Snygga akvarium i Skåne 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    • April 2002
    • 1103

    Snygga akvarium i Skåne 2008

    Söndagen den 27e januari går Malmö Akvarieförenings årliga Hempristävlan av stapeln.

    En Hempristävlan är helt enkelt en tävling i vem som har det vackraste och för fiskarna bäst anpassade akvariet hemma.

    Det hela går till så att en jury bestående av tre erfarna akvarister åker runt och bedömer de anmälda akvarierna.

    Bedömningen sker efter många olika kriterier; helhetsintryck av akvariet, fiskarna och växternas storlek och hälsa, hur väl det är anpassat till fiskarnas behov osv. Vill man vinna skall ens akvarium inte bara vara snyggt inrett utan också väl anpassat till fiskarnas behov.

    Man tävlar i olika kategorier; sällskapsakvarium, biotopakvarium, artakvarium, akvaterrarium, saltvattensakvarium osv.

    De senaste åren har de vinnande akvarierna varit allt från små akvarium på mindre än 100 liter till stora jätteakvarium.

    Även de som inte vinner brukar tycka att det varit mycket kul och givande att delta. Inte minst är det ett fantastiskt sätt att få tips på hur man kan förbättra sitt akvarium och göra det ännu snyggare och bättre för fiskarna!

    Förutom äran får vinnarna i de olika kategorierna fina priser.

    Hela tävlingen redovisas med en bildshow med de olika akvarierna på MAFs årsmöte den 14 februari.

    Tävlingen är bara öppen för MAFs medlemmar, men än är det inte försent att bli medlem och anmäla sitt akvarium!

    I år är jag en av domarna, och jag ser fram emot att få komma och bedöma just ditt akvarium!
    Malmö Akvarieförening
    no hope, no harm, just another false alarm
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Daniel min 720 litersbalja får ni komma o glo på men jag är på diskusträff i trollhättan hela lördagen och en bit in på söndagen så om det går att ordna så får ni gärna lägga eran rutt så sent som möjligt denna dag
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • daniel_i_malmö
      • April 2002
      • 1103

      #3
      Ursprungligen postat av drd
      Daniel min 720 litersbalja får ni komma o glo på men jag är på diskusträff i trollhättan hela lördagen och en bit in på söndagen så om det går att ordna så får ni gärna lägga eran rutt så sent som möjligt denna dag
      Det ska vi förhoppningsvis kunna lösa. Alltid lika kul att komma och se dina fina akvarium!
      Malmö Akvarieförening
      no hope, no harm, just another false alarm

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        #4
        Låter kalas

        Syns på torsdag !
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        • daniel_i_malmö
          • April 2002
          • 1103

          #5
          På söndag är det dags! Då avgörs vem som har det snyggaste och mest optimala akvariet hemma hos sig. Det är en hel del deltagare så det lär bli en lång dag för oss domare... Se nu till att putsa bort alla vattenstänk på rutan och att inte onödigt mycket teknik och sladdar syns i och runt akvariet!

          Resultatet av tävlingen presenteras som vanligt med ett bildspel på Malmö Akvarieförenings årsmöte den 14 februari. Fina priser och oändlig ära till vinnarna!
          Malmö Akvarieförening
          no hope, no harm, just another false alarm

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Då vill vi se bilder på karen efter det är avgjort!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • daniel_i_malmö
              • April 2002
              • 1103

              #7
              Ursprungligen postat av ansjo
              Då vill vi se bilder på karen efter det är avgjort!
              Jodå det kommer
              Malmö Akvarieförening
              no hope, no harm, just another false alarm

              Kommentar

              Arbetssätt...