Ciklidbladet + Poeciliabladet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ciklidbladet + Poeciliabladet

    Idag ramlade det ner 2 intressanta föreningstidningar i brevlådan - Ciklidbladet + Poeciliabladet. Ciklidbladet hade som bonus en almancka där Robin Hedström har stått för fotandet.
    Bägge tidningarna verkar innehålla många intressanta artiklar så nu har man de närmaste kvällarna räddade
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • M B
    • December 2007
    • 152

    #2
    Ja i Poeciliabladet var det bland annat en artikel om Poecilia latipinna (segelfensmolly) och en om Thue Grum-Schwensens och Torben Lyngs resa i Mexiko. Jag blev riktigt sugen på att prova på segelfensmolly igen Det är lite tråkigt att det nästan bara är framavlade varianter i affärerna i dag. Kanske kan bli ändring på det?!
    Mikael
    www.poecilia.org

    Kommentar

    • patdah
      • November 2007
      • 659

      #3
      På tal om ciklid... vad har hänt med http://www.ciklid.org/
      /Patrik

      I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        @MB: Menar du att det alls går att få tag i vildform av segelfensmolly? Det vore ju väldigt intressant!

        @patdah: Vad är problemet? Det enda jag märker är att Ciklid.se uppdaterar väldigt långsamt om man scrollar sidan, annars verkar den funka för mig...
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • patdah
          • November 2007
          • 659

          #5
          Funkar inte alls för mig... varken .org eller .se
          /Patrik

          I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av patdah
            Funkar inte alls för mig... varken .org eller .se
            Inga problem här i alla fall
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • patdah
              • November 2007
              • 659

              #7
              Nää... nu funkar det för mig också

              Det såg ut som om någon inte hade betalat avgiften för domänen i tid bara
              /Patrik

              I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                #8
                Ursprungligen postat av patdah
                Funkar inte alls för mig... varken .org eller .se

                funkar alldeles utmärkt här.....


                .
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • M B
                  • December 2007
                  • 152

                  #9
                  [quote=Azur;1225261]@MB: Menar du att det alls går att få tag i vildform av segelfensmolly? Det vore ju väldigt intressant![quote]

                  Det är nog svårt att hitta vildfångster. Om det är omöjligt vet jag inte . 2006 var en norrman nere och fångade Poecilia kykesis i Mexiko men om han har några kvar vet jag inte i skrivande stund.
                  Mikael
                  www.poecilia.org

                  Kommentar

                  Arbetssätt...