Växt- och räkresa till Tyskland

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JEK
    • March 2007
    • 1467

    Bilderna i artikeln fungerer inte för mig...
    Mvh.
    Johan - akvarielös!

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      Ursprungligen postat av Mamma Mia
      Men visst skulle ni till räkodlarbröderna? Inga bilder därifrån? Vore också kul att få veta vad ni köpte... och vad det kostade! fast det kanske står i någon annan tråd?
      i stora drag, dom fotona som finns på räkor är från logemans.. (utom dom från mässan då)
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

      Nunc Est Bibendum

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        Ursprungligen postat av Mamma Mia
        Men visst skulle ni till räkodlarbröderna? Inga bilder därifrån? Vore också kul att få veta vad ni köpte... och vad det kostade! fast det kanske står i någon annan tråd?
        Nja nog har det varit några foton från räkodlarna också (dock inte i artikeln för den handlar bara om mässan) - antingen här eller så goldmedlemmarnas fotoarkiv
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          Ursprungligen postat av Kjaer
          Bilderna i artikeln fungerer inte för mig...
          Verkar som om det blivit något fel och enbart goldisar kan kolla - får försöka fixa det
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            Ursprungligen postat av Kjaer
            Bilderna i artikeln fungerer inte för mig...
            Nu skall det fungera för alla
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • staan
              • August 2007
              • 154

              Räkor i all ära men dom e allt bra svåra att fånga på bild, ibland ser man ett helt gäng av dom 11 blåatigerräkor jag köpte framme, precis när man lyckats greppa kameran så har dom gömt sig. dom verkar vara svårt rädda för blixt eller något. skall dra vidare nu, har hört dom fått in ett bra parti spyholkar på hornbach. Ta hand om er

              //Anders

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Är det kameran som de är rädda för tror du, eller är det farbror staan Travolta som svänger sina lurviga framför karet?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • staan
                  • August 2007
                  • 154

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Är det kameran som de är rädda för tror du, eller är det farbror staan Travolta som svänger sina lurviga framför karet?
                  Kan nog vara så att jag e lite skrämmande! är ju inte första gången någon blir rädd för min dans
                  annars verkar dom trivas okej för ungarna sitter forfarande framför karet i timmar.

                  Kommentar

                  • Raskens
                    • April 2006
                    • 933

                    Tjena alla tysklandsresenärer.
                    Hur går det för era invandrare?
                    Mina röda djävlar trivs som fisken i vattnet. 204:an hoppas jag mår bra. Han har slutat att visa upp sig.
                    Agneta
                    Agneta

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Mina räkor har redan börjat springa omkring med rom under magen så det är ett gott tecken.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Raskens
                        • April 2006
                        • 933

                        Ursprungligen postat av staan
                        . skall dra vidare nu, har hört dom fått in ett bra parti spyholkar på hornbach. Ta hand om er
                        Var dom prisvärda eller? Så här i vinterkräksjukan skulle man kanske köpa ett par stycken

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Mina räkor har redan börjat springa omkring med rom under magen så det är ett gott tecken.
                        Det var kul att det gick så bra och fort.Det är ju så sött med små räklingar
                        Agneta
                        Agneta

                        Kommentar

                        • Maria - Sjöjungfru

                          • January 2004
                          • 4236

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Mina räkor har redan börjat springa omkring med rom under magen så det är ett gott tecken.
                          Vad var det för några du köpte??

                          En eller kanske två av mina tigrar har gått hädan, jag har bara lyckats räkna in 3 st samtidigt, och inte vet jag om det är honor/hanar heller, men men, det visar sig väl.
                          Maria - Sjöjungfru

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48147

                            Arrangörerna har nu lagt upp en diavisning från mässan http://www.planted-aquarium.de/
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                              Vad var det för några du köpte??

                              En eller kanske två av mina tigrar har gått hädan, jag har bara lyckats räkna in 3 st samtidigt, och inte vet jag om det är honor/hanar heller, men men, det visar sig väl.
                              Tråkigt att de blev borta, men de kanske har fest under en sten och snart kommer krypande fram!
                              Jag köpte 15 Chrystal red och 10 C.black.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48147

                                Video

                                Bättre sent än aldrig brukar man ju säga, men i detta fallet är det nog ett gränsfall
                                Nåväl efter 7 sorger och 8 bedrövelser har vi i alla fall lyckats få klart videon från Zoopetklubbvästs resa till Tyskland.

                                Den kan laddas hem från denna sida http://www.zoopet.com/index.php?opti...486&Itemid=219
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...