Nvsa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    Nvsa

    Bor ni i nordvästra Skåne med omnejd och tycker det vore kul att träffas och hitta på saker som är akvarierelaterade titta gärna in här. Här uppdateras vad som händer i vår lilla förening och även ickemedlemmar är välkomna på våra utflykter.
    Hoppas vi ses!
    Mvh: NVSA (Nordvästra Skånes akvarister)


    Jag vet inte om du har haft mycket att göra Kjell men jag har försökt kontakta dig både via PM och mail i månader nu ang. Nordvästra Skånes akvaristers (NVSA) nya hemsida.
    Zoopet har fortfarande kvar den gamla sidan under "Akvarieföreningar", och eftersom hösten börjar närma sig med stormsteg och våra möten och aktiviteter snart börjar igen vill jag ju såklart göra lite reklam för vår lilla förening .

    HÄR är nya adressen och ni är varmt välkomna att titta in .

    Är det något ni undrar får nu hemskt gärna fråga .

    Mvh. Nina.
    Senast redigerad av Nina82; 05 November 2009, 22:38.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Ursprungligen postat av Nina82
    Jag vet inte om du har haft mycket att göra Kjell men jag har försökt kontakta dig både via PM och mail i månader nu ang. Nordvästra Skånes akvaristers (NVSA) nya hemsida.
    Zoopet har fortfarande kvar den gamla sidan under "Akvarieföreningar", och eftersom hösten börjar närma sig med stormsteg och våra möten och aktiviteter snart börjar igen vill jag ju såklart göra lite reklam för vår lilla förening .

    HÄR är nya adressen och ni är varmt välkomna att titta in .

    Är det något ni undrar får nu hemskt gärna fråga .

    Mvh. Nina.
    Det finns i alla fall med på min att göra lista så det kommer att fixas
    Det blir lätt så att saker som är krångliga att ändra på blir liggande.

    Bäst reklam gör du dock genom att berätta i forumet om vad ni pysslar med samt att meddela mig om era aktiviteter så att jag kan lägga in det i "Möten och utställningar" på Första sidan
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Det finns i alla fall med på min att göra lista så det kommer att fixas
      Det blir lätt så att saker som är krångliga att ändra på blir liggande.
      Misstänkte att du hade mycket att göra, men ett svar hade ju varit najs

      Bäst reklam gör du dock genom att berätta i forumet om vad ni pysslar med samt att meddela mig om era aktiviteter så att jag kan lägga in det i "Möten och utställningar" på Första sidan
      Tänkte skriva lite om föreningen men en del står på sidan jag länkade till. Tänkte folk kanske kunde ta en titt där . Och såklart fråga om de har några funderingar.

      Det här med "möten och utställningar" ska jag helt klart kolla upp, tänkte inte på att det fanns

      Lite info ..

      Den 31/8 drar vi igång terminen och kör vårt första möte. Vi samlas som vi brukar i ABF:s lokal i Åstorp kl. 17.00 och nu första gången har vi inget tema utan småpratar lite fisk och har det trevligt .

      Den 13/8 åker vi till Tropic Stallet utanför Hässleholm och är man intresserad utav att följa med kan ni kontakta mig. Ni behöver inte vara medlemmar i nvsa för att få följa med.
      Senast redigerad av Nina82; 31 August 2008, 22:11.
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Lite uppdateringar!

        Den 13/9 kl. 10.00 träffas vi på Förmedlingcentralens parkering i Tyringe.
        Vi börjar med att besöka Stoby akvarieaffär och därefter beger vi oss till Tropic Stallet i Tyringe.

        Är ni intresserade av att hänga på är det bara att anmäla er här i tråden eller på NVSA:s hemsida och man måste inte vara medlem i NVSA.

        Ses!
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Micke
          • January 2002
          • 1718

          #5
          Ni får passa på att göra ett besök hos Kenth också när ni ändå är i Tyringe.
          Mvh Michael Persson

          www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #6
            Ursprungligen postat av Micke
            Ni får passa på att göra ett besök hos Kenth också när ni ändå är i Tyringe.
            Helt klart intressant. Får bli ett besök där senare. Kanske ifall vi skulle ha Tanganyika som tema men helt klart ett intressant resmål ... Ligger ju inte så långt hemifrån heller

            Tack så hemskt mycket för tipset
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • daniel_i_malmö
              • April 2002
              • 1103

              #7
              Kul med aktiva föreningar i Skåne! Grattis till den nya hemsidan. Ser bra ut.

