Flodströms butik aktiv?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kapten Zoom
    • January 2011
    • 814

    Flodströms butik aktiv?

    Hej, jag lade en beställning hos Flodströms. Ganska omgående ändrades status till packas. Kändes lovande. Så har den tyvärr stått i 2 dagar nu. Försöker få leveransbesked men det verkar som att det är svårt att få kontakt. Har även försökt ringa, men det är konstant upptaget.

    Kollade telnumret på sidan, den går till Chrilles grill i Kristianstad.

    Någon som lyckats bra med beställning från Flodströms?
    Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    flodströms har väl inte världens bästa rykte. har aldrig köpt därifrån pga av det. så kan inte ge dig bättre svar.

    Kommentar

    • Alexia
      • January 2011
      • 509

      #3
      För någon månad sedan hade jag mailkontakt med dem ang lite frågor kring en beställning. Fick svar blixtsnabbt på mail. Nu valde jag att beställa från annat ställe, så vet inte hur det funkar med beställning. Men var inga problem få kontakt med Christer via mail i alla fall, men det kan ju ändrats sen dess kanske.

      Det finns dock en del som haft problem med 'tystnad efter beställning' och utebliven leverans osv om man googlar.

      Fanns visst en zoopettråd om det med http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=138424

      Jag valde som sagt att lägga min beställning på annat håll, just för det var så väldigt si och så med 'ryktet'.

      Men har du inte provat maila så gör det iaf.
      Senast redigerad av Alexia; 01 March 2011, 09:44.

      Kommentar

      • Kapten Zoom
        • January 2011
        • 814

        #4
        Tack Alexia,

        Jag har mailat, ringt och använt inbyggda kontaktformulär. Verkar tyvärr litet som PWSS, att de kör webshopen litet vid sidan om. Äh, man får väl cancellera och gå till Zoomarknad och köpa istället.
        Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

        Kommentar

        • Alexia
          • January 2011
          • 509

          #5
          Nu vet jag inte vad du ska ha etc, men guldfisken.se är milt sagt blixtsnabba. Jag trodde övht inte det var möjligt få iväg ett paket så snabbt som dem, def inte när kungliga postverket är inblandat.

          Dessutom skötte de en reklamation lika blixtsnabbt. Jag mailade att slamhäverten var trasig, det var hål i slangen, hur skulle jag reklamera den? Fick inom 1 h svar på mailet att en ny slamhävert skickas samma dag. Den anlände min brevlåda dagen efter.

          Jag brukar googla nätföretag jag tänker beställa på innan jag beställer och det var i princip idel ros för guldfisken.se, så fick bli dem och det visade sig ju vara ett smart drag (det stod mellan de och flodströms, och eg 'ledde' flodströms då de kunde skicka lysrör med. Men jag backade ur när jag såg omdömena som sagt).

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            pwss är toppen. aldrig haft problem med dom.

            Kommentar

            • Kapten Zoom
              • January 2011
              • 814

              #7
              Revidering: Kom fram på telefon nu, alla grejorna var hemma och ordern går troligen under dagen. Puh, det känns bra.
              Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

              Kommentar

              • billy.g
                • February 2011
                • 45

                #8
                det svaret fick jag också efter 1,5vecka på packning valde då av princip att avbeställa allt! Fick verkligen kämpa för att få dom att svara och när dom gör det tycker jag det är konstigt att det ska skickas just den dagen och det hade legat på packning ett tag skylde på att dom inte hade varorna hemma vilket kan vara möjligt men du kan dom som seriöst företag antingen maila mig det lr kontakta på nått sätt att det kommer att ta ett tag.
                Senast redigerad av billy.g; 01 March 2011, 21:09.
                www.Rovfisk.se

                Kommentar

                • Kapten Zoom
                  • January 2011
                  • 814

                  #9
                  Nåväl, min order gick iväg i eftermiddags och jag kan nu spåra den på DHL. Så två dagar från order till skeppning får väl anses helt ok. Sen vad som hänt om jag inte ringt typ 8 ggr idag innan jag kom fram är en annan femma...
                  Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

                  Kommentar

                  • leis
                    • October 2006
                    • 6

                    #10
                    Beställde den 13 Januari och fick svar den 18 Januari att varan var restnoterad. Har mailat alla deras adresser som jag hittat men
                    inget svar.Har även försökt att ringa men har aldrig lyckats få kontakt. Nu har jag avbeställt varan via mail men inte har jag fått någon
                    bekräftelse. Kollar man deras regler så gäller inte avbeställningen om man inte får den bekräftad. Bara för dom att bli osynliga så får
                    dom aldrig någon avbeställning. Smart uträknat av dom. Kommer aldrig mer att beställa från dom..
                    STOR VARNING FÖR FLODSTRÖMS.

                    Leffe

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      #11
                      som jag sa.....dåligt rykte...


                      PWSS eller guldfisken zoo är nog de med bäst rykte.

                      Kommentar

                      • Kapten Zoom
                        • January 2011
                        • 814

                        #12
                        Mina varor har kommit fram. Beställde i söndags kväll fick den idag onsdag kring lunch. Jag måste haft tur.

                        Märkligt med webshopar som missköter sig. Det måste ju finnas jordens möjligheter att göra business om man bara skeppar allt så fort man har grejorna hemma. Vad gäller transport så har åtminstone posten tjänster där de lämnare och hämtar på plats. Så man behöver inte ens lämna huset för att skeppa varor.

                        Troligen har de ett dåligt backofficesystem och sköter verksamheten med papper, penna och postits. Samt någon form av kontrollerat kaos, där den som skriker högst får sina varor.

                        Eller så är det som pwss som har en butik att sköta förutom webshopen. Bäst är de som enbart kör webshop och som brinner för det.
                        Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

                        Kommentar

                        • ecco
                          • November 2010
                          • 500

                          #13
                          Dom har inte enbart sin akvarie del att hålla med.
                          Utan dom har även:

                          Kattlagret.se
                          Reptillagret.se
                          Hundlagret.se

                          Ingen av dessa har bra rykte i sina kretsar heller.
                          Så håll er undan från Flodström och använd dom som har bra rykte istället.
                          För slutar vi använda oseriösa handlare så försvinner dom och lämnar dom seriösa kvar.

                          Ja, jag har dålig erfarenhet av beställning från dom.
                          Allt står i sambons blog.
                          Sambons blogg om våra akvarium.
                          http://mizan3.bloggsida.se/
                          Senast uppdaterad bloggen avslutad pga problem med sidan

                          Kommentar

                          • mollsan
                            • March 2010
                            • 228

                            #14
                            Ursprungligen postat av Kapten Zoom
                            Eller så är det som pwss som har en butik att sköta förutom webshopen. Bäst är de som enbart kör webshop och som brinner för det.
                            De har ingen butik direkt... men man kan få komma och strosa runt i lokalen/lagret om man vill. Det blir oftast mycket dyrare än att bara beställa på nätet för det är såååå mycket grejer!!!
                            Jag tycker pwss är super. Fixar alltid det man söker och trevliga att ha och göra med!
                            Guldfisken är väl egentligen en vanlig butik, men de är supersnabba i sin webbshop med!
                            www.guppys.se
                            Svenska GuppySällskapet
                            Forum-Nybörjarinfo-Genetik

                            Kommentar

                            • Kapten Zoom
                              • January 2011
                              • 814

                              #15
                              Jag beställde frrån guldfisken i måndags. Igår fick jag uppdaterad order och idag verkar grejorna ha kommit fram. Får se i brevlådan om det stämmer. Verkar mycket bra och snäppet bättre än Flodströms.
                              Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...