Vit bakgrun

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Sgp
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek
    Vita pricksjukan av en vit bakgrund

    Nej du kan nog lugnt ägna fokus åt mer klassiska upphov till fiskarnas sjukdom.
    Är som sagt nybörjare, men läste att det kan stressa fiskarna och stress är en av de vanligaste orsakerna till vita pricksjukan om jag förstått det rätt. Därav frågan

    Lämna en kommentar:


  • Sgp
    svarade
    Alla fiskar strök med tyvärr först gången, då jag inte förstod vad som var fel i början:-( startade om allt efter det och väntade en vecka innan tetrorna fick flytta in. Sen väntade vi 10 dagar till innan tre platys anlände. Det var på platyn som jag såg prickarna på först.

    Lämna en kommentar:


  • Sgp
    svarade
    Ok då vet jag, men man läser så mkt och jag undrar vad vi hör för fel. Ligger på 24-25 grader stadigt. Vattenbyten enligt ”boken” har väl bara haft otur då tyvärr. Har betat av alla viktiga detaljer vid uppstart tycker jag, men något går fel det är ju uppenbart.

    Lämna en kommentar:


  • Mttiaz
    svarade
    Hur långt har det varit mellan utbrotten?
    Samt har du en jämn temperatur i akvariet eller svänger det mycket?

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Vita pricksjukan av en vit bakgrund

    Nej du kan nog lugnt ägna fokus åt mer klassiska upphov till fiskarnas sjukdom.

    Lämna en kommentar:


  • Sgp
    startade ett ämne Vit bakgrun

    Vit bakgrun

    Hej,
    har ett nystartart fluval flex 57L med vit bakgrund. Jag har gjort allt by the book och varit löjligt noggrann. Men fiskarna har drabbats av vita pricksjukan två gånger nu. Sen har jag läst runt lite och sett att vissa säger att en vit bakgrund kan stressa fisken. Kan den vita bakgrunden verkligen vara boven till vita pricksjukan? Verkar ju märkligt att de säljer såna akvarier då om det skulle stressa många av fiskarna.
Arbetssätt...