Nvsa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    Ursprungligen postat av Patrik Steen
    Inte dock för mig med Jaromir Jagr är det för tidigt förvet inte riktigt om man kan slå in den där runskriften med nr i Gpsen bara,i så fall återkommer jag i krokarna
    Men du hittar väl till Forsmöllans rastplats om inte annat
    Sen finns det ganska fina kartor med vägbeskrivning att skriva ut från nätet, för oss som inte har GPS .. Funkar kanske för dig med
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      Ursprungligen postat av Nina82
      Men du hittar väl till Forsmöllans rastplats om inte annat
      Sen finns det ganska fina kartor med vägbeskrivning att skriva ut från nätet, för oss som inte har GPS .. Funkar kanske för dig med
      Det är en omväg,jag kör 23 rätt upp direkt
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        Jaha, då har jag äntligen fått kontakt med Kenth´s Zoo Import i Tyringe och han var villig att ta emot oss för ett besök den 21 februari.
        Han håller på att bygga ut så han beklagar röran men jag lovade honom att vi inte skulle titta på röran utan fiskarna

        Kenth har en hel del Tropheus som han odlar men även en hel del annat så det ska bli intressant.
        Här finns en intressant artikel: http://www.ciklider.se/artiklar/kl_kenth_tyringe.shtml
        Man behöver inte vara medlem i nvsa för att anmäla sig så är ni sugna på att hänga på så tveka inte
        Om intresse finns kommer de som vill bege sig till Tropic Stallet efter besöket hos Kenth http://www.tropicstallet.com/

        Tid: 21 februari kl. 9.30
        Samlingsplats: Forsmöllans rastplats (strax söder om Klippan)


        Anmälda:


        Nina (nvsa)
        Mats (nvsa)
        Bengt Lantz (nvsa)
        Patrik Steen (zoopet/MAF)
        Frank & Pia (nvsa) ,möter upp på plats
        Anki & Göran (alias Bluesman) (nvsa)
        NIC (zoopet/MAF) ,preliminärt
        Agge (nvsa) ,preliminärt
        fishfish (zoopet) ,möter upp på plats
        Uffe (nvsa)


        Totalt: 12 pers.

        Mvh: NVSA
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          Ser inte ut som jag kan hänga på till Tyringe,då jag inte har lyckas ordna barnpassning jag hade hoppas att det skulle ordna sig men jag gick helt åt skogen som vanligt...som det ser ut nu så går det inte men mycket kan hända tills Söndag så jag jagar vidare..
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            Ursprungligen postat av Patrik Steen
            Ser inte ut som jag kan hänga på till Tyringe,då jag inte har lyckas ordna barnpassning jag hade hoppas att det skulle ordna sig men jag gick helt åt skogen som vanligt...som det ser ut nu så går det inte men mycket kan hända tills Söndag så jag jagar vidare..
            Hoppas det ordnar upp sig
            Annars får du väl ta med barnen
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              Ursprungligen postat av Nina82
              Hoppas det ordnar upp sig
              Annars får du väl ta med barnen
              Som alltid annars,kan ju vara skönt för en gångs skull att slippa demmen ni är alltid välkomma till Metropolen Röinge efteråt om ni har tid och lust på en kopp Kaffe
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • Nina82
                • January 2008
                • 6610

                Ursprungligen postat av Patrik Steen
                Som alltid annars,kan ju vara skönt för en gångs skull att slippa demmen ni är alltid välkomma till Metropolen Röinge efteråt om ni har tid och lust på en kopp Kaffe
                Låter trevligt men vi kommer nog besöka tropik stallet efteråt
                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                38L 54L 54L 63L 450L

                Kommentar

                • Nina82
                  • January 2008
                  • 6610

                  Imorgon gäller det gott folk! Så här ser anmälningslistan ut efter lite sista minuten ändringar..

                  Jaha, då har jag äntligen fått kontakt med Kenth´s Zoo Import i Tyringe och han var villig att ta emot oss för ett besök den 21 februari.
                  Han håller på att bygga ut så han beklagar röran men jag lovade honom att vi inte skulle titta på röran utan fiskarna

                  Kenth har en hel del Tropheus som han odlar men även en hel del annat så det ska bli intressant.
                  Här finns en intressant artikel: http://www.ciklider.se/artiklar/kl_kenth_tyringe.shtml
                  Man behöver inte vara medlem i nvsa för att anmäla sig så är ni sugna på att hänga på så tveka inte
                  Om intresse finns kommer de som vill bege sig till Tropic Stallet efter besöket hos Kenth http://www.tropicstallet.com/

                  Tid: 21 februari kl. 9.30
                  Samlingsplats: Forsmöllans rastplats (strax söder om Klippan)


                  Anmälda:


                  Nina (nvsa)
                  Mats (nvsa)
                  Bengt Lantz (nvsa)
                  Frank & Pia (nvsa) ,möter upp på plats
                  Anki & Göran (nvsa)
                  Agge (nvsa) ,preliminärt
                  fishfish (zoopet) ,möter upp på plats
                  Uffe (nvsa)


                  Totalt: 10 pers.

