Auktion i göteborg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Ursprungligen postat av joe
    Hej - kul att det kom så många på auktionen - det var en kul dag och idag är jag inte så trött som igår vid samma tid...lite värk i benen etc., men det var det absolut värt!

    En liten fråga - jag undrar vem som sälde Pseudocrenilabrus multicolor victoriae paret som jag inhandlade - de verkar trivas förträffligt här hemma, men det vore kul att veta varifrån de kom? Nån som vet?

    Ses nästa år igen - om inte förr!

    /joe
    Tack för gott samarbete under auktionen

    Har för mig att Tommy i GCG odlar denna, men om det är hans yngel som du köpte det vet jag inte. Under alla omständigheter är det en mycket trevlig liten lättskött art.
    Finns ett foto på den i denna gamla Zoopetartikel http://www.zoopet.com/index.php?opti...466&Itemid=206
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • joe
      • September 2005
      • 30

      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Tack för gott samarbete under auktionen

      Har för mig att Tommy i GCG odlar denna, men om det är hans yngel som du köpte det vet jag inte. Under alla omständigheter är det en mycket trevlig liten lättskött art.
      Finns ett foto på den i denna gamla Zoopetartikel http://www.zoopet.com/index.php?opti...466&Itemid=206
      Tack tillbaka - det var kul och det fungerade ju alldeles utmärkt...även om vi var några som blev lite svettiga när vi såg antalet utrop!

      Tack för infon om Victoriaen - det verkar vara Tommy. Ska kolla direkt med honom och ev. fa tag i några till så det blir en grupp - tillsammans med ett gäng H. "red back scraper" - victoria är kul, men man skulle behöva fler kar!

      Kollade länken - och fann bilden. Texten var lite svävande om det var en multicolor och jag är böjd att hålla med, ser mer ut som en P. nicholsi (hade såna förut) tycker jag...multicolorn har mera gult i kroppen! Men säker är jag inte!
      Senast redigerad av joe; 01 December 2008, 16:30.
      MVH/ Johan
      ------------------------------------------------
      Värmlänning i exil på Tjörn

      Kommentar

      • endymion
        • October 2006
        • 680

        Ursprungligen postat av joe
        Tack tillbaka - det var kul och det fungerade ju alldeles utmärkt...även om vi var några som blev lite svettiga när vi såg antalet utrop!

        Tack för infon om Victoriaen - det verkar vara Tommy. Ska kolla direkt med honom och ev. fa tag i några till så det blir en grupp - tillsammans med ett gäng H. "red back scraper" - victoria är kul, men man skulle behöva fler kar!
        Red back scraper blir för stor för victoriae. Den som jag tror har bäst förutsättning är att blanda med victoriae är Haplchromis sp. "broken bar"

        Kommentar

        • Mick13
          • May 2008
          • 1796

          Det är kul och höra att ni haft det trevlig själv var jag i väg på en fiskeresa som blev inställd tidigra och hade lite svårt för att bestämma mig på vilken jag skulle åka på men i år blev det resan till Öresund. Hoppas att det blir auktion näst år.
          In vino veritas, in aqua sanitas

          Kommentar

          Arbetssätt...