Sandby ciklidhobby

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    Sandby ciklidhobby

    Är det någon som varit där på sistone? Jag har aldrig varit där men har tänkt åka dit.
    Blev ganska sugen när jag såg att dom hade både killis och Apistogramma Panduro hemma

    Är det en bra affär? Prisklass?
  • Majki01
    • May 2010
    • 769

    #2
    Bor i södra Sandby , och någon lista på hemsidan osv ska du inte lita på. Har anmält butiken några gånger och kommer göra det enda tills den får stängas ner. Den är under all kritik. Chockad att den ens fortfarande är kvar. Mår verkligen dåligt att gå in där och se hur fiskarna reptilerna och fåglarna samt gnagarna har det.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      #3
      Usch. Då blir det nog inget besök.
      Vad är det som är så fel? Mår alla djur dåligt, sjuka osv?

      Kommentar

      • Majki01
        • May 2010
        • 769

        #4
        Det ser för jäkligt ut i alla kar, i dom stora är där sötvattens rockor som inte ens kan ligga plant på botten så sidorna på fisken går upp över sidorna på karet, pirayor som hålla i 50 liters kar. Ormar som äter upp sig själv från svansen och ner, foto dokumenterade allt i väntan på nästa anmälning. En stor stor stor sötvattens haj som bara kan snurra runt runt i karet och inte kan sträcka ut sig. Ja jag kan fortsätta hela dagen


        Sent from my iPhone using Tapatalk

        Kommentar

        • Berserken
          • December 2005
          • 472

          #5
          Ursprungligen postat av freddi36
          Usch. Då blir det nog inget besök.
          Vad är det som är så fel? Mår alla djur dåligt, sjuka osv?
          Åk dit o bilda dej en egen uppfattning

          Kommentar

          • Måns
            • June 2002
            • 191

            #6
            Kanonaffär!

            Stort utbud, väldigt kunnig personal, friska fiskar. Det som är negativt är att det är ganska trångt och det bullrar en del från pumpanläggningarna.
            http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=262584&gid=262589

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              #7
              Det verkar råda väldigt delade meningar om detta...


              Ursprungligen postat av Berserken
              Åk dit o bilda dej en egen uppfattning
              Får nog ta och göra det så får jag bedömma själv. Jag tycker dock att man ska kunna skillja på om det är en "kanonaffär" eller om det så jädra dåligt att djuren inte ens kan vända på sig...

              Kommentar

              • Majki01
                • May 2010
                • 769

                #8
                Alltid bäst att ta reda på det själv, jag som bor bara 100 meter ifrån har inte varit där på över 3 månader så det kan ju ha blivit bra, men det jag skriver är ju bara min uppfattning.


                Sent from my iPhone using Tapatalk

                Kommentar

                • Lazerbeam
                  • January 2014
                  • 35

                  #9
                  Skitsnack!!
                  Bästa affären jag varit i och jag har varit i en hel del.
                  Stort utbud med friska fina fiskar, både stora och små.
                  Och personalen är oerhört trevlig och hjälpsam.
                  Finns ingen butik i Skåne som kommer i närheten av deras utbud och kvalité på fiskar.

                  Kommentar

                  • blaze1337
                    • July 2014
                    • 646

                    #10
                    Bästa affären kan man lugnt säga att den INTE är , långt från det , men man är dum om man säger att dem inte har fiskar , dem har en hel del , dock var priset högre än alla andra butiker jag varit på , samt tyckte jag inte om att dem sålde paroon malar som om de vore inget , ingen varningstext inget runt om dem och att deras paroon malar(hajar) satt i typ 60 liters kar.

                    Kommentar

                    • Thaifighter
                      • August 2006
                      • 420

                      #11
                      Jag har varit här många gånger under åren , senast för en månad sen.
                      Bästa med butiken är att han har många arter speciellt ciklider men även vanliga och en del mer ovanliga fiskar.
                      Ägaren är jättetrevlig och kunnig att prata med, resten av personalen mindre så.
                      Negativa är som sagt att det är väldigt trångt, både i affären, och i karen som är underdimensionerade för antalet fiskar.
                      Webbsidan kan man inte lita på då den verkar dåligt uppdaterad och vissa arter har han bara några få exemplar av.
                      Affären börjar också se sliten och nedgången ut, behöver nyare större lokaler med mer plats för fiskar och djur.
                      Alla mina fisk-video på Youtube!
                      http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

                      Kommentar

                      • Faltaren
                        • July 2005
                        • 1453

                        #12
                        Jag har handlat där för flera år sen. Frågade om det var ok med hero-ciklider i växtkar. Skulle inte vara några problem sa de. Men de rensa självklart växterna. Jag hade dålig koll och de ville sälja... Men men var säkert 4 år sen.

                        Skickat från min D6503 via Tapatalk
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

                        Kommentar

                        • Micke.vmo
                          • January 2015
                          • 3

                          #13
                          Jag var i butiken idag för första gången. Jag vet inte hur det har varit förr men som den ser ut idag så måste jag säga att det var den äckligaste butik jag varit i. Det var tjockt med alger i precis vartenda akvarium. Det låg ett par döda fiskar i ett par akvarium som dom andra fiskarna mumsade på. I växtakvarierna så växte tjockt med alger och tom. mögel på växterna. Tom. på ytterdörren till butiken så växte det alger... Det var iofs ett bra utbud på fisk men skicket på dom var inte det bästa. Håller med om att många fiskar levde alldeles för trångt.

                          Jag har varit i butikerna i Åled och Stoby tidigare och det är som natt och dag med Sandby Ciklidhobby. Rena, fina akvarium med bra utrymme för fiskarna.

                          Kommentar

                          • ICC
                            • November 2006
                            • 1310

                            #14
                            Måste nog hålla med dig delvis, och det gör ont i mig att skriva det. Jag gillar butiken trots att den är sliten, trång och fuktig. Ser man till utbudet av antal arter fisk så slår Sandby Ciklidhobby många andra butiker i regionen på fingrarna. Man hittar nästan alltid något oavsett vilken vattensamling i världen fisken härstammar ifrån.
                            Kan däremot hålla med om att många fiskar går för trångt, speciellt de fiskar från Afrikas två största sjöar.
                            Ibland är fiskarna i bra skick, ibland lite sämre. Jag åker ibland dit på vinst och förlust, och trots butikens rykte här i tråden så är det alltid folk som handlar där. Dessutom är kundbemötandet från butiksinnehavaren helt grymt. Han tar sig tid att förklara eller förslå, även om det står sex kunder i kö så stressar han inte förbi behandlad kund. Några gånger har jag beställt fisk separat. Får då ett sms när fisken har anlänt till, butiken och då är det bara att åka och hämta den. Bra med personlig kontakt i det läget, så slipper fisken packas upp och sen ner igen och undvika ännu ett stressmoment.
                            Så ja, kort och gott... sliten och trist i första anblick. Men ger man sig tid så ser man guldkornen lite här och var. Personligen åker jag gärna dit. Skulle sakna butiken något helt enormt om den stängde igen.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...