Killimöte ikväll i Stockholm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    Killimöte ikväll i Stockholm

    SKS - Inbjudan till vårens andra SKS-möte i Stockholm


    Det hålls onsdagen den 20 februari i Södermalms Akvarieaffärs lokaler, Krukmakargatan 3 på Södermalm i Stockholm. Närmaste T-bane station är Mariatorget och bästa uppgång är Torkel Knutssonsgatan. För Er som kommer med bil kan jag nämna att Wollmar Yxkullsgatan har städnatt onsdagnätter och det brukar innebära att det är litet lättare att hitta parkeringsplats. Det är kostnadsfritt från 17.00-24.00. Wolmar Yxkullsgatan ligger parallellt med Krukmakargatan och två kvarter närmare Södra Stationsområdet. Mötet börjar kl. 19.15, men det går bra att komma tidigare om Ni vill.Månadens lilla föredrag kommer att handla om släktet (eller undersläktet) Chromaphyosemion och hållas av undertecknad, Jan Wester. Diskussionsämnet den här gången ska handla om erfarenheter av hålla killis tillsammans med andra akvariefiskar. Dessutom gissar jag att det blir en hel del information och diskussion kring dom kommande killidagarna, som kommer att hållas i Fjärilshuset på Haga helgen den 26-27/4. Glöm inte heller att Du kan plocka med Dig några par fiskar eller påsar med ägg om Du fått litet över i Din odling. Det finns kanske någon som är intresserad av att prova en ny art. Det ska förhoppningsvis finnas kaffe och te och något att tugga på till självkostnadspris. Du behöver inte anmäla att Du kommer, men har Du möjlighet att ringa och berätta att Du tänker komma, så är det litet lättare att beräkna fikats omfattning. Telefonnumret för anmälan är 08/441 01 80 och det går normalt bra att ringa från 15.00-21.00. Alla är hjärtligt välkomna önskar Stockholmsgruppen inom SKS / genom Jan Wester.
    Always look at the bright side of life
  • suzanne.h
    • March 2005
    • 223

    #2
    Synd att det var så kort varsel. Hade gärna gått om jag vetat om det i tid.

    Kommentar

    • Mamma Mia
      • December 2004
      • 2504

      #3
      Fick tyvärr själv veta det samma dag.. annars hade jag hojtat tidigare!
      Always look at the bright side of life

      Kommentar

      • Robin_Hedstrom
        • January 2005
        • 1818

        #4
        SKS = Stockholms killisällskap?
        /Robin Hedström
        http://www.robinhedstrom.se/

        Kommentar

        Arbetssätt...