Akvadag Nordsjælland 2009 - nu med cichlider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ncmohr
    • January 2006
    • 15

    Akvadag Nordsjælland 2009 - nu med cichlider

    Jeg ville gerne lige slå et slag for akvadag nordsjælland 2009. Jeg håber at rigtigt mange kommer og sælger fisk/planter og udstyr. Vi har i år rigtigt mange fine præmier i tombolaen, heriblandt en super fin baggrund og 2 stk akvarier og en hel masse lækkert udstyr, alt sammen selvfølgelig spritnyt og superfedt.
    Som noget helt nyt vil der være besøg fra en butik og en producent med hver deres stand.
    Vores foredragsholder i år er meget kendt indenfor cichlidekredse som en utroligt dygtig foredragsholder. Der er tale om ingen mindre en Tonny Brandt Andersen som kommer og underholder med spændende fortællinger og billeder om og af sydamerikanske dværgcichlider. Det bliver rigtigt godt og det bedste er selvfølgelig at der er gratis adgang. Det bliver afholdt i nivå tæt på kystbanen og offentlige transportmidler. Se mere på www.akvadag.dk . Jeg håber at se rigtigt mange der.

    Lidt om foredragsholder. Her er hvad han skriver om sig selv på sin egen hjemmeside www.akvariewest.dk.

    Jeg er indehaver af Akvarie West. Min interesse for akvariefisk begyndte allerede som dreng, men det var først i 1977, at jeg købte mit første akvarium. Jeg blev hurtigt interesseret i sydamerikanske dværgcichlider.
    Jeg holdt en pause med akvarier i et par år, blandt andet fordi jeg i 1983 og 1984 boede i Johannesburg i Sydafrika, hvor jeg blandt andet også fik besøgt Lesoto, Swaziland, Botswana, Namibia og Zimbabwe.
    I 1986 meldte jeg mig ind i Dansk Cichlide Selskab hvor jeg hurtigt kom til, at hjælpe med renskrivningen og udsendelsen af medlemsbladet Cichliden. I 1989 blev jeg medlem af Københavns Akvarieforening, og samme år blev jeg ansvarlig for annonceaftalerne i Akvariebladet. De følgende 15 år var jeg med i de to foreningers bestyrelser i flere perioder som formand og kasserer. Jeg var med til at arrangere udstillingerne Fisk og Fugle i Forum i 1990, 1992 og 1995, blandt andet som medlem af styregruppen ved de to sidste udstillinger, og ikke mindst med arbejdet med udstillingens katalog.
    Min interesse for fisk har også medført, at jeg meldte mig ind i Skandinavisk Regnbue og Gobi Selskab i 1988, og i Skandinavisk Killi Selskab i 1993. Nordisk Cichlide Selskab, og cichlideforeningerne i Tyskland, England, Holland og USA blev jeg også medlem af i starten af 1990'erne, ligesom jeg har været medlem af den tyske forening for maller, tetraer, smerlinge og barber i en periode på nogle år.
    I starten af 90erne var jeg også i en periode kasserer i Dansk Akvarie Unions kreds 1, og deltog derfor i DAUs hovedbestyrelsesmøder og delegeretmøder. Det var en spændende tid, men mange akvaristiske oplevelser.
    I 1989 gennemgik jeg Dansk Akvarie Unions dommeruddannelse, og virkede som akvariedommer ved flere hjemmekonkurrencer i københavnsområdet.
    Jeg har været på 4 rejser til Sydamerika, og oplevet fiskene i deres naturlige omgivelser i Ecuador, Colombia, Venezuela, Brasilien og Uruguay.
    I 1993 begyndte jeg at holde forskellige foredrag om cichlider og den natur de lever i, og hvordan de har tilpasset sig forskellige levesteder. Jeg har kunnet glæde mig over, at akvarieforeninger i hele Danmark har villet høre mine foredrag, og det er da også blevet til 6 foredrag i Sverige, i forbindelse med Akvariets dag, GOC's årsmøde og Nordisk Cichlide Selskabs Cichlideweekender.
    I 1995 blev jeg redaktør for det landsdækkende tidsskrift Akvariebladet, hvor jeg var redaktør og senere også forretningsfører i forbindelse med lukningen af bladet i 2002. Akvariebladet kører videre som foreningsblad for Københavns Akvarieforening.
    I 2000 blev jeg indehaver af Akvarie West, hvor jeg straks gik igang med at opbygge en internetforretning. I sommeren 2004 flyttede jeg forretningen fra Vesterbro i København til Vorbasse.
    I 2005 modtog jeg Dansk Akvarie Unions grønne emblem, for mange års aktivt arbejde i Københavns Akvarieforening. Og i 2007 vedtog Københavns Akvarieforenings generalforsamling, at gøre mig til æredsmedlem. I den forbindelse modtog jeg foreningens æredsemblem.
  • ncmohr
    • January 2006
    • 15

    #2
    Husk det er helt gratis at komme ind

    Der er mulighed for at købe mad og drikke til billige priser.

    Kommentar

    Arbetssätt...