Bästa djuraffären i Skåne?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ouscazz
    • February 2009
    • 898

    #31
    Ursprungligen postat av zoomi
    Trist att ingen har kunnat ta över och skött det då ju

    Jag ska ut till lomma och sandby imorn, något mer ställe man bör besöka där i "närheten"?
    Zoogiganten i Lomma brukar ha stort sortiment av Stendkerdiskus i många olika storlekar. Dock lite tomt i deras diskuskar just nu efter helgens inköpsturné...
    www.diskusforum.se
    www.loricariidae.se

    Kommentar

    • zoomi
      • August 2004
      • 829

      #32
      Ursprungligen postat av Ouscazz
      Zoogiganten i Lomma brukar ha stort sortiment av Stendkerdiskus i många olika storlekar. Dock lite tomt i deras diskuskar just nu efter helgens inköpsturné...
      Dit jag ska menade mer om de va några andra ställen där ute på landsbygden :P man kan besöka. Formulerade mig nog lite dumt, ska till lomma Zoogiganten och s sandby ciklid-hobby.

      Kommentar

      • NVSA23
        • January 2010
        • 12

        #33
        Ursprungligen postat av starman_
        Stoby ägaren Lars som har hand om fiskarna ligger sjuk sen en tid tillbaka har jag hört,,,därför har fiskavdelningen förfallit en aning...
        För er som har följt butiken i Stoby, så finns det en del nyheter nu...
        Butiken försattes i konkurs i den 10juni:

        Men i går hade jag förmånen att träffa en av de nya ägarna... de skall renovera lokalen och karen, och beräknar att öppna butiken igen om ca 1-1½mån. De kommer att göra nån reklam troligtvis i tidningen Norra Skåne när det är dags för öppning.
        Verkar som att de nog börjar med att ha öppet kvällar och lördagar, då de bägge ägarna jobbar på annat håll.
        Så de kommer att mjuk-köra igång... De driver idag redan en web-butik med akvarie prylar, så det är kanske en hel del av er som redan har handlat av dem!!! Då de har otroligt bra priser, stor kunskap, och är vänliga.
        Om nån hittar deras öppningsdag nån stans så lägg gärna upp den här! (jag kommer också att försöka ha koll)
        // Frank.
        Akvarium:
        3*17L 2*40L 4*56L 102L 300L
        540L

        Kommentar

        • Majki01
          • May 2010
          • 769

          #34
          Ursprungligen postat av zoomi
          Dit jag ska menade mer om de va några andra ställen där ute på landsbygden :P man kan besöka. Formulerade mig nog lite dumt, ska till lomma Zoogiganten och s sandby ciklid-hobby.

          Uff ja. Ciklid-hobby i sandby.. Man blir ledsen när man går in där faktiskt..
          Sist jag va där va jag otroligt nära på att ringa o anmäla dom.. Han borde inte få ha levande djur i den affren.. Och specielt inte akvarie djuren.. Riktigt grova djurplågeri han håller på med.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #35
            OBSERVERA Zoopets regler när det gäller att kritisera affärer

            Man får kritisera namngivna affärer påZoopet, men inte anonymt. Namnger man en kritiserad affär så ange också vem du är. Annars är det
            bara förtal.

            Sedan ser man uppenbar vanvård så skall man självklart anmäla om det inte hjälper att påpeka det hela för affärsinnehavaren. Att bara vända bort huvudet hjälper inte djuren.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Constantine
              • September 2009
              • 431

              #36
              Själv tycker jag Akvarietjänsten är den bästa i malmö/lund regionen, väldigt bra utbud och rimliga priser annars tycker jag att ZooGiganten i Lomma är roligast att gå på för att de har så mycket att kolla på och med ett rätt bra utbud men priserna är si så där.


              Annars finns det alltid Hornbach som har väldigt bra priser på nästan allt men kvaliten på fiskarna är inte alltid den bästa, själv så handlar jag alltid tillbehör/fiskmat ibland även växter men det är inte alltid de har några bra men kommer man in på onsdagar då de har sina leveranser så hittar man alltid något bra för ett billigt pris
              450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
              170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

              Kommentar

              • Majki01
                • May 2010
                • 769

                #37
                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                OBSERVERA Zoopets regler när det gäller att kritisera affärer

                Man får kritisera namngivna affärer påZoopet, men inte anonymt. Namnger man en kritiserad affär så ange också vem du är. Annars är det
                bara förtal.

                Sedan ser man uppenbar vanvård så skall man självklart anmäla om det inte hjälper att påpeka det hela för affärsinnehavaren. Att bara vända bort huvudet hjälper inte djuren.


