Söker Guldfiskägare i Halland för kortfilmsprojekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn_D
    • January 2013
    • 9

    Söker Guldfiskägare i Halland för kortfilmsprojekt

    Hej!

    Jag heter Björn Dahlman och håller tillsammans med en vän på att spela in en Kortfilm om förvildade guldfiskar (Ni kanske har hört talas om fiskarna på Öland).

    Jag söker nu någon i närheten av mig, här i Halmstad som har guldfiskar i aviarium och skulle vilja prata lite om dem framför kameran, och visa upp dina fiskar. Om du har akvarie eller djuraffär är du också välkommen att höra av dig (Om inte vi hör av oss först ).

    Du behöver inte vara någon expert utan (o)vanligt intresse räcker. Jag bor som sagt i Halmstad men kommer vistas en del i Skurup under året då jag går på en 1-årig fördjupningskurs i dokumentärfilm där. Min kollega bor i Åhus/Kristianstad så där skulle vi också kunna göra intervjun. Vi kommer kanske ta en timme eller två av din tid i anspråk.

    Skriv gärna i tråden eller skicka PM/mail till mig med frågor eller om du är intresserad av att vara med.


    mvh

    Björn
  • Pierre_N
    • December 2010
    • 24

    #2
    Tyvärr pysslar jag inte med guldfiskar men det lät som ett kul projekt! Vi får väl se resultatet här sen?

    Lycka till hur som helst!

    Kommentar

    • Björn_D
      • January 2013
      • 9

      #3
      Ursprungligen postat av Pierre_N
      Tyvärr pysslar jag inte med guldfiskar men det lät som ett kul projekt! Vi får väl se resultatet här sen?

      Lycka till hur som helst!
      Tack för uppmuntran!

      Klart ni ska få se resultatet.

      Kommentar

      • solis
        • July 2008
        • 5064

        #4
        Jag har tyvärr bara en guldfisk i mitt stora kar sen är resten andra fiskar så det är ju inte så intressant.
        Däremot har ju arkenzoo i halmstad guldfiskar kvar om jag inte såg fel idag, dom har ju en slags innedamm.
        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

        Kommentar

        • Joakim Lundgren
          • August 2006
          • 631

          #5
          Stoby akvarieaffär har ju en hel del guldfisk
          AKA: Lizardking

          Kommentar

          • roffen2
            • August 2012
            • 197

            #6
            Jag har ett akvarium med bara guldfisk, men då får ni åka till Göteborg, typ:

            Klicka på bilden för större version

Namn: Akvarium11.jpg
Visningar: 2
Storlek: 232,5 KB
ID: 2145172

            /Roffe

            Kommentar

            • Björn_D
              • January 2013
              • 9

              #7
              ALLA förslag här är intressanta. Även ditt solis då själva sinnebilden av guldfiskar är ju att dem lever just ensamma (En ensam guldfisk i en skål är ju nästan ett begrep, även om ingen har dem i små skålar längre hoppas jag).

              Stoby låter som K-stad hållet om jag inte är ute och cyklar?

              Kom gärna med fler förslag!

              Kommentar

              • Joakim Lundgren
                • August 2006
                • 631

                #8
                Ja stoby ligger utanför hässleholm.
                AKA: Lizardking

                Kommentar

                • solis
                  • July 2008
                  • 5064

                  #9
                  Ursprungligen postat av Björn_D
                  ALLA förslag här är intressanta. Även ditt solis då själva sinnebilden av guldfiskar är ju att dem lever just ensamma (En ensam guldfisk i en skål är ju nästan ett begrep, även om ingen har dem i små skålar längre hoppas jag).

                  Stoby låter som K-stad hållet om jag inte är ute och cyklar?

                  Kom gärna med fler förslag!
                  Min bor i ett 600 liters kar med en massa annan fisk här är länk till mitt kar där den bor http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=131075 Själv bor jag ca 3 mil från halmstad 1 mil utanför laholm
                  Arken zoo i halmstad är ju nära och han som har affären är duktig på att prata hehe men vem vet om han gillar denna ideen
                  Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                  1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                  100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                  56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                  Kommentar

                  • Björn_D
                    • January 2013
                    • 9

                    #10
                    Ursprungligen postat av solis
                    Min bor i ett 600 liters kar med en massa annan fisk här är länk till mitt kar där den bor http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=131075 Själv bor jag ca 3 mil från halmstad 1 mil utanför laholm
                    Arken zoo i halmstad är ju nära och han som har affären är duktig på att prata hehe men vem vet om han gillar denna ideen
                    Googlade på arken zoo för att kolla adress och såg i HP (22/1) att dom begärde sig i konkurs. Så det är kanske inte läge direkt.
                    Tråkigt.


                    Edit: Skrev vist i fel tråd senast, men det gick ju bra ändå.

                    Kommentar

                    • PlatyYngel
                      • January 2006
                      • 1105

                      #11
                      Arken zoo på flygstaden (Halmstad) har begärt konkurs, men inte Arken zoo på Eurostop Ta ägaren med en nypa salt bara... Duktig på att prata som solis skriver, men det han säger är inte alltid sanningen (utefter mina erfarenheter). Gott om guldfisk finns där också
                      / Marcus

                      Kommentar

                      • Björn_D
                        • January 2013
                        • 9

                        #12
                        Ursprungligen postat av PlatyYngel
                        Arken zoo på flygstaden (Halmstad) har begärt konkurs, men inte Arken zoo på Eurostop Ta ägaren med en nypa salt bara... Duktig på att prata som solis skriver, men det han säger är inte alltid sanningen (utefter mina erfarenheter). Gott om guldfisk finns där också

                        OK, då får jag ta mig till Eurostop och prata då. Tack för klargörandet.
                        Vad heter han?

                        Jag ska försöka klippa ihop en liten trailer vid tillfälle när jag får en stund över och dela med mig av den här på forumet.

                        Edit: Onödigt vetande, Ligger inte vid eurostop utan vid stenalyckan
                        Senast redigerad av Björn_D; 26 January 2013, 08:07.

                        Kommentar

                        • PlatyYngel
                          • January 2006
                          • 1105

                          #13
                          Ursprungligen postat av Björn_D
                          OK, då får jag ta mig till Eurostop och prata då. Tack för klargörandet.
                          Vad heter han?

                          Jag ska försöka klippa ihop en liten trailer vid tillfälle när jag får en stund över och dela med mig av den här på forumet.

                          Edit: Onödigt vetande, Ligger inte vid eurostop utan vid stenalyckan
                          Hans heter ägaren till butiken. Äsch, Eurostop/Stenalyckan sak sam Skyller på att jag bara är här 3 år för att plugga sen flyr jag fältet igen
                          / Marcus

                          Kommentar

                          • Ryskbompa
                            • August 2012
                            • 930

                            #14
                            Roffens guldfisktank är fan den läckraste jag någonsin sätt för övrigt. Får sån sjukt bra dammfeeling av den

                            Kommentar

                            • Björn_D
                              • January 2013
                              • 9

                              #15
                              Ursprungligen postat av Ryskbompa
                              Roffens guldfisktank är fan den läckraste jag någonsin sätt för övrigt. Får sån sjukt bra dammfeeling av den
                              Vem är Roffen?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...