Zoopetvästresan till Planted Aquarium i Tyskland

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Zoopetvästresan till Planted Aquarium i Tyskland

    Under tiden 6-10/2 åkte ett gäng Zoopetvästare ner till Tyskland där huvudmålet var den stora husdjursmässan i Hannover. Denna mässa innehöll också en tävling om snyggaste vävtakvarium, snyggaste nano-akvarium samt ett räkchampionat.
    Förutom denna husdjursmässa så besökte vi även 1 offentligt akvarium, 3 akvarieaffärer, 2 fiskodlare/importörer samt 1 räkodlare.

    Jag håller på med en artikel från denna resa och den kommer att läggas upp här på Zoopet för allmän beskådan när den är klar.

    Först kommer jag dock att lägga in fotona från resan - totalt drygt 900 st och av dessa kommer alltefterhand ca. 150 att läggas upp här på Zoopet.

    Än så länge har jag "bara" lagt upp samtliga tävlande nanoakvarier (totalt 38 st) och de återfinns på denna sida (gäller enbart goldmedlemmar). Jag har ännu inte fått någon resultatlista från arrangörerna men om jag fattat det rätt var det nummer 20 som vann och nummer 35 som blev tvåa.

    Fler foton kommer alltefterhand som de är genomgångna och redigerade.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 13 February 2009, 12:36.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Kul att se Kjell.

    Det som jag annars tyckte var den enda nackdelen med resan, var att räkkaren var dimmiga efter en liten fadäs av arrangörerna så de var väldigt svårfotade.
    Jag tog några kort på räkorna men eftersom vattnet var så dimmigt var de inte mycket att titta på.
    Så jag hoppas att du lyckades bättre med dina räkfoton från tävlingen.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Kul att se Kjell.

      Det som jag annars tyckte var den enda nackdelen med resan, var att räkkaren var dimmiga efter en liten fadäs av arrangörerna så de var väldigt svårfotade.
      Jag tog några kort på räkorna men eftersom vattnet var så dimmigt var de inte mycket att titta på.
      Så jag hoppas att du lyckades bättre med dina räkfoton från tävlingen.
      Nej - tävlingsakvarierna i räkchampionatet var inget vidare att fota - som tur var fanns det ju istället en massa räkor att fota hos Logemann-brothers.

      Nu har jag också lagt in foton på samtliga 32 tävlande akvarier i växtakvarietävlingen (samma länk som i mitt första inlägg i tråden). Vilket som vann - det vet jag ännu inte.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Fanbyalperna

        • September 2005
        • 752

        #4
        Blev det ingen video den här gången?
        Har inte alltid rätt, men fel ibland

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Ursprungligen postat av Fanbyalperna
          Blev det ingen video den här gången?
          Nej det går tyvärr inte att gå på två kryckor och hinna med att både fota och filma.
          Uppriktigt sagt så går faktiskt egentligen inte att ens hinna med att fota - och jag har haft så in i hel..... ont i ryggen efteråt
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Kolla gärna också in Ansjos och Annikas foton från resan som de har lagt in i Goldmedlemmarnas fotoarkiv.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Tougaye
              • January 2008
              • 209

              #7
              lite bitter att vi som bor i mellan sverige aldrig får chansen att hänga med på akvariumresor .ni i väst har det bra ....ps kjell kommer du ha något fördrag i västerås i år??

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                #8
                Ursprungligen postat av Tougaye
                lite bitter att vi som bor i mellan sverige aldrig får chansen att hänga med på akvariumresor .ni i väst har det bra ....ps kjell kommer du ha något fördrag i västerås i år??
                1/ Well, med på denna resa var en som bor i Uppsala och en som bor 8 mil norr om Örebro - så finns bara viljan så
                2/ Inte vad jag vet - Västerås Akvarieförening har i alla fall inte hört av sig ännu
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48147

                  #9
                  24 foton från måndagen är nu också inlagda.
                  Senast redigerad av Kjell Fohrman; 13 February 2009, 12:35.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    #10
                    Samt 29 foton från lördagen
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48147

                      #11
                      Nu är alla foton från resan inlagda - det blev totalt 183 st. Bl.a. finns där med samtliga tävlande akvarier i nano- resp. växtakvarietävlingen. Fotona finns på denna sida (enbart för goldmedlemmar).

                      De foton som ännu saknas är de från Kiel Aquarium som vi också besökte - dessa kommer så småningom in under Zoopetavdelningen "Offentliga akvarium".

                      Så snart jag från arrgörerna fått resultaten från de olika tävlingarna kommer jag också att lägga in en artikel som blir tillgänglig för alla.
                      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 18 February 2009, 21:25.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48147

                        #12
                        Nu är också researtikeln klar - trevlig läsning.

                        I artikeln finns också inlagd samtliga vinnare i nano- resp. växtakvarietävlingen.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • lillfrasse
                          • February 2002
                          • 2228

                          #13
                          Snygt jobbat Kjell härlig läsning.
                          Simma lungt..
                          Lillfrasse..

                          Kommentar

                          • NIC
                            • January 2008
                            • 5121

                            #14
                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Nu är också researtikeln klar - trevlig läsning.

                            I artikeln finns också inlagd samtliga vinnare i nano- resp. växtakvarietävlingen.
                            Intressant artikel Kjell, ni verkar haft kul samt sett många fina akvarium!

                            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              #15
                              Bra artikel Kjell, f*n att det ska vara så långt till nästa gång...
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...