Nvsa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nina82
    svarade
    Malmö Akvarieförening anordnar sin årliga storauktion söndagen den 14 mars vilket vi inte vill missa.
    Detta året kommer auktionen hålla till i fd. Prästgården intill Fosie kyrka. Lokalen används numer som scoutgård och adressen är Lindängsvägen 2.
    Inlämning av gods sker 9.30-11.30 och auktionen börjar 12.00 och varar sen hela eftermiddagen.
    Jag återkommer med mer info angående föranmälan av gods när det närmar sig.

    Samlingsplats: ABF:s parkering i Åstorp
    Tid: kl. 9.00 den 14 mars
    Inträde: 20:-

    Anmälda:


    Nina & Eddy

    Antal: 2 pers.

    Mvh: NVSA

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Dagen bjöd på en trevlig utflykt med lagom mycket snö och trevligt sällskap.
    Kenth var en mycket trevlig man med mycket kunskap och fina fiskar
    Han pratade även varmt om tysklandresan till hösten och tyckte vi skulle hänga på. Vi får se hur det blir med den biten även om jag är fullt övertygad om att det skulle bli mycket trevligt
    Tyvärr vill inte plånboken alltid som jag vill
    Efter besöket hos Kenth och en god hamburgare på Ivars i Tyringe körde vi inom Tropic Stallet och där måste jag säga att det hänt en del sedan sist jag var där. Mycket fräscht och trevligt med fina friska fiskar.
    Köpte tre guppys (oväntat )
    Färger på guppy som jag sällan eller aldrig sett innan så jag är nöjd
    Hanen har varit på varenda hona i hela karet nu under kvällen så nog verkar även han nöjd

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av Patrik Steen
    Hoppas ni kommer fram på vägarna dit..var på väg till Lund nu fick vända hem igen på grund av att man inte såg var man körde..men det ska vara bättre tills imorgon skulle jag tro.
    Jo.. Jag hoppas det lugnat sig och att vägarna är plogade tills vi ska iväg

    Annars har min far en snöskoter
    Min far är norrman och snöskotern lämnade han icke efter sig när vi flyttade hit så den hänger med fortfarande

    Lämna en kommentar:


  • Patrik Steen
    svarade
    Hoppas ni kommer fram på vägarna dit..var på väg till Lund nu fick vända hem igen på grund av att man inte såg var man körde..men det ska vara bättre tills imorgon skulle jag tro.

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Imorgon gäller det gott folk! Så här ser anmälningslistan ut efter lite sista minuten ändringar..

    Jaha, då har jag äntligen fått kontakt med Kenth´s Zoo Import i Tyringe och han var villig att ta emot oss för ett besök den 21 februari.
    Han håller på att bygga ut så han beklagar röran men jag lovade honom att vi inte skulle titta på röran utan fiskarna

    Kenth har en hel del Tropheus som han odlar men även en hel del annat så det ska bli intressant.
    Här finns en intressant artikel: http://www.ciklider.se/artiklar/kl_kenth_tyringe.shtml
    Man behöver inte vara medlem i nvsa för att anmäla sig så är ni sugna på att hänga på så tveka inte
    Om intresse finns kommer de som vill bege sig till Tropic Stallet efter besöket hos Kenth http://www.tropicstallet.com/

    Tid: 21 februari kl. 9.30
    Samlingsplats: Forsmöllans rastplats (strax söder om Klippan)


    Anmälda:


    Nina (nvsa)
    Mats (nvsa)
    Bengt Lantz (nvsa)
    Frank & Pia (nvsa) ,möter upp på plats
    Anki & Göran (nvsa)
    Agge (nvsa) ,preliminärt
    fishfish (zoopet) ,möter upp på plats
    Uffe (nvsa)


    Totalt: 10 pers.