                  Mvh: NVSA
                  12L 12L 24L 24L 24L 24L
                  38L 54L 54L 63L 450L

                  Kommentar

                  • Patrik Steen
                    • May 2006
                    • 8464

                    Hoppas ni kommer fram på vägarna dit..var på väg till Lund nu fick vända hem igen på grund av att man inte såg var man körde..men det ska vara bättre tills imorgon skulle jag tro.
                    Mvh.Patrik

                    Kommentar

                    • Nina82
                      • January 2008
                      • 6610

                      Ursprungligen postat av Patrik Steen
                      Hoppas ni kommer fram på vägarna dit..var på väg till Lund nu fick vända hem igen på grund av att man inte såg var man körde..men det ska vara bättre tills imorgon skulle jag tro.
                      Jo.. Jag hoppas det lugnat sig och att vägarna är plogade tills vi ska iväg

                      Annars har min far en snöskoter
                      Min far är norrman och snöskotern lämnade han icke efter sig när vi flyttade hit så den hänger med fortfarande
                      12L 12L 24L 24L 24L 24L
                      38L 54L 54L 63L 450L

                      Kommentar

                      • Nina82
                        • January 2008
                        • 6610

                        Dagen bjöd på en trevlig utflykt med lagom mycket snö och trevligt sällskap.
                        Kenth var en mycket trevlig man med mycket kunskap och fina fiskar
                        Han pratade även varmt om tysklandresan till hösten och tyckte vi skulle hänga på. Vi får se hur det blir med den biten även om jag är fullt övertygad om att det skulle bli mycket trevligt
                        Tyvärr vill inte plånboken alltid som jag vill
                        Efter besöket hos Kenth och en god hamburgare på Ivars i Tyringe körde vi inom Tropic Stallet och där måste jag säga att det hänt en del sedan sist jag var där. Mycket fräscht och trevligt med fina friska fiskar.
                        Köpte tre guppys (oväntat )
                        Färger på guppy som jag sällan eller aldrig sett innan så jag är nöjd
                        Hanen har varit på varenda hona i hela karet nu under kvällen så nog verkar även han nöjd
                        12L 12L 24L 24L 24L 24L
                        38L 54L 54L 63L 450L

                        Kommentar

                        • Nina82
                          • January 2008
                          • 6610

                          Malmö Akvarieförening anordnar sin årliga storauktion söndagen den 14 mars vilket vi inte vill missa.
                          Detta året kommer auktionen hålla till i fd. Prästgården intill Fosie kyrka. Lokalen används numer som scoutgård och adressen är Lindängsvägen 2.
                          Inlämning av gods sker 9.30-11.30 och auktionen börjar 12.00 och varar sen hela eftermiddagen.
                          Jag återkommer med mer info angående föranmälan av gods när det närmar sig.

                          Samlingsplats: ABF:s parkering i Åstorp
                          Tid: kl. 9.00 den 14 mars
                          Inträde: 20:-

                          Anmälda:


                          Nina & Eddy

                          Antal: 2 pers.

                          Mvh: NVSA
                          12L 12L 24L 24L 24L 24L
                          38L 54L 54L 63L 450L

                          Kommentar

                          • fishfish
                            • November 2009
                            • 75

                            Ursprungligen postat av Nina82
                            Dagen bjöd på en trevlig utflykt med lagom mycket snö och trevligt sällskap.
                            Kenth var en mycket trevlig man med mycket kunskap och fina fiskar
                            Han pratade även varmt om tysklandresan till hösten och tyckte vi skulle hänga på. Vi får se hur det blir med den biten även om jag är fullt övertygad om att det skulle bli mycket trevligt
                            Tyvärr vill inte plånboken alltid som jag vill
                            Efter besöket hos Kenth och en god hamburgare på Ivars i Tyringe körde vi inom Tropic Stallet och där måste jag säga att det hänt en del sedan sist jag var där. Mycket fräscht och trevligt med fina friska fiskar.
                            Köpte tre guppys (oväntat )
                            Färger på guppy som jag sällan eller aldrig sett innan så jag är nöjd
                            Hanen har varit på varenda hona i hela karet nu under kvällen så nog verkar även han nöjd
                            Jag tackar för att jag fick följa med trots att jag inte är fullvärdig medlem . Det var trevligt att ses och jag fick svar på en hel del frågor... Kul att du gillade Tropik Stallet.
                            300 liters Cayman Scenic körsbär: coboltblå dvärgguramis, mosaikguramis, pakistan botior, leopard danios, siamesiska algätare, ancistrus.
                            60 liters guppys och ancistrus.

                            Kommentar

                            • Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

                              Var ligger detta Tropik Stallet det är väl inte det som ligger granne med Förmedlingcentralen?
                              Mvh.Patrik

                              Kommentar

                              • Nina82
                                • January 2008
                                • 6610

                                Ursprungligen postat av fishfish
                                Jag tackar för att jag fick följa med trots att jag inte är fullvärdig medlem . Det var trevligt att ses och jag fick svar på en hel del frågor... Kul att du gillade Tropik Stallet.
                                Det var trevligt att träffas och ser fram emot nästa träff
                                Nu brukar vi inte ta så hårt på vilka som kommer på våra träffar utan tycker bara det är trevligt med lite nytt folk, vare sig det är bara för den gången eller det är blivande medlemmar

                                På söndag är det månadsmöte och som du vet kommer vi vara hemma hos Mats så är du intresserad av hans adress kan jag PM:a det. Om du inte riktigt känner dig hemma i Klippan kan vi bestämma något ställe så hämtar vi upp dig. Helt upp till dig
                                Om du tänkt komma vill säga
                                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                                38L 54L 54L 63L 450L

                                Kommentar

                                Arbetssätt...