Ciklidstämman 2009

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annika
    • January 2002
    • 2518

    Ciklidstämman 2009

    Hej på er alla akvarister! Ni missar väl inte en av akvarieårets största händelser, Ciklidstämman 2009 3-5 april i Fjärilshuset Haga.

    Ett späckat program med många bra föreläsare; Anton Lamboj, Carl Westholm, Erik Åhlander, Jonas Wahlström, Bernd Degen, Jörg Stendker, Helmut Löfflad och Jan Wester. Läs mer på http://www.akvarielagret.se/index.ph...d=89&Itemid=52

    Jag har själv betalat in nu ikväll och kommer vara där hela helgen från fredag till söndag

    Det kommer bli en kanonhelg
    Vi ses där!!!

    (Nu kan inga i mälardalen klaga över att allt skoj sker så långt bort, hos Zoopetväst)
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Ursprungligen postat av Annika
    Hej på er alla akvarister! Ni missar väl inte en av akvarieårets största händelser, Ciklidstämman 2009 3-5 april i Fjärilshuset Haga.

    Ett späckat program med många bra föreläsare; Anton Lamboj, Carl Westholm, Erik Åhlander, Jonas Wahlström, Bernd Degen, Jörg Stendker, Helmut Löfflad och Jan Wester. Läs mer på http://www.akvarielagret.se/index.ph...d=89&Itemid=52

    Jag har själv betalat in nu ikväll och kommer vara där hela helgen från fredag till söndag

    Det kommer bli en kanonhelg
    Vi ses där!!!

    (Nu kan inga i mälardalen klaga över att allt skoj sker så långt bort, hos Zoopetväst)
    Kommer självklart dit och jag åker upp på torsdagen till nollåtta-land eftersom jag håller föredrag i Bollmora Akvarieförening på torsdag kväll.
    Hoppas att jag får träffa många zoopetare på såväl bollomora mötet, samt på Ciklistämman/diskusutställningen etc. etc.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Larry Stockholm
      • November 2004
      • 176

      #3
      Ciklidstämman -- låter bara som det handlar om ciklider men inte är det så.
      Förgyller tillställningen gör också Nordiska diskussällskapet som arrangerar Sveriges första internationella diskuschampionat www.nordicdiscussociety.com
      och Svenska guppysällskapet.
      Massor av roliga mäniskor som kommer och dessutom ingår entrén till själva "Fjärilshuset där det finns fåglar fiskar förutom en massa vackra fjärilar.
      Annika kommer att vara där, och så kommer även Kjell. Två strålande personligheter som matchar utomordentligt med alla andra vackra fjärilar.
      Troligtvis kommer båda att vara med redan på torsdagen ute i Tyresö framför allt Kjell som ska hålla ett föredrag hos Bollmora Akvarieklubb.
      Mer info om detta finns på:
      Lasse Omfors
      Förvaltare för bollmoraakvarieklubb.
      Stockholmsakvaristerna (Facebook)
      www.nordicdiscussociety.com

      Kommentar

      • kaj.p
        • June 2002
        • 2952

        #4
        Jag kommer såklart o kommer att bo i Kungens Trädgård dvs Hagaparken tisdag till måndag. Nu bedöms diskusen på torsdag em o kväll Men blir det tid så kommer jag givetvis till Bollmora mötet.
        Nordiska Diskus Sällskapet
        Hallandsakvaristerna
        BAK Gcg Maf NCS

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #5
          Ser ut som jag ska ut och åka den helgen oxå så med lite tur så ses vi i fjollträsk
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • Annika
            • January 2002
            • 2518

            #6
            Ursprungligen postat av Larry Stockholm
            Ciklidstämman -- låter bara som det handlar om ciklider men inte är det så.
            Förgyller tillställningen gör också Nordiska diskussällskapet som arrangerar Sveriges första internationella diskuschampionat www.nordicdiscussociety.com
            och Svenska guppysällskapet.
            Massor av roliga mäniskor som kommer och dessutom ingår entrén till själva "Fjärilshuset där det finns fåglar fiskar förutom en massa vackra fjärilar.
            Annika kommer att vara där, och så kommer även Kjell. Två strålande personligheter som matchar utomordentligt med alla andra vackra fjärilar.
            Troligtvis kommer båda att vara med redan på torsdagen ute i Tyresö framför allt Kjell som ska hålla ett föredrag hos Bollmora Akvarieklubb.
            Mer info om detta finns på:
            www.bollmoraakvarieklubb.org
            Halloj! Tack för jämförelsen med fjärilen Jag kommer troligtvis att dyka upp på mötet på torsdagen om det inte är för mycket att stå i ute vid Fjärilshuset.