                Yttrandefrihet.. Och jag håller mig till orden.. har många gånger varit nära att anmäla dom... Men har samtidigt inte velat förstöra något som jag tror är hans liv.. Däremot så ska jag ordna papper till han där det står tydligt vilken vattenvolym man ska ha till fiskarna /mängden av fiskarna/storleken av fiskarna...

                Jag kan inte komma på namnet på denna fisk men ett exempel..

                "dom är platta och ligger på botten typ undersanden" och STORA..

                När man förvarar sådana fiskar i ett akvarium där dom inte ens kan ligga rakt utan att"sidorna" på fiskarna behöver gå upp på sidorna av akvariet. Och hajar i akvarium där hajarna nästan är längre än akvariet..



                och jo Michael kronqvist heter jag. "Där är mitt namn och jag står alltid för mitt ord"

                Men nu ska vi ju tala om BRA affärer för TS.
                Jag kan som några andra gjort VARMT rek zoo giganten i lomma Åker ditt några gånger i veckan vare sig jag ska handla eller inte... Men där är så avslappnade atmosfär och ja fina djur! Och en kaffe automat precis vid akvarieavdelningen så kan ju inte bli bättre

                Släpper barnen utanför vid barn"zooet" och så går man in o slappnar av en varm rek.
                Senast redigerad av Majki01; 26 August 2010, 11:53.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48147

                  #38
                  Ursprungligen postat av Majki01
                  Yttrandefrihet..
                  Det ingår inte i yttrandefriheten att anonymt förtala andra.
                  Den som är juridiskt ansvarrig för det som skrivs här är också den som äger sidan - dvs jag.
                  Sedan är det självklart bara bra om det tipsas om bra affärer och att vanskötsel av djur anmäls
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Getingen
                    • August 2010
                    • 325

                    #39
                    Var på en liten tur i lördags.

                    Jägerzoo, Lite väl mycket fisk i akvarierna och förstora fiskar i försmå akvarier. Annars fina fiskar och fina akvarium. Även fina växter och ett okej utbud med lite ovanliga fiskar. Dock inga rötter överhuvudtaget vilket jag faktiskt var på jakt denna gången. Trevlig personal. Billigt på mycket.

                    Zoogiganten Fina fiskar och akvarium, varierande växtutbud. Bra pris på vissa grejer lite dyrare på annat.

                    Akvarietjänst. Hann tyvärr stänga innan vi kom fram. Har bara öppet till 13 på lördagar. Ett minus.

                    Hornbach. Över förväntan. Växter i dåligt skick men helt okej utbud på fiskar och bra priser på många av fiskarna.

                    Mitt namn är Olle Nordsjö iaf det ses på kritik.

                    Kommentar

                    • Darkg
                      • September 2020
                      • 97

                      #40
                      Tio år senare kikar jag in i tråden. Det vore förtjusande om vi har möjlighet att uppdatera omdömen om butiker i skånetrakten!
                      Jag har tittat i Kristianstads Zoologiska som för mina ovana ögon inte var häpnadsväckande, men antagligen värd att återkomma till, om man bor nära, och ganska nya Animalix inne i Kristianstad, som inte var särskilt annorlunda. Båda upplever jag har en hel del av det vanliga och knappast just något ovanligt. Men jag är oerfaren. Animalix hade diskusar, om det säger något. K. Zoologiska hade några fiskar, kan det ha varit scalarer, för 500 kr om det också säger något.
                      Båda hade vad som kändes som ett generiskt sortiment av Dogman-märkta produkter. Lokala Hornbach har, vad jag vet, något tillbehör men inget levande.

                      Jag låter negativ, men jag är ju glad att ha två rimligt sorterade och vad jag kunde förstå välskötta leverantörer nära inpå. Jag vet tyvärr inte hur trevlig och proffsig personalen är än, det kan ju visa sig vara en skön upplevelse att be dem ta hem saker :-)

                      Kommentar

                      • Darkg
                        • September 2020
                        • 97

                        #41
                        Vid närmare eftertanke finns det visst en mer levande tråd som antagligen passar bättre.
                        Efter att ha bott i Göteborg och blivit bortskämd med dess utbud av akvariebutiker så bor jag nu i Sölvesborg. Jag har väl hittat några butiker häromkring men vilka tycker ni är bra? Det verkar inte finnas några renodlade akvaristbutiker utan mer av blandad typ. Akvarieföreningar verkar finnas i Karlskrona

                        Kommentar

                        Arbetssätt...