Resultat fototävlingen november

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jens79
    • September 2013
    • 200

    #16
    Resultat fototävlingen november

    Grattis!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      Lite synd om Pia som har varit i toppen hela året och nu halkade ner några placeringar...bara att bita ihop och komma igen!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #18
        Ursprungligen postat av ansjo
        Lite synd om Pia som har varit i toppen hela året och nu halkade ner några placeringar...bara att bita ihop och komma igen!
        Japp, det gör jag nu håller jag tummarna hårt för "årets bild" och nästa år.. då ni..
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #19
          Ursprungligen postat av ansjo
          Lite synd om Pia som har varit i toppen hela året och nu halkade ner några placeringar...bara att bita ihop och komma igen!
          Det är många "det är synd om" - alla dessa duktiga som inte "törs" skicka in sina foton, men som har så fina bilder i sina trådar. Pia kommer igen, hon är en ypperlig fotograf .
          Jag själv får nog dra mig tillbaka gällande fototävlingen. Finns ingen akvarieresa eller något sådant, som jag kan besöka där jag kan fota - sen mina fiskar har jag nog "stött och blött" i alla möjliga och omöjliga situationer, så det har liksom tagit slut .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #20
            Ursprungligen postat av Inger H
            Det är många "det är synd om" - alla dessa duktiga som inte "törs" skicka in sina foton, men som har så fina bilder i sina trådar. Pia kommer igen, hon är en ypperlig fotograf .
            Jag själv får nog dra mig tillbaka gällande fototävlingen. Finns ingen akvarieresa eller något sådant, som jag kan besöka där jag kan fota - sen mina fiskar har jag nog "stött och blött" i alla möjliga och omöjliga situationer, så det har liksom tagit slut .

            //Inger
            Egentligen så är det enda som man "tjänar" på att åka på akvarieresor är att man får inspiration för att fota - jag är själv sådan - jag fotar aldrig hemma. Kan köpa in en ny art bara för att fota den och sedan blir det ändå aldrig av.

            Så vad jag vill säga är att egentligen så handlar det om att få inspiration till att fota sedan spelar det egentligen absolut ingen roll om man bara har ett akvarium hemma med några få arter. Det gäller bara att hitta nya vinklar och sätt att fota på för att utveckla sig som fotograf. Ett intressant och anorlunda foto är bra mycket mer spännande än ett foto på en extremt ovanlig art.

            Jag håller annars helt med dig om att det är många duktiga fotografer som inte skickar in sina foton till tävlingen.
            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 22 November 2013, 21:02.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              #21
              Håller helt med Kjell. Jag röstar i alla fall på foton som faller mig i smaken som "konst" snarare än ovanliga och exklusiva fiskar. Sedan kan ju detta självklart sammanfalla, men då är det mer en slump.

              För mig är det mer att om jag äntligen lyckas få till en bra bild så postar jag den ju i min projekttråd och därmed diskvalificerar mig själv från fototävlingen.
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #22
                Ursprungligen postat av HWH
                Håller helt med Kjell. Jag röstar i alla fall på foton som faller mig i smaken som "konst" snarare än ovanliga och exklusiva fiskar. Sedan kan ju detta självklart sammanfalla, men då är det mer en slump.

                För mig är det mer att om jag äntligen lyckas få till en bra bild så postar jag den ju i min projekttråd och därmed diskvalificerar mig själv från fototävlingen.
                Nja - den blir inte diskvalificerad för att du lägger in den där. Visst den närmaste månaden efter att man lagt in den så får man inte tävla med den - men sedan så............
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                Arbetssätt...