Auktion, Örebro 28/3 -09

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • saltbiff
    • December 2006
    • 607

    #16
    Ursprungligen postat av Matte&Mia
    Ingen som är med och arrangerar som kan ge lite mer fakta? Det är ju inte så långt kvar nu så det är läge att övertala mig + full bil att vi skall ta oss till örebro? :P

    Auktioner är alltid roliga! Folk åker ju ända från götet och stockholm till motalas auktion tex...så ni kan väl ta det som en trevlig dagsutflykt? Åker ni full bil blir ju inte bensinen så dyr

    5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

    Kommentar

    • brevid
      • November 2007
      • 113

      #17
      Är auktionen på samma ställe som förra året?
      Alla stavfel är medvetna

      Kommentar

      • tetraodonfeber
        • May 2007
        • 336

        #18
        auktionen är på norbygården,
        Malawi

        Kommentar

        • Whizzer
          • May 2005
          • 498

          #19
          Ingen som har nån lista på vad som kan tänkas dyka upp??
          Whizzer
          http://ninavarblane.blogspot.com

          Kommentar

          • Matte&Mia
            • February 2008
            • 141

            #20
            Kommer med största sannolikhet inte till denna auktion, hade det funnits mer info, listor o.s.v men det känns segt att chansa och åka från gbg...
            Hoppas ngn kan ta tag i detta till nästa auktion kanske..
            Ciklider is the shit! : )

            Kommentar

            • jesper_b
              • June 2006
              • 1201

              #21
              Ursprungligen postat av Whizzer
              Ingen som har nån lista på vad som kan tänkas dyka upp??
              Lite svårt att ha en lista när inlämningen till auktionenbörjar 9,30 samma dag.

              men jag vet att förra året var det mycket Levandefödare det var min första tanke, tror första timmarna gick åt till alla guppy och platy, blev nästan lite jobbigt. Sen kom det lite växter, lite udda fiskar, sen var det pumpar, filter, grottor m.m.

              Det enda jag vet kommer finnas på auktionen är det som jag kommer ta med.

              men klart värt att åka dit i alla fall..
              www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
              Mina Malar:
              L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

              Kommentar

              • saltbiff
                • December 2006
                • 607

                #22
                [quote=smegga;1276268]Lite svårt att ha en lista när inlämningen till auktionenbörjar 9,30 samma dag.

                men jag vet att förra året var det mycket Levandefödare det var min första tanke, tror första timmarna gick åt till alla guppy och platy, blev nästan lite jobbigt. Sen kom det lite växter, lite udda fiskar, sen var det pumpar, filter, grottor m.m.

                Det enda jag vet kommer finnas på auktionen är det som jag kommer ta med.


                Historien upprepar sig

                Det var väääldigt mycket ancistrus och levandefödare, inte så jättemycket växter.. Det som var populärast var ancistrus (!), levandefödare, växter och räkor. Ovanligast var nog kittytetrorna. Det fanns till min stora sorg inga L-malar däremot ciklider. Jag är en så länge dammlös men köpte 2 dvärgnäckrosor ändå, en gul och en vit, kostar ca 200 kr styck på plantskola, jag betalade 60 spänn Hoppas de klarar sig!
                Det var återigen väldigt rörigt bland pingisborden och jag missade återigen massa gods att titta på innan
                Det höll inte på lika länge som förra året och det var både mindre folk och gods...

                Längtar till "våran" auktion här som verkar vara ganska populär

                5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

                Kommentar

                • jesper_b
                  • June 2006
                  • 1201

                  #23
                  [quote=saltbiff;1277285]
                  Ursprungligen postat av smegga
                  Lite svårt att ha en lista när inlämningen till auktionenbörjar 9,30 samma dag.

                  men jag vet att förra året var det mycket Levandefödare det var min första tanke, tror första timmarna gick åt till alla guppy och platy, blev nästan lite jobbigt. Sen kom det lite växter, lite udda fiskar, sen var det pumpar, filter, grottor m.m.

                  Det enda jag vet kommer finnas på auktionen är det som jag kommer ta med.


                  Historien upprepar sig

                  Det var väääldigt mycket ancistrus och levandefödare, inte så jättemycket växter.. Det som var populärast var ancistrus (!), levandefödare, växter och räkor. Ovanligast var nog kittytetrorna. Det fanns till min stora sorg inga L-malar däremot ciklider. Jag är en så länge dammlös men köpte 2 dvärgnäckrosor ändå, en gul och en vit, kostar ca 200 kr styck på plantskola, jag betalade 60 spänn Hoppas de klarar sig!
                  Det var återigen väldigt rörigt bland pingisborden och jag missade återigen massa gods att titta på innan
                  Det höll inte på lika länge som förra året och det var både mindre folk och gods...

                  Längtar till "våran" auktion här som verkar vara ganska populär
                  Att det inte fanns några L-malar är nog mitt fel. Lite i alla fall, tanken var att jag skulle komma dit med lite L-malar, Men allt strulade till sig och jag kom inte iväg.

                  Men Nästa Auktion kommer jag ta med lite olika L-malar.

                  Brukar ju även vara en Auktion på Hösten om jag inte minns fel.
                  www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
                  Mina Malar:
                  L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

                  Kommentar

                  • saltbiff
                    • December 2006
                    • 607

                    #24
                    [quote=smegga;1277309]
                    Ursprungligen postat av saltbiff

                    Att det inte fanns några L-malar är nog mitt fel. Lite i alla fall, tanken var att jag skulle komma dit med lite L-malar, Men allt strulade till sig och jag kom inte iväg.

                    Men Nästa Auktion kommer jag ta med lite olika L-malar.

                    Brukar ju även vara en Auktion på Hösten om jag inte minns fel.
                    Ajabaja!

                    Nää vars...men jag var ute efter 204or och sådana kanske du inte har ändå? Förra året var det någon som hade med sig sånna men pga, den otroligt bra ordningen (INTE) på borden så missade jag att se dom och när utropet på dem var så hade jag redan köpt 2 andra malar...tusan också! De vart dessutom billiga...suck
                    Men Glöm inte bort motalas auktion i höst

                    5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

                    Kommentar

                    Arbetssätt...