Växt- och räkresa till Tyskland

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • kaj.p
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Inga fler som tänkt anmäla sig
    Tyvärr så blir det tvärt om. Barndop för mig den 3:e har förgäves försök få släkten o byta datum Men då det enda andra alternativa datumet var ända framme i april så blev jag tvungen o ge mig.

    Lämna en kommentar:


  • Eurydike
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Inga fler som tänkt anmäla sig
    När måste man senast bestämma sig?

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Inga fler som tänkt anmäla sig

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av Leonard
    Jag är grymt sugen på att följa med, men jag har svårt att se hur det ska fungera att lägga ut 2 000kr för min skull...
    får också fixa gold-medlemskap om jag ska med, men det är ju den lilla biten =)
    Tycker jag absolut du ska göra Carl, och du som är ganska inne på både växter och räkor så är detta resan med stort R ju!

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Leonard
    Jag är grymt sugen på att följa med, men jag har svårt att se hur det ska fungera att lägga ut 2 000kr för min skull...
    får också fixa gold-medlemskap om jag ska med, men det är ju den lilla biten =)
    Nu vet du ju vad du kan önska dig i julklapp

    Lämna en kommentar:


  • Leonard
    svarade
    Jag är grymt sugen på att följa med, men jag har svårt att se hur det ska fungera att lägga ut 2 000kr för min skull...
    får också fixa gold-medlemskap om jag ska med, men det är ju den lilla biten =)

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av lillfrasse
    Nu är det klippt och skuret i schemat så att man kan åka med då skall bli intressant.
    Trevligt

    Växt och räkresa till Hannover, Tyskland:
    Den första helgen i februari 2008 arrangeras en stor växtakvarietävling i Hannover www.planted-aquarium.de Denna växttävling är en del av en stor husdjursmässa.
    Zoopetklubbväst arrangerar därför en resa dit som alla goldisar med anhöriga är välkomna att delta i.
    Förutom att besöka detta evenmang kommer vi även att besöka en del akvarieaffärer, ev. något offentligt akvarium samt några odlare (programmet är inte spikat ännu). Vi kommer t.ex. att besöka de berömda "räkodlarbröderna" Carsten och Frank Logemann http://www.caridinajaponica.de/ där vi kommer att få titta på deras odling samt även ges möjlighet att köpa räkor.

    Vi i Zoopetklubbväst kommer att att åka via Göteborg-Kiel färjan i Göteborg, men bor man t.ex. i södra Sverige så skulle man t.ex. kunna hoppa över färjeturen och istället ansluta nere i Hannover.

    Tider för de som åker från Göteborg:
    Avresa: torsdag kväll (31/1) kl. 19.00 med Kielfärjan från Göteborg.
    Hemkomst: måndag morgon (4/2) kl. 09.00.
    Det innebär 2 nätter på färjan och 2 nätter på hotell.
    Priset går inte att ange exakt, men lär nog hamna på ca. 2.000 kr per person vilket då inkluderar färja (inkl. plats i fyrbäddshytt), bilkostnader och hotell (plats i dubbelrum).

    Anmälda:
    Kjell Fohrman
    ansjo
    MagicFingers + Marie
    fifi + nära kompis
    kaj.p
    Maria-Sjöjungfru
    Lenmar
    Annika
    Raskens Ida
    staan
    Jimmy.VBG
    noisy
    lillfrasse
    Totalt: 15 st anmälda

    Medlemskrav i Zoopetklubbväst.
    1/ Gold-medlemskap (ev. anhörig till goldmedlem kan få följa med).
    2/ Ett glatt humör

    Lämna en kommentar:


  • lillfrasse
    svarade
    Nu är det klippt och skuret i schemat så att man kan åka med då skall bli intressant.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av lillfrasse
    Jag funderar på att åka med om det finns plats i någon bil från götet. Eller blir det minibuss kanske?
    Det kommer att fixas plats - inga problem.

    Lämna en kommentar:


  • lillfrasse
    svarade
    Jag funderar på att åka med om det finns plats i någon bil från götet. Eller blir det minibuss kanske?

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av evus
    Om ni ska till Hannover så besök Gerd Voss som, trots namnet är en man. Han är en riktig "räkguru" med fina räkor till försäljning



    Jag har själv funderat på att åka ner till honom vid tillfälle för han skickar inte räkor till våra breddgrader
    Jepp, det är nog mycket möjligt att vi också kommer att besöka honom.

    Varför åker du inte själv med förövrigt

    Lämna en kommentar:


  • evus
    svarade
    Om ni ska till Hannover så besök Gerd Voss som, trots namnet är en man. Han är en riktig "räkguru" med fina räkor till försäljning



    Jag har själv funderat på att åka ner till honom vid tillfälle för han skickar inte räkor till våra breddgrader

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av lillfrasse
    Vart blir det boende i hannover eller utanför?Är lite sugen på att haka på. Ivåras när jag var på trä/maskin mässa bodde vi i celle ett par mil utanför hannover på tryp hotel. Mycket fin stad grundades 1292 har jag för mig.
    Inget är bokat än - men det blir sannolikt några få mil utanför Hannover

    Lämna en kommentar:


  • lillfrasse
    svarade
    Vart blir det boende i hannover eller utanför?Är lite sugen på att haka på. Ivåras när jag var på trä/maskin mässa bodde vi i celle ett par mil utanför hannover på tryp hotel. Mycket fin stad grundades 1292 har jag för mig.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Det har nu dykt upp en lista över föredragshållarna på mässan http://www.planted-aquarium.de/ och där finns dessa kändisar - Bernd Degen, Dieter Untergasser, Christel Kasselmann, Friedrich Bitter och Ole Pedersen. På hemsidan kan du se vad de kommer att prata om - det verkar dock som om det enbart är ett föredrag på engelska (Oles).
    Jag skall kontakta mässarrangörerna så att åtminstone detta föredrag kommer att äga rum under tiden vi är där.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...