Vad vi önskar i Kjells "nya akvarieguiden"!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MrH
    • October 2010
    • 2825

    #76
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Det är en allmän bok och det blir den sista BTN-boken.

    Och som sagt - den som väntar på något gott......
    den ser ja verkligen fram emot!
    MrH ---> 175L SA kub

    Kommentar

    • petnym
      • May 2002
      • 5028

      #77
      Varför den SISTA??? Du har ju både saltvattensboken och växtakvarium-boken kvar! ;-)
      Gräset är grönare på andra sidan glaset...
      Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
      Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

      Kommentar

      • Bygert
        • March 2010
        • 2169

        #78
        Det är nog som med de där banden som gör sin sista spelning. Tjugo gånger i rad.

        Annars så, den som väntar på nåt gott väntar ofta alldeles för länge.
        Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #79
          Ursprungligen postat av petnym
          Varför den SISTA??? Du har ju både saltvattensboken och växtakvarium-boken kvar! ;-)
          Och boken om SA/CA-ciklider, de verkar ofta glömmas bort i all Malawi/Tanganyikahysteri
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #80
            Varför den SISTA??? Du har ju både saltvattensboken och växtakvarium-boken kvar! ;-)
            Och boken om SA/CA-ciklider, de verkar ofta glömmas bort i all Malawi/Tanganyikahysteri
            Ja det finns många böcker kvar att göra - men läsarna finns inte kvar
            Av den första versionen av Akvarieguiden som kom ut för drygt 10 år sedan så har det sålts 55.000 exemplar - denna gång är jag glad om det blir 15.000.
            Förr kunde jag betala en hel del till såväl författare som till fotografer - idag finns det inget sådant utrymme.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Bygert
              • March 2010
              • 2169

              #81
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Ja det finns många böcker kvar att göra - men läsarna finns inte kvar
              Av den första versionen av Akvarieguiden som kom ut för drygt 10 år sedan så har det sålts 55.000 exemplar - denna gång är jag glad om det blir 15.000.
              Förr kunde jag betala en hel del till såväl författare som till fotografer - idag finns det inget sådant utrymme.
              Sorgligt men sant, folk häckar på nätet i stället för att läsa/köpa böcker. Här finns det dock en enkel och självklar lösning, dra ur sladden till Zoopet Kjell så folk börjar upptäcka böcker igen
              Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #82
                Ursprungligen postat av Bygert
                Sorgligt men sant, folk häckar på nätet i stället för att läsa/köpa böcker. Här finns det dock en enkel och självklar lösning, dra ur sladden till Zoopet Kjell så folk börjar upptäcka böcker igen
                Ingen dum tanke som jag nog själv har tänkt någon gång
                Fast det skulle nog krävas att fler i så fall drog ur sladden till sina hemsidor

                Nej, man kan nog inte göra något åt dagens verklighet utan det gäller bara att gilla läget
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • petnym
                  • May 2002
                  • 5028

                  #83
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Ja det finns många böcker kvar att göra - men läsarna finns inte kvar
                  Av den första versionen av Akvarieguiden som kom ut för drygt 10 år sedan så har det sålts 55.000 exemplar - denna gång är jag glad om det blir 15.000.
                  Förr kunde jag betala en hel del till såväl författare som till fotografer - idag finns det inget sådant utrymme.
                  Ja, man kan kanske inte kan förvänta sig att de med den tidigare utgåvan köper boken igen...

                  Inom saltvattenshobbyn är det nog en större andel som läser akvarieböcker, men vi är så få så vi får väl hålla tillgodo med den enda tillgängliga svensköversatta saltvattensboken av Daniel Knop från 1998 några decenier till...
                  Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                  Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                  Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #84
                    Ursprungligen postat av petnym
                    Ja, man kan kanske inte kan förvänta sig att de med den tidigare utgåvan köper boken igen...
                    Nja - de som är aktiva idag köper den säkert. Denna bok innehåller 3 ggr så många artbeskrivningar så den har ju inte heller så mycket gemensamt med den gamla.

                    Inom saltvattenshobbyn är det nog en större andel som läser akvarieböcker, men vi är så få så vi får väl hålla tillgodo med den enda tillgängliga svensköversatta saltvattensboken av Daniel Knop från 1998 några decenier till...
                    Den boken sålde rätt bra i början men har nu stått rätt stila i flera år - bra ändå att det finns en saltvattensbok tillgänglig.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Likan
                      • April 2012
                      • 2611

                      #85
                      Än är vi många som gillar böcker! Föredrar att sitta och läsa i en bok än på en datorskärm.
                      Så kul med en ny bok! En köpare här iaf!
                      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                      Kommentar

                      • ApeviaX
                        • December 2005
                        • 1531

                        #86
                        Vad vi önskar i Kjells "nya akvarieguiden"!

                        Kommer bli mkt spännande att få sätta sig ner med något gott att dricka och avnjuta boken när så är dags.
                        ApeviaX
                        Archocentrus multispinosus
                        "Vattensamlingen"
                        X-Aquatic

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #87
                          Ursprungligen postat av Likan
                          Än är vi många som gillar böcker! Föredrar att sitta och läsa i en bok än på en datorskärm.
                          Så kul med en ny bok! En köpare här iaf!
                          Tack för det
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #88
                            Ursprungligen postat av ApeviaX
                            Kommer bli mkt spännande att få sätta sig ner med något gott att dricka och avnjuta boken när så är dags.
                            Det ser jag fram emot att också kunna göra när boken är klar - innan dess hinns det inte med.
                            Var ju nere på Köge-mässan nu i helgen och där blev det några nya arter fotade. Men, men nu får det vara stopp på fisksidan (växter och skaldjur återstår). Deadline går ikväll - sedan gör jag klart de sista fiskartbeskrivningarna under veckan - sedan redigerar jag en del och skickar sedan ut för översättningar.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • MrH
                              • October 2010
                              • 2825

                              #89
                              väntar också med glädje på den nya boken
                              vet du i nuläget om den kommer säljas via internet på någon sida? och i såfall, vilken?
                              MrH ---> 175L SA kub

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                #90
                                Ursprungligen postat av MrH
                                väntar också med glädje på den nya boken
                                vet du i nuläget om den kommer säljas via internet på någon sida? och i såfall, vilken?
                                Den kommer säkert att säljas på de flesta akvarieinternethemsidor - så den kan säkert hittas såväl där som i akvarieaffärer och även beställas gemom vanliga bokhandlare.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...