Flera inlägg flyttade

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #31
    Jag kollar inte så mycket under t.ex "mix fiskfrågor", "akvarier och tillbehör" och "akvarievatten", och har svårt att uttala mig om var inlägg och så borde ligga, men kan tänka mig att det ofta är öppet för tolkning, och inte är alldeles lätt att inse var de ska vara. Däremot reagerar jag lite när frågor om en amerikansk ciklid hamnar under "afrikanska ciklider" och vice versa. Om det inte handlar om en väldigt ovanlig sort, så borde det väl vara ganska enkelt att ta reda på varifrån ens fisk kommer. Att de hamnar fel beror väl antingen på att personen i fråga inte har brytt sig om att ta reda på varifrån fisken kommer, eller mycket väl vet, men inte är så nogräknad var han/hon lägger inlägget.

    Chansen att få bra svar ökar ju om man lägger frågor om t.ex amerikanska och afrikanska ciklider där de ska vara.

    Utan kategorier, och folk som håller koll på var frågorna hamnar, så skulle det nog bli anarki på forumet, och det skulle bli rörigt och svårt att hitta saker.

    Apropå kategorin "skaldjur", den är väl mest till för välkomna "skaldjur"? Inte för så´na man vill bli av med? Kanske kunde göra en kategori som heter "problem" eller nå´t, där alla problem, som t.ex ovälkomna sniglar, sjukdomar och dåligt vatten hamnar?
    Senast redigerad av Shepard; 12 January 2007, 17:34.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • 3 guppy
      • February 2007
      • 2068

      #32
      Ursprungligen postat av Micke_A
      Jag kollar inte så mycket under t.ex "mix fiskfrågor", "akvarier och tillbehör" och "akvarievatten", och har svårt att uttala mig om var inlägg och så borde ligga, men kan tänka mig att det ofta är öppet för tolkning, och inte är alldeles lätt att inse var de ska vara. Däremot reagerar jag lite när frågor om en amerikansk ciklid hamnar under "afrikanska ciklider" och vice versa. Om det inte handlar om en väldigt ovanlig sort, så borde det väl vara ganska enkelt att ta reda på varifrån ens fisk kommer. Att de hamnar fel beror väl antingen på att personen i fråga inte har brytt sig om att ta reda på varifrån fisken kommer, eller mycket väl vet, men inte är så nogräknad var han/hon lägger inlägget.

      Chansen att få bra svar ökar ju om man lägger frågor om t.ex amerikanska och afrikanska ciklider där de ska vara.

      Utan kategorier, och folk som håller koll på var frågorna hamnar, så skulle det nog bli anarki på forumet, och det skulle bli rörigt och svårt att hitta saker.

      Apropå kategorin "skaldjur", den är väl mest till för välkomna "skaldjur"? Inte för så´na man vill bli av med? Kanske kunde göra en kategori som heter "problem" eller nå´t, där alla problem, som t.ex ovälkomna sniglar, sjukdomar och dåligt vatten hamnar?
      Att ha allting i en kategori låter rätt smaklöst
      däremot ifrågesätter jag kategori 1 och 3
      Akvarier och tillbehör och indredning.
      det kan man slå ihop.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #33
        Ursprungligen postat av 3 guppy
        Att ha allting i en kategori låter rätt smaklöst
        däremot ifrågesätter jag kategori 1 och 3
        Akvarier och tillbehör och indredning.
        det kan man slå ihop.
        Akvarier och tillbehör är redan idag den största kategorin och den kategori som i så fall snarare skulle delas upp ännu mer ocm det hade varit möjligt.
        Ju större kategorin är - desto mindre är möjligheten att få bra svar.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • nallef
          • April 2008
          • 107

          #34
          Hej har läst åsikterna i den här tråden och vill avge min.
          Jag tycker det är bra att det finns flera ämneskategorier att välja mellan, det skulle nog bli en sat..... soppa annars. Jag som nybörjare här tycker att det är lite svårt ibörjan att välja rätt, men man får fundera lite vad det är man vill ha fram innan man väljer.
          En annan sak har slagit mig. Jag har sett så väldigt många fina fotografier av er duktiga akvarister både fisk och växter. När jag själv provar att fotografera blir det oftast en blixt eller reflex av något slag i bilden.
          Så skulle man inte kunna ha ett ämne där nybörjare får fråga er lite om fotografering i akvarier?
          I övrigt tycker jag att det här med Zoopet är bra, ni har gjort och gör ett bra jobb.
          Mvh nallef
          Om du är osäker trampa ner kopplingen men släpp den inte förän du är säker.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #35
            Ursprungligen postat av nallef
            En annan sak har slagit mig. Jag har sett så väldigt många fina fotografier av er duktiga akvarister både fisk och växter. När jag själv provar att fotografera blir det oftast en blixt eller reflex av något slag i bilden.
            Så skulle man inte kunna ha ett ämne där nybörjare får fråga er lite om fotografering i akvarier?
            Mvh nallef
            Jag tror nog att såväl "nybörjare" som "erfarna" förekommer i alla kategorier så man behöver inte vara rädd för att fråga i en "vanlig" kategori. Så jag tycker att du skall fråga i kategorin "Foto och film"
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...