Plocka rötter med Malmö Akvarieförening

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    • April 2002
    • 1103

    Plocka rötter med Malmö Akvarieförening

    På lördag den 10 maj är det åter dags för en rotplockardag i Malmö Akvarieförenings regi.

    Vi beger oss ut för att plocka rötter och dekorationsmaterial till våra akvarier. Vid 'vår' mosse finns det massor av uppgrävda rötter att välja och vraka mellan. Från flera meter stora stubbar till smala snirkliga exemplar. De funkar perfekt i akvarium och är snyggare än mangroverötter. Vi är många i föreningen som har dessa rötter i våra akvarier sedan många år. Anmäl er på mötena eller till någon i styrelse.

    För våra utflykter krävs medlemsskap i MAF. Om du ännu inte är MAF-medlem men är intresserad av att följa med ut för att plocka rötter så kom ner på vårt möte tordagen den 8 mars, kl 19.00 på Branteviksgatan 40 och betala ditt medlemskap då. Eller kontakta mig via PM så löser vi det.

    Bilden visar en av de rötter jag plockade sist vi var ute vid denna mosse. Där finns det rötter i alla storlekar och former.
    Bifogade filer
    Malmö Akvarieförening
    no hope, no harm, just another false alarm
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Jag tror nog jag dyker upp mest för att kolla om ni sköter er..Hi Hi..Om du träffar Herr Ordförande i kväll Daniel så kan du hälsa att han har ett Pm angående Lördag om han nu inte hinner läsa det innan.
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • nille
      • March 2002
      • 323

      #3
      i morgon lördag gör vi ett nytt försök att sticka ut och plocka rötter.
      Vi samlas som vanligt på Jägersroparkering vid 123 macken klockan 09.00.
      Ni som vill följa med skicka mig ett pm,jag kollar av 08.30 i morgon bitti vem som anmält sig.

      Niclas
      niclas

      Kommentar

      • daniel_i_malmö
        • April 2002
        • 1103

        #4
        Tråkigt att inte kunna hänga med den här gången heller! Hoppas ni får en bra tur!
        Malmö Akvarieförening
        no hope, no harm, just another false alarm

        Kommentar

        Arbetssätt...