Åtta nytinade ben

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Åtta nytinade ben

    En isklump som ligger och tinar hade ett trevligt innehåll
    Bifogade filer
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #2
    Åtta nytinade ben

    Vackrare blir det inte..

    Insekter är en väldig trigger för mig personligen, Det är helt tvärt om från tjejens sida så jag får inte hålla dem.
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Bygert
      • March 2010
      • 2169

      #3
      Alltså Mathias, gå genast till skamvrån utan att passera gå. Inte fn är det där nån insekt inte.

      Dolomedes fimbriatus (eller möjligen en släkting), kärrspindel, trevlig sak. Sveriges största spindlar handlar det om, lever ofta vid vatten och kan både gå på ytan och dyka. Hör till de få av våra spindlar som kan bita genom hud så visst omdöme vid hantering skadar inte, inget farligt att bli biten av dock.

      Funkar bra att hålla i t ex en petbox med en del vatten, äter det mesta som rör på sig i lämplig storlek.
      Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #4
        har själv en bönsyrsa just nu.. fick den av en polare med konstiga böjelser.. ashäftig ska tilläggas.. inne på sitt 4e öms nu och blir häftigare för varje gång..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          #5
          Ursprungligen postat av Bygert
          Alltså Mathias, gå genast till skamvrån utan att passera gå. Inte fn är det där nån insekt inte.

          Dolomedes fimbriatus (eller möjligen en släkting), kärrspindel, trevlig sak. Sveriges största spindlar handlar det om, lever ofta vid vatten och kan både gå på ytan och dyka. Hör till de få av våra spindlar som kan bita genom hud så visst omdöme vid hantering skadar inte, inget farligt att bli biten av dock.

          Funkar bra att hålla i t ex en petbox med en del vatten, äter det mesta som rör på sig i lämplig storlek.
          Hehe, nej. Det var klantigt av mig. Det skulle ha stått kryp.
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • fisheye
            • November 2010
            • 488

            #6
            Ursprungligen postat av Bygert
            Dolomedes fimbriatus (eller möjligen en släkting), kärrspindel, trevlig sak. Sveriges största spindlar handlar det om, lever ofta vid vatten och kan både gå på ytan och dyka. Hör till de få av våra spindlar som kan bita genom hud så visst omdöme vid hantering skadar inte, inget farligt att bli biten av dock.
            Är det inte så att kärrspindeln har ett rätt kraftig gift?! Jag vill minnas att jag läst att det var i stil med huggormen...men kanske en sån där skröna! Japp snabbkollade wikipedia och japp... varit lurad ett bra tag.
            Senast redigerad av fisheye; 07 December 2012, 18:46.

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              #7
              kommer ihåg när man var en liten chip och fångade salamdrar i träsket här.. en miljard kärrspindlar i varierande storlekar.. riktigt coola faktiskt..
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                #8
                Bönsyrsa har jag oxå funderat på x-antal gånger.
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                • flygrc
                  • June 2006
                  • 2755

                  #9
                  Ursprungligen postat av Bygert
                  Dolomedes fimbriatus (eller möjligen en släkting), kärrspindel, trevlig sak. Sveriges största spindlar handlar det om, lever ofta vid vatten och kan både gå på ytan och dyka. Hör till de få av våra spindlar som kan bita genom hud så visst omdöme vid hantering skadar inte, inget farligt att bli biten av dock..
                  Där ser man, jag har alltid hört att det var som ett getingstick.

                  Finns det inte risk att man får allergisk reaktion?
                  https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                  Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...