Slutresultat i tävlingen Årets Fotograf

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    #16
    Ursprungligen postat av HWH
    Tja den här omgången röstade jag på en kanelbullesnäcka på ett blad, så objekt har nog alla. Men jag tycker det är svårt att få skarpa bilder, men så har jag inget macro heller.

    Grattis Kjell
    Och jag har inte ens en kamera

    Kommentar

    • Jesper Broman
      • November 2012
      • 3445

      #17
      Ursprungligen postat av Christer5
      Stort GRATTIS till alla deltagare många väldigt fina foton,en anledning till att det kanske inte är fler deltagare tror jag beror en hel del på att alla inte har tillgång till objekt att fotografera.Man har inte så många akvarium eller är inte med olika mässor och dylikt.

      Men det gäller bara att komma igen

      Jag tror att det är fler som saknar systemkamera än saknar objekt att fotografera


      Och så glömde jag
      Grattis Kjell

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        #18
        Ursprungligen postat av flygrc
        Ja ja ... går lika bra med en Nokia 2010... visst ja den hade ingen kamera...

        Grattis till vinnaren
        Kul att du nämner det, min bild i novemberomgången är nämligen tagen med en telefon! En skittelefon, men den har bra FM-sändare, GPS och framförallt BRA KAMERA!
        Senast redigerad av Mr Woods; 22 November 2013, 21:35.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #19
          Ursprungligen postat av Jesper Broman
          Jag tror att det är fler som saknar systemkamera än saknar objekt att fotografera
          Jag säger som jag alltid har sagt - med dagens mobiler så kan man mycket väl ta foton som håller för en fototävling.
          Problemet är väl snarare så att om man är fotointresserad så skaffar man sig en systemkamera så det som så att det är intresset som saknas och inte tekniken.
          Min mobil kostade 450 spänn och jag la pengarna på en kamera istället
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #20
            Tack för övrigt för alla grattisar
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #21
              Ursprungligen postat av Mr Woods
              Kul att du nämner det, min bild i novemberomgången är nämligen tagen med en telefon! En skittelefon, men den har bra FM-sändare, GPS och framförallt BRA KAMERA!
              Och det är dessutom på en "standardfisk" som finns i de flesta akvarieaffärer
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Jesper Broman
                • November 2012
                • 3445

                #22
                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Jag säger som jag alltid har sagt - med dagens mobiler så kan man mycket väl ta foton som håller för en fototävling.
                Problemet är väl snarare så att om man är fotointresserad så skaffar man sig en systemkamera så det som så att det är intresset som saknas och inte tekniken.
                Min mobil kostade 450 spänn och jag la pengarna på en kamera istället
                Jag har då oturen att ha både kass kamera och kass kamera i mobilen.
                Man kanske ska önska en bra kamera av tomten, men jag är tveksam till att jag har varit tillräckligt snäll
                Så jag får väl fortsätta att se på alla andras fina foton

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  #23
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Och det är dessutom på en "standardfisk" som finns i de flesta akvarieaffärer
                  Jo, jag har ju i princip inga exklusiviteter hemma, man får ta vad man har...
                  Tog lite bilder och valde helt enkelt den skarpaste där fisken hade utspända fenor. Som du påpekade så var det ju en klar miss med den ljusa sanden som bakgrund, men bilderna jag hade med brun/grön bakgrund var helt enkelt inte lika bra.

                  Jag tar en och annan bra bild med min telefon emellanåt och fördelen jag ser med att ha en bra kameratelefon är ju att man alltid har den med sig!
                  Om det kommer en bra kompaktkamera med inbyggd telefon, köper jag nog den istället för en ny lur nästa gång!
                  Senast redigerad av Mr Woods; 22 November 2013, 21:53.

                  Kommentar

                  • Jojje_
                    • January 2013
                    • 335

                    #24
                    Grattis till Kjell =)
                    Men samtidigt är det inte nödvändigtvis den med bäst kamera/objektiv som vinner, även om det hjälper enormt.
                    Dock så kan en person som lärt sig sin "budgetkamera" få till enormt skarpa samt vackra foton.

                    Ångrar att man inte blev medlem i början på året istället för i slutet, då hade man deltagit i många fler tävlingar
                    Fluval Edge 46L
                    Projekt - Ciklidhörna

                    Kommentar

                    • solis
                      • July 2008
                      • 5064

                      #25
                      Grattis Kjell o Anders

                      Jag har bara en billig kamera o det blir sådär med korten men jag försöker hänga med ändå.

                      PiaJo, kamoflagefisken var din föredetta fisk
                      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                      Kommentar

                      • petnym
                        • May 2002
                        • 5028

                        #26
                        Välkommen i "årets fotograf"-klubben Kjell!

                        2013 Kjell Goldsson / 8 + 10 + 12 + 9 + 24 + 27 = 90
                        2012 ansjo / 11 + 12 + 11 + 11 + 12 +12 + 12 + 33 = 114
                        2011 johanski / 8 + 11 + 11 + 8 + 12 + 11 + 9 + 11 + 9 + 10 + 11 = 111
                        2010 drd / 12 + 12 + 9 + 2 + 11 + 9 + 11 + 11 + 10 + 9 = 96
                        2009 drd / 12 + 10 + 8 + 12 + 10 + 10 + 12+ 10 + 12 + 12 + 10 = 118
                        2008 Robin_Hedström / 5 + 12 + 9 + 11 + 12 + 9 + 11 + 11 + 12 + 10 = 102
                        2007 petnym / 12 + 11 + 11 + 12 + 10 + 12 + 12 + 7 + 11 + 11 + 10 = 119
                        2006 Micke / 12 + 9 + 11 +12 + 8 + 12 + 10 + 12 + 12 + 12 + 9 = 119
                        2005 petnym / 12 + 11 + 12 + 4 + 12 + 9 + 11 + 11 + 8 = 90
                        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #27
                          Ja det var ju lite trevligt att det blev ytterligare en vinnare i denna tävling - nu siktar på att det även nästa år blir en helt ny
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • petnym
                            • May 2002
                            • 5028

                            #28
                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Ja det var ju lite trevligt att det blev ytterligare en vinnare i denna tävling - nu siktar på att det även nästa år blir en helt ny
                            Jag tycker att du skall satsa på att bli den tredje som vinner två gånger...
                            Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                            Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                            Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              #29
                              Ursprungligen postat av petnym
                              Jag tycker att du skall satsa på att bli den tredje som vinner två gånger...
                              Tycker du skall satsa på att bli den förste som vinner 3 gånger
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • petnym
                                • May 2002
                                • 5028

                                #30
                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Tycker du skall satsa på att bli den förste som vinner 3 gånger
                                Javisst... så snart barnen vuxit upp och flyttat hemmifrån...
                                Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                                Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                                Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                                Kommentar

                                Arbetssätt...