Skalar Zoopet bilderna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy Vestlie
    • August 2014
    • 2097

    #16
    Ursprungligen postat av admin
    Skulle du kunna tänka dig att spara bilden som en .png och ladda upp?
    Lyckas inte ladda upp png filer alls, har verifierat att de har rätt filändelse. Vet inte riktigt vad jag gör för fel?
    Bifogade filer
    Proud member of Aquascapers of Sweden

    Kommentar

    • Tommy Vestlie
      • August 2014
      • 2097

      #17
      Ursprungligen postat av Bluewing
      Ditt kar är verkligen ursnyggt, Tommy. Men hänger inte med i på vilket sätt karet inte följer några normer eller ramar? Ser ett kar med ett tydligt tema och ett skönt, lite djungelliknande stuk. Eftersom skapandet av en inredning är en kreativ process så finns det ju i alla snygga inredningar något ickelogiskt känslostyrt kreativt. Dvs. mera en magkänsla än en huvudtanke. Om det är det du menar med mall och normlös inredning fattar jag kanske....
      Vet inte om jag alltid själv förstår vad jag skriver men gillar din beskrivning betydligt bättre än min så vi håller fast vid den tycker jag . Helt OT denna tråd men vi har bestämt oss för att göra om 120 karet hemma så jag tänkte söka lite inspiration i ditt projekt. Vill minnas att jag frågat förr men var skev du om detta?
      Proud member of Aquascapers of Sweden

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #18
        Skalar Zoopet bilderna?

        Det står en del samt några filmer om det i min "äntligen...-tråd". Ska åka längdskidor nu. Är i Tandådalen. Återkommer med textinformation i den tråden senare idag.
        Senast redigerad av Bluewing; 28 December 2014, 10:40.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Tommy Vestlie
          • August 2014
          • 2097

          #19
          Ursprungligen postat av Bluewing
          Det står en del samt några filmer på det i min "äntligen...-tråd". Ska åka längdskidor nu. Är i Tandådalen. Återkommer med textinformation i den tråden senare idag.
          Härligt, ha en skön dag i spåret!
          Proud member of Aquascapers of Sweden

          Kommentar

          • Webo
            • August 2014
            • 1968

            #20
            Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
            Denna är dock fortfarande betydligt bättre:

            https://www.flickr.com/x/t/0091009/p...6/15930470078/
            Jo den är ju självklart bäst men den är också över 7mb stor jämförd med den sista på 95% komprimering så det är ju en jätte skillnad på storlek men bara lite på kvalitet om man ser bilden i denna storlek som man får upp här på forumet när man klickar på en bild. om man hade haft full storlek på alla bilder så hade man fått ha väldigt mycket plats samt databasen för forum innehållet och antagligen hela forumet hade blivit långsamt och segt. Så jag rycker att det är bra gjort att få upp kvaliteten som det är på sista på 95% om Christian klara av att ha det på forumet. trots allt ca 2,6 gångar större filstorlek. :-)

            BTW: Bra kamera du har. Har själv Nikon. En D700.
            Senast redigerad av Webo; 28 December 2014, 12:49.
            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

            Kommentar

            • admin
              Christian Alfredsson

              • November 2004
              • 11220

              #21
              Forumet skalar ju dessutom ner bilderna till 1250 pixlar. Det kanske kan vara bra att göra bilden till 1250 px i datorn och optimera den där innan ni laddar upp?
              Christian Alfredsson
              Tekniskt ansvarig Zoopet

              Kommentar

              • Tommy Vestlie
                • August 2014
                • 2097

                #22
                Ursprungligen postat av Webo
                Jo den är ju självklart bäst men den är också över 7mb stor jämförd med den sista på 95% komprimering så det är ju en jätte skillnad på storlek men bara lite på kvalitet om man ser bilden i denna storlek som man får upp här på forumet när man klickar på en bild. om man hade haft full storlek på alla bilder så hade man fått ha väldigt mycket plats samt databasen för forum innehållet och antagligen hela forumet hade blivit långsamt och segt. Så jag rycker att det är bra gjort att få upp kvaliteten som det är på sista på 95% om Christian klara av att ha det på forumet. trots allt ca 2,6 gångar större filstorlek. :-)

                BTW: Bra kamera du har. Har själv Nikon. En D700.
                D700 är ett trevligt hus, väldigt kompetent på höga ISO tal.
                Proud member of Aquascapers of Sweden

                Kommentar

                • Tommy Vestlie
                  • August 2014
                  • 2097

                  #23
                  Ursprungligen postat av admin
                  Forumet skalar ju dessutom ner bilderna till 1250 pixlar. Det kanske kan vara bra att göra bilden till 1250 px i datorn och optimera den där innan ni laddar upp?
                  Bra tanke, skall testa det nästa gång.
                  Proud member of Aquascapers of Sweden

                  Kommentar

                  Arbetssätt...