Ciklidbladet 1/2008 har skickats till tryckeriet.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    • June 2002
    • 1081

    Ciklidbladet 1/2008 har skickats till tryckeriet.

    Då har det första ciklidbladet med mig som redaktör skickats till tryckeriet. Omslaget hittar ni här http://www.ciklid.org/forum/showthre...767#post720767

    Innehåll:

    Caquetaia umbrifera del 2 - (mar)drömmen om en hane. Richard Håkansson berättar om sina erfarenheter med månadens omslagsfisk

    Hemma hos ”Speedcat”. Hemma hos Cedomir som har byggt om ena rummet i lägenheten till ett akvarierum.

    Skolprojekt – Etologisk studie av ‘Lamprologus’ multifasciatus. Alexander redorvisar ett spännande skolarbete om snäckskalslekare.

    Sataniska fiskar eller en inledning till de sydamerikanska jordätarna inom släktet Satanoperca Del 1: Satanoperca i naturen och i akvariet. Första delen i en artikelserie. Låt dig inspireras och börja med jordätare.

    Ordning på artemiakläckeriet! Fixa fodret alá Wilhelm. Detaljerad artikel om att förenkla artemiakläckningen.

    Hur mängden föda påverkar malawicikliders beteende. Ocellatusstipendiaten Mikael Schöllin redovisar sina iaktagelser.

    Ciklidstämman 2008 Malmö. Årets ciklidhändelse. Här är programmet. Boka fort innan platserna är slut.

    Fototävlingen. Årets totala vinnare presenteras tillsammans med övriga resultat.

    Nyheter från fiskvärlden. Mycket spännande på gång. Trodde du att du kunde namnet på fisken så är det dags att lära om.

    Rapport från Afrika. Magnus jobbar i Afrika och passar på att besöka Malawisjön.

    Finska ciklidföreningen fyllde 10 år

    Malmö Akvarieförenings Duisburgresa 2007. Massor av bilder från förra årets resa. Passa på att boka in årets höstresa redan nu.

    ESEB 2007: Rapport från The European Society for Evo*lutionary Biology’s 11:e kongress. Ola rapporterar från kongressen.

    Gissa cikliden

    Malawiciklider på jobbet. Ta med dig din hobby till jobbet. Kanske du smittar ner kollegorna.

    Ciklidkryzzet 3

    Webbnytt

    Cikliden. Parachromis friedrichsthalii presenteras.
    Mvh. Ola
    Medlem i Nordiska Ciklidsällskapet www.ciklid.org
    Provläs Ciklidbladet 3/2009 här www.ciklid.org/pdf/cb3_2009_frivisning.pdf
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11217

    #2
    Här är framsidan:
    Bifogade filer
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • kaj.p
      • June 2002
      • 2952

      #3
      VA ingen diskus Hehe nä skämt o sidor det kanske man inte kan kräva varje gång. Det är ett kanonsnyggt omslag som vanligt skall bli kul o få det i handen.
      Nordiska Diskus Sällskapet
      Hallandsakvaristerna
      BAK Gcg Maf NCS

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        På ciklid.se så bor Ola i Mölndal.
        På Zoopet.com så bor han i Hull, UK.

        Långt att pendla.......
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Micke
          • January 2002
          • 1718

          #5
          Ursprungligen postat av Kensa
          På ciklid.se så bor Ola i Mölndal.
          På Zoopet.com så bor han i Hull, UK.

          Långt att pendla.......
          Det kan nog bli rätt stressigt med tanke på att han enligt Zookoll.se bor i Stockholm också
          Mvh Michael Persson

          www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • Ola Svensson
            • June 2002
            • 1081

            #6
            Ursprungligen postat av Kensa
            På ciklid.se så bor Ola i Mölndal.
            På Zoopet.com så bor han i Hull, UK.

            Långt att pendla.......
            Nähä
            Mvh. Ola
            Medlem i Nordiska Ciklidsällskapet www.ciklid.org
            Provläs Ciklidbladet 3/2009 här www.ciklid.org/pdf/cb3_2009_frivisning.pdf

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #7
              nu har han flyttat från hull till mölndal.

              väldigt snabbt flyg......*smile*...
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              Arbetssätt...