Nat Geo Wild med bekanting

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Nat Geo Wild med bekanting

    Slötittade just på dumburken och swappade runt lite och hamnade då på Nat Geo Wild som har ett program som heter - Akvariekungarna.

    Typiskt amerikanskt program men ändå rätt kul. Speciellt kul var det att de denna gång bl.a. besökte Laif De Masons ciklidodling i Florida och han guidade runt lite på odlingen. Laif är en ciklidkändis (bl.a. har malawicikliden Pseudotropheus demasoni fått sitt namn efter honom) som har odlat fisk i en massa år på sin anläggning. Han har också varit i Sverige och hållit föredrag några gånger och han besökte då även mig. 1994 var jag i Florida och hälsade på honom och bodde då några dagar hemma hos honom (han bor precis intill odlingsanläggningen). En vecka efter att jag var där så drog en orkan över Florida och hela hans anläggning totalförstördes. Inte bara byggnader och bilar förstördes utan även dammarna tömdes på vatten och fisk. Total katastrof förstås men det hela är nu sedan många år tillbaka återuppbyggt.

    Jag har sedan sprungit på honom då och då under årens lopp och det var himla kul att se honom guida runt på sin anläggning i programmet.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Såg också det nyss, och har sett några andra avsnitt med dem. Lite småkul, men har lite svårt för det där käbblandet dem emellan
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Ursprungligen postat av Animaniac
      Såg också det nyss, och har sett några andra avsnitt med dem. Lite småkul, men har lite svårt för det där käbblandet dem emellan
      Fast det är som jag skrev rätt typiskt amerikanskt - fast det kan man ju ta i lagom portioner. Laif är för övrigt rätt oamerikansk och ganska tystlåten av sig.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Pierre_N
        • December 2010
        • 24

        #4
        Det lät spännande, minns ni vad avsnittet hette? Försökte att söka lite men får väl försöka söka mer sen om ingen minns.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          jag kom tyvärr in en bit i programmet och har därför tyvärr ingen koll på vad avsnittet hette
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            #6
            Spännande, får leta upp det!
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            Arbetssätt...