              Håller med Kjell, att skriva på forumet är det bästa sättet att göra reklam för sin förening! MAF har fått flera nya medlemmar via Zoopet de senaste åren.
              Malmö Akvarieförening
              no hope, no harm, just another false alarm

              Kommentar

              • Nina82
                • January 2008
                • 6610

                #8
                Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                Kul med aktiva föreningar i Skåne! Grattis till den nya hemsidan. Ser bra ut.

                Håller med Kjell, att skriva på forumet är det bästa sättet att göra reklam för sin förening! MAF har fått flera nya medlemmar via Zoopet de senaste åren.
                Tack..

                Har tänkt använda denna tråden till att uppdatera olika events mm och förhoppningen är ju att akvarieintresserade här på zoopet ska hitta även till oss. Än så länge är vi en väldigt liten förening men jag hoppas det är på uppgång
                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                38L 54L 54L 63L 450L

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  #9
                  Som Daniel säger roligt att fler startar Föreningar i Skåne!!vi i Syd kommer nog att hänga på nåt av era utflykter..
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  • Nina82
                    • January 2008
                    • 6610

                    #10
                    Ursprungligen postat av Patrik Steen
                    Som Daniel säger roligt att fler startar Föreningar i Skåne!!vi i Syd kommer nog att hänga på nåt av era utflykter..
                    Det skulle ju vara jätteroligt
                    Ni är varmt välkomna!!

                    Kan nog hända att vi våldgästar er oxå nån gång
                    12L 12L 24L 24L 24L 24L
                    38L 54L 54L 63L 450L

                    Kommentar

                    • Patrik Steen
                      • May 2006
                      • 8464

                      #11
                      Ursprungligen postat av Nina82
                      Det skulle ju vara jätteroligt
                      Ni är varmt välkomna!!

                      Kan nog hända att vi våldgästar er oxå nån gång
                      Ja redan den 20 Sep får vi hoppas
                      Mvh.Patrik

                      Kommentar

                      • Nina82
                        • January 2008
                        • 6610

                        #12
                        Ursprungligen postat av Patrik Steen
                        Ja redan den 20 Sep får vi hoppas
                        Jo, Bluesman tog upp det på förra mötet men jag tror inte så många nappade just denna gången. Ska helt klart ta upp det igen när vi träffas den 13:e ..

                        Akvariets dag i Malmö står oxå på ev. evenamang framöver..Det småpratades om det lite. Tänkte ta upp det mer på nästa möte .
                        12L 12L 24L 24L 24L 24L
                        38L 54L 54L 63L 450L

                        Kommentar

                        • Ahlqvist
                          • January 2008
                          • 661

                          #13
                          NVSA ska ta över världen *kastar bak huvudet och skrattar ondskefullt* Eller ja... det är iaf trevligt att fika ihop ibland =)

                          "
                          So Long, and Thanks for All the Fish
                          "
                          Douglas Adams
                          Spana in NVSA's Webbsida!

                          Kommentar

                          • Patrik Steen
                            • May 2006
                            • 8464

                            #14
                            Ursprungligen postat av Nina82
                            Jo, Bluesman tog upp det på förra mötet men jag tror inte så många nappade just denna gången. Ska helt klart ta upp det igen när vi träffas den 13:e ..

                            Akvariets dag i Malmö står oxå på ev. evenamang framöver..Det småpratades om det lite. Tänkte ta upp det mer på nästa möte .
                            Vi är ett antal ifrån Syd som ska dit i Oktober då får vi hoppas att ni också kan komma dit
                            Mvh.Patrik

                            Kommentar

                            • Micke
                              • January 2002
                              • 1718

                              #15
                              Jag gick genom mina bilder och hittade några från mötet där NVSA bildades
                              Bifogade filer
                              Mvh Michael Persson

                              www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                              Kommentar

                              Arbetssätt...