Uddevalla akvarieförening - auktion 13 mars 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olle A
    • January 2002
    • 1661

    Uddevalla akvarieförening - auktion 13 mars 2008

    I kväll (torsdag 13/3) kl 19.00 har Uddevalla akvarieförening auktion på HSO-center på Göteborgsvägen 25 i Uddevalla. Ingen storauktion, men en trevlig föreningsauktion där man kan sälja och köpa hemodlade fiskar och växter samt tillbehör, foder mm. Vi ska också se ett diaprogram om de vackra Julidochromis-arterna från Tanganyikasjön. Säkert blir det tid för fiskprat runt fikabordet också.
    Välkomna!!!

    Olle
    Senast redigerad av Olle A; 13 March 2008, 08:17.
  • kizz
    • January 2008
    • 39

    #2
    okej. men måste man vara medlem för att vara med på auktionen?
    Kan jag som inte är medlem komma och lämna in saker ? Typ fiskar eller växter?

    Vill gärna vara med
    Fem myror är fler än fyra elefanter

    Kommentar

    • Bosse.J
      • March 2004
      • 796

      #3
      Jag var på auktionen för något år sedan. Och jag var inte medlem då. Men jag fick inbetalningskort för att betala. Men gjorde det inte, av någon anledning som jag egentligen inte vet.
      Funderar på att åka dit i morron och kolla.
      Bosse.J

      Kommentar

      • kiffe
        • March 2006
        • 49

        #4
        Ni behöver inte vara medlemmer för att vad med på auktionen så vitt jag vet iaf, jag var iaf där förra året och jag var inte medlem Men imorn är jag där som medlem iaf! Hoppas på en bra auktion!

        Kommentar

        • kizz
          • January 2008
          • 39

          #5
          Okej. tack för alla svaren. kommer också ditt i morgon. verkar som en kul grej.
          Fem myror är fler än fyra elefanter

          Kommentar

          • Olle A
            • January 2002
            • 1661

            #6
            Kizz, jag ser att du har skrivit ditt senaste inlägg nu på morgonen - då är det inte i morgon utan i kväll det är auktion!

            Du är välkommen och ni andra också! Tar ni med något roligt att sälja? Jag tar med mig en påse palettciklider.

            Olle

            Kommentar

            • kizz
              • January 2008
              • 39

              #7
              A jo jag vet har fått ställa in lite andra aktiviteter pga av detta vara bara tvungen att gå på detta.

              Jag kommer ej att ta med mig några speciella saker att sälja. men vill se om det finns något roligt att kanske läga lite pengar på.

              Om det skulle vara så att jag vill sälja något? vilken tid skall jag vara där då?


              Tackar ;P
              Fem myror är fler än fyra elefanter

              Kommentar

              • Olle A
                • January 2002
                • 1661

                #8
                Du behöver inte vara där så långt innan. Strax före 19.00 blir bra.

                Olle

                Kommentar

                • Bosse.J
                  • March 2004
                  • 796

                  #9
                  Hur var det?. Några fina fynd?
                  Själv så missade jag det så klart.
                  Bosse.J

                  Kommentar

                  • Olle A
                    • January 2002
                    • 1661

                    #10
                    Det var en bra auktion med 65 utrop. Mycket växter, bl a fina röda tigerlotusar, olika cryptocoryner och dvärgsvärdplantor. Jag köpte Cabomba och Sagittaria, som man inte hittar överallt numera. Fina fiskar fanns också, som Apistogramma, Fundulopanchax gardneri och ett par ovanliga Limia-arter. Min chaufför hade lovat en kompis att försöka få tag i Julidochromis ornatus, men haft svårt att hitta sådana. Nu fanns det en påse på auktionen, som han dessutom fick till ett mycket bra pris!

                    Olle

                    Kommentar

                    Arbetssätt...