Bollmora akvarister - ni har chans att skräddarsy mitt föredrag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robin_Hedstrom
    • January 2005
    • 1818

    Bollmora akvarister - ni har chans att skräddarsy mitt föredrag

    Så här en knapp månad kvar till föredraget jag ska hålla hos oss i BAK så har jag fortfarande inte satt innehållet ordentligt. Jag undrar om det finns något speciellt ni vill att jag tar upp, teknik, komposition eller liknande?
    Jag tänker inte skriva vad jag har för planer här just för att jag vill ha all input jag kan få Er.

    Är det något ni vill höra eller ska jag bara visa bilder?
    /Robin Hedström
    http://www.robinhedstrom.se/
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Tur vi inte har detta problem hon MAF då det är väl etablerade föredragshållare som håller föredrag
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      #3
      Är nog bättre att skriva den frågan på deras eget forum
      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av Guy Palm
        Är nog bättre att skriva den frågan på deras eget forum
        Fast det skadar ju inte att fråga här också - har dessutom för mig att man måste vara medlem i BAK för att kunna skriva i deras forum.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • suzanne.h
          • March 2005
          • 223

          #5
          Jag är inte medlem men skulle gärna vilja lyssna på ditt föredrag.
          Det jag skulle vilja veta mer om är hur man ordnar med belysning på bästa sätt.
          Vad ska man ha för olika inställningar beroende på vad man vill uppnå för effekt?
          Hur kan man åstadkomma ett skärpedjup utan att få rörelseoskärpa?
          Vad ska man tänka på när det gäller bakgrund, så att det blir levande utan att det blir rörigt?
          Några tips om hur man fotograferar väldigt snabba fiskar/stimfiskar?
          Det var några tips som jag kom på just nu. Återkommer om jag kommer på fler.

          Hoppas det gav lite uppslag som du kan spinna vidare på.

          Kommentar

          • Wilhelm
            • October 2002
            • 604

            #6
            Ursprungligen postat av Patrik Steen
            Tur vi inte har detta problem hon MAF då det är väl etablerade föredragshållare som håller föredrag
            Detta var ju lite taskigt!
            De skånska väl etablerade föredragshållare som håller föredrag, har nog också varit nybörjare!

            Robin höll ett föredrag om fotografering av fiskar i akvarium hos oss i Linköpings akvarieförening och det var mycket bra! Jag tror att det var hans första föredrag. Efter det föredraget tog jag säkert tio ggr bättre bilder, samt hur man fixar till bilderna är ju också en sak som är bra att veta!

            Så om jag skulle gå på BAK´s möte så skulle jag vilja ha lite tips om hur man bäst gör om man bara har en kamera med fast blixt, för det är många som har.

            Så gå på detta möte o lyssna till Robin, han är bra och ni får lära er mycket!
            Wilhelm
            Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
            www.ciklid.org www.aquafish.info

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              #7
              Ursprungligen postat av Wilhelm
              Detta var ju lite taskigt!
              De skånska väl etablerade föredragshållare som håller föredrag, har nog också varit nybörjare!

              Robin höll ett föredrag om fotografering av fiskar i akvarium hos oss i Linköpings akvarieförening och det var mycket bra! Jag tror att det var hans första föredrag. Efter det föredraget tog jag säkert tio ggr bättre bilder, samt hur man fixar till bilderna är ju också en sak som är bra att veta!

              Så om jag skulle gå på BAK´s möte så skulle jag vilja ha lite tips om hur man bäst gör om man bara har en kamera med fast blixt, för det är många som har.

              Så gå på detta möte o lyssna till Robin, han är bra och ni får lära er mycket!
              Ja du jag får nog hoppas att Kära Robin ser detta som ett ironiskt inlägg som det är
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • Robin_Hedstrom
                • January 2005
                • 1818

                #8
                Jag förstår att det är ironiskt Patrik.

                Tack Suzanne. Det var bra grejer.

                Kjell, stämmer bra och jag är medlem men har aldrig varit inne på deras forum. =)
                /Robin Hedström
                http://www.robinhedstrom.se/

                Kommentar

                Arbetssätt...