    Mvh: NVSA

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av Patrik Steen
    Som alltid annars,kan ju vara skönt för en gångs skull att slippa demmen ni är alltid välkomma till Metropolen Röinge efteråt om ni har tid och lust på en kopp Kaffe
    Låter trevligt men vi kommer nog besöka tropik stallet efteråt

    Lämna en kommentar:


  • Patrik Steen
    svarade
    Ursprungligen postat av Nina82
    Hoppas det ordnar upp sig
    Annars får du väl ta med barnen
    Som alltid annars,kan ju vara skönt för en gångs skull att slippa demmen ni är alltid välkomma till Metropolen Röinge efteråt om ni har tid och lust på en kopp Kaffe

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av Patrik Steen
    Ser inte ut som jag kan hänga på till Tyringe,då jag inte har lyckas ordna barnpassning jag hade hoppas att det skulle ordna sig men jag gick helt åt skogen som vanligt...som det ser ut nu så går det inte men mycket kan hända tills Söndag så jag jagar vidare..
    Hoppas det ordnar upp sig
    Annars får du väl ta med barnen

    Lämna en kommentar:


  • Patrik Steen
    svarade
    Ser inte ut som jag kan hänga på till Tyringe,då jag inte har lyckas ordna barnpassning jag hade hoppas att det skulle ordna sig men jag gick helt åt skogen som vanligt...som det ser ut nu så går det inte men mycket kan hända tills Söndag så jag jagar vidare..

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Jaha, då har jag äntligen fått kontakt med Kenth´s Zoo Import i Tyringe och han var villig att ta emot oss för ett besök den 21 februari.
    Han håller på att bygga ut så han beklagar röran men jag lovade honom att vi inte skulle titta på röran utan fiskarna

    Kenth har en hel del Tropheus som han odlar men även en hel del annat så det ska bli intressant.
    Här finns en intressant artikel: http://www.ciklider.se/artiklar/kl_kenth_tyringe.shtml
    Man behöver inte vara medlem i nvsa för att anmäla sig så är ni sugna på att hänga på så tveka inte
    Om intresse finns kommer de som vill bege sig till Tropic Stallet efter besöket hos Kenth http://www.tropicstallet.com/

    Tid: 21 februari kl. 9.30
    Samlingsplats: Forsmöllans rastplats (strax söder om Klippan)


    Anmälda:


    Nina (nvsa)
    Mats (nvsa)
    Bengt Lantz (nvsa)
    Patrik Steen (zoopet/MAF)
    Frank & Pia (nvsa) ,möter upp på plats
    Anki & Göran (alias Bluesman) (nvsa)
    NIC (zoopet/MAF) ,preliminärt
    Agge (nvsa) ,preliminärt
    fishfish (zoopet) ,möter upp på plats
    Uffe (nvsa)


    Totalt: 12 pers.

    Mvh: NVSA

    Lämna en kommentar:


  • Patrik Steen
    svarade
    Ursprungligen postat av Nina82
    Men du hittar väl till Forsmöllans rastplats om inte annat
    Sen finns det ganska fina kartor med vägbeskrivning att skriva ut från nätet, för oss som inte har GPS .. Funkar kanske för dig med
    Det är en omväg,jag kör 23 rätt upp direkt

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av Patrik Steen
    Inte dock för mig med Jaromir Jagr är det för tidigt förvet inte riktigt om man kan slå in den där runskriften med nr i Gpsen bara,i så fall återkommer jag i krokarna
    Men du hittar väl till Forsmöllans rastplats om inte annat
    Sen finns det ganska fina kartor med vägbeskrivning att skriva ut från nätet, för oss som inte har GPS .. Funkar kanske för dig med

    Lämna en kommentar:


  • Patrik Steen
    svarade
    Ursprungligen postat av Nina82
    Vadå.. Är det lite tidigt för dig och Nicken en söndagmorgon
    Inte dock för mig med Jaromir Jagr är det för tidigt förvet inte riktigt om man kan slå in den där runskriften med nr i Gpsen bara,i så fall återkommer jag i krokarna

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av Patrik Steen
    Märker redan nu att du bör nog skicka mobilnr på PM till mig
    Vadå.. Är det lite tidigt för dig och Nicken en söndagmorgon

    Lämna en kommentar:


  • Patrik Steen
    svarade
    Ursprungligen postat av Nina82
    Låter bra.
    Adressen till Kenth är: MJÖLKALÅNGA 2562, 28291 TYRINGE och vi kommer vara där ca. 10.00.
    Märker redan nu att du bör nog skicka mobilnr på PM till mig

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...