            Kommentar

            • Annika
              • January 2002
              • 2518

              #7
              Ursprungligen postat av drd
              Ser ut som jag ska ut och åka den helgen oxå så med lite tur så ses vi i fjollträsk
              Välkommen!

              Kommentar

              • Annika
                • January 2002
                • 2518

                #8
                Ni som vill bo på hotellet men ännu inte anmält er, skynda! Deadline för bokning av hotell är 3/3.

                Kommentar

                • Robin_Hedstrom
                  • January 2005
                  • 1818

                  #9
                  ..och snälla, SNÄLLA ni som betalar in pengar på kontot. Skriv vem betalningen kommer ifrån, och maila oss sedan ( info@akvarielagret.se) och skriv vad det är du har betalt för.
                  /Robin Hedström
                  http://www.robinhedstrom.se/

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    #10
                    Ursprungligen postat av Robin_Hedstrom
                    ..och snälla, SNÄLLA ni som betalar in pengar på kontot. Skriv vem betalningen kommer ifrån, och maila oss sedan ( info@akvarielagret.se) och skriv vad det är du har betalt för.
                    Ett tips så här i efterhand är ju att som brukligt är kalla de olika "paketen" för paket 1, paket 2 etc. etc. för då finns det ju en chans att få med all info vid bankinbetalningen
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Robin_Hedstrom
                      • January 2005
                      • 1818

                      #11
                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Ett tips så här i efterhand är ju att som brukligt är kalla de olika "paketen" för paket 1, paket 2 etc. etc. för då finns det ju en chans att få med all info vid bankinbetalningen
                      De som inte ens får med sitt namn lär ju inte få med sig namnet på ett paket.
                      Dessutom har alla bokat med någon slags modifikation.
                      /Robin Hedström
                      http://www.robinhedstrom.se/

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48147

                        #12
                        Ursprungligen postat av Robin_Hedstrom
                        De som inte ens får med sitt namn lär ju inte få med sig namnet på ett paket.
                        Dessutom har alla bokat med någon slags modifikation.
                        Modifikation????
                        Ordet betyder att man ändrar något - fattar inte vad du menar

                        det blir ju
                        Dessutom har alla bokat med någon slags ändring
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Robin_Hedstrom
                          • January 2005
                          • 1818

                          #13
                          Ja, precis. Väldigt få har tagit tex "paket 1" rakt av, utan 90% har haft frågor om extranätter, vegetarisk mat, barnstolar, barnsängar, parkeringar, juniorpriser, osv eller velat dra av en sak från paketet och lägga till en annan. Därför passar det jättebra att ha mailkontakt med dem som bokar, så att amn kan diskutera sådana saker så att alla blir nöjda.
                          /Robin Hedström
                          http://www.robinhedstrom.se/

                          Kommentar

                          • Larry Stockholm
                            • November 2004
                            • 176

                            #14
                            Hoppas att alla har skött sig och betalat in till Ciklidstämman. Sista dag är idag. Finns några timmar kvar på dygnet, för er som är sena.
                            Lasse Omfors
                            Förvaltare för bollmoraakvarieklubb.
                            Stockholmsakvaristerna (Facebook)
                            www.nordicdiscussociety.com

                            Kommentar

                            • Robin_Hedstrom
                              • January 2005
                              • 1818

                              #15
                              Vill passa på att nämna att det inte går att betala inträdet med KORT under helgen, då vi håller till i ett växthus utan möjligheter till uppkoppling.
                              Cash is king under ciklidstämman alltså!

                              Det går fortfarande att anmäla sig till middagarna och att föranmäla inträde!
                              /Robin Hedström
                              http://www.robinhedstrom.se/

                              Kommentar

                              Arbetssätt...