniskor världen runt har sedan dess skaffat sig en BTN-bakgrund.
    Men Charlie var så mycket mer - han var alltid full av energi och hade alltid nya ideer och uppfinningar på gång - det sista han gjorde var att hålla på att bygga en elmoped som han skulle ha för åka till jobbet med. Charlie var också en mycket givmild och hjälpsam person som alltid ställde upp på folk och vi är väldigt många som är oerhört ledsna idag. Störst är förstås sorgen för hans älskade dotter Erika som nyss fyllde 10 år.
    Informationen på Back to Natures hemsida
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 16 August 2013, 18:45.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Erik Åhlander
    • January 2006
    • 1881

    #2
    Tråkigt! En entusiast som tänkte själv! Kände honom bäst när han stod i zoobutik på Sveavägen i början av 1980-talet.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Riktigt tråkigt att höra.
      Jag hade äran att lära känna honom genom våra Tysklandsresor, och med sorg i hjärtat tänker jag tillbaka på hans upptåg och glädje han spred omkring sig. En vän har lämnat oss alldeles för tidigt, och mina tankar är hos hans dotter som förlorat sin far alldeles för tidigt...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • kaj.p
        • June 2002
        • 2952

        #4
        Ja det där var deprimerande nyheter. En glad prick som var en av de stora behållningarna på akvariehelg i Partille.
        Nordiska Diskus Sällskapet
        Hallandsakvaristerna
        BAK Gcg Maf NCS

        Kommentar

        • Wilhelm
          • October 2002
          • 604

          #5
          Verkligen väldigt väldigt tråkigt! Jag har träffat honom ett antal ggr på olika tillställningar och saknar honom.
          Wilhelm
          Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
          www.ciklid.org www.aquafish.info

          Kommentar

          • admin
            Christian Alfredsson

            • November 2004
            • 11217

            #6
            Riktigt tråkigt. Få har bidragit så mycket till att vi har vackra akvarium.
            Christian Alfredsson
            Tekniskt ansvarig Zoopet

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              #7
              Joel Malmström - mannen bakom Back to Nature-bakgrunderna har avlidit

              Alltid sorgligt då en eldsjäl och kreativ människa går bort.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                #8
                Han ser så ung ut - så onödigt tidigt. Tanken går till hans lilla dotter.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Jesper Broman
                  • November 2012
                  • 3445

                  #9
                  Sv: Joel Malmström - mannen bakom Back to Nature-bakgrunderna har avlidit

                  Har aldrig träffat honom, men det är tack vare han som jag är nöjd med inredningen i mitt akvarie.
                  Jag beklagar sorgen till er som kände honom, och mina tankar går också till hans dotter.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    #10
                    Jag fick förmånen att träffa Joel i januari när vi var i Tyskland på Hannovermässan, detta är enda gången jag har umgåtts med honom och jag har ljusa och trevliga minnen av honom. Han gav oss många skratt och roliga stunder på denna resan.
                    Tankarna går till hans dotter och familj.

                    Vila i frid!
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13124

                      #11
                      Fruktansvärt tråkigt! Kände inte Joel alls utan har bara lite av hans kreativa resultat i mina akvarium och han har en dotter som nu förlorat en del av sin trygghet. Måtte hon ha många bra människor omkring sig som kan ge tröst och täppa till lite av de tomrum som Joel lämnat i hennes innersta.
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • lillfrasse
                        • February 2002
                        • 2228

                        #12
                        Re: Joel Malmström - mannen bakom Back to Nature-bakgrunderna har avlidit

                        Fyfan kondoleanser till dottern. Som någon annan skrev så träffade man honom på tusklandsresorna. Minns speciellt när vi till tidiga.morgonen satt och skränade med en gitarr och några öl för mycket.

                        RIP charlie.
                        Simma lungt..
                        Lillfrasse..

                        Kommentar

                        • staan
                          • August 2007
                          • 154

                          #13
                          Efter att ha spenderat några sena kvällar och nätter ihop med Charlie och lånad gitarr måste jag säga att detta var en riktigt stor människa. alltid med glimten i ögat och på nya upptåg. Han gav mig många nya vinklar hur hobbyn kan gå till. Nu måste jag förverkliga ideen med poolen och levande filter. Tack för tiden vi fick med dig och vila i frid.

                          //Anders

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #14
                            Jag är glad för att så många har delat med sig av sina positiva intryck om Charlie - jag skall tala om för Erika vad ni har sagt och att ni gillade honom väldigt mycket
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Annika
                              • January 2002
                              • 2518

                              #15
                              Det var tråkiga nyheter. Jag kommer sakna Charlie och alltid minnas hans energi och upptåg med ett leende. Vila i frid.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...