Växt- och räkresa till Tyskland

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

    Det är vi fler som gör
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

    www.kvitter.n.nu

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      Nu är jag hemma igen efter en riktigt kanonresa där vi besökt många trevliga ställen, sett en massa snygga fiskar och vackra akvarium och framförallt haft enormt trevligt i riktigt "gött" sällskap
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • lillfrasse
        • February 2002
        • 2228

        Har precis landat hemma efter denna spännande utflykt. Tack Kjell för den härliga planeringen och tack alla ni andra som gjorde detta till en kanon resa.

        /kleine Fritz
        Simma lungt..
        Lillfrasse..

        Kommentar

        • Annika
          • January 2002
          • 2518

          En får la knö sig in

          Tack alla för en underbar resa. Tror jag ska ta och sova ett par dagar och vila skrattmusklerna :-) Jag längtar redan efter er.

          Kommentar

          • evus
            • September 2006
            • 729

            Berätta mer!!

            Jag är jättenyfiken............ Blev det mycket räkor till samlingarna?

            Tänkt på er i helgen och ångrat att jag inte följde med. Får bli en tur till Puttgarten i sommar igen då med en avstickare till Hannover
            This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

            Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

            Kommentar

            • Raskens
              • April 2006
              • 933

              Jag måste även jag tacka för denna härliga resan. Tack Kjell för en väldigt bra plannerad resa. Alla anndra oxå för det förträfligt trevliga sällskapet.
              Oj vad jag haft kul
              Agneta
              Agneta

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Jag kan inte göra annat än att hålla med, ett stort tack Kjell för ett prima arrangemang och alla ni andra för att ni gjorde detta till en oförglömlig resa! Räkorna är snart ikoppade i karet och bilder kommer senare!

                Men kan ni gissa vad detta är: http://www.fotoakuten.se/displayimag...910&fullsize=1 ?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Raskens
                  • April 2006
                  • 933

                  Senast redigerad av Raskens; 04 February 2008, 12:45.
                  Agneta

                  Kommentar

                  • Annika
                    • January 2002
                    • 2518

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Fifis buske? ;-)

                    Kommentar

                    • Annika
                      • January 2002
                      • 2518

                      Gissa paret:
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Staan Travolta och MiniFranz Jäger?
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Jimmy.VBG
                          • February 2006
                          • 112

                          Tack allihopa! inklusive Kjellan.
                          Det var en mycket kort långhelg, längesen man träffat så mycket helgalet folk på en gång.

                          Ha de gött!
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=791378

                          Kommentar

                          • Morellen
                            • November 2003
                            • 4349

                            oj, oj, oj Det verkar ha varit en mkt lyckad tripp! Ser fram emot ännu fler bilder när ni hämtat er
                            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                            "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                            (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48147

                              Stor tack också för den våta presenten.

                              För er som inte var med kan jag väl göra en superkort summering på vad vi hann med (artikel + video kommer så småningom)
                              Jag är också övertygad om att en del foton kommer att läggas upp så småningom

                              Torsdag
                              Färjan la ut ca 2 timmar försenad pga ovädret. Vi roade oss dock ändå på färjan

                              Fredag.
                              Färjan var 2,5 timmer försenad till Kie. Vi besökte först Zoo Klein som visade sig vara just liten (klein=liten) så det blev ett snabbesök, men att denna affär var en besvikelse gjorde inget eftersom det ändå låg på vägen till....
                              Das Aquarium som var en mycket stor och bra affär
                              På kvällen roade vi oss ännu mer på hotellet

                              Lördag
                              Förmiddagen ägnades åt husdjursmässan med huvudinriktning på akvarium. Helt OK och många snygga växtakvarier, men mässan var ändå inte större än att vi övergav den under eftermiddagen och då istället besökte...
                              Meerwasser aquaristik som var en pytteliten affär som vi nog kunde ha hoppat över, så vi tog oss snabbt vidare till ....
                              Sea Life som är ett stort nybyggt akvarium och det var helt OK. Speciellt var "rengskogen" fint uppbyggd. Det var dock oerhört trångt där pga av massor med besökare.
                              Sedan var det dags för "Aqua Café" där vi kunde smaska i oss godsaker och kolla på en massa akvarium.
                              På kvällen roade vi oss ännu mer på hotellet

                              Söndag
                              Då besökte vi först Logemann-bröderna och kollade på och köpte en himla massa fina räkor....
                              och sedan åkte vi till Aquarium Tonndorf som var ytterligare en fin affär där det också inhandlades en hel del.
                              Till sist så besöktes akvariet på Hagenbechs Tierpark där det också var himla trångt, men också mycket att se på. Bl.a ett helt suveränt sydamerika akvarium.
                              På kvällen roade vi oss på färjan, även om det nog var något stillsammare än de tidigare kvällarna.

                              Måndag
                              Idag är vi trötta och glada
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • fifi
                                • August 2006
                                • 695

                                Ursprungligen postat av Annika
                                Gissa paret:
                                Hehehe Lillfrasse på staan minsann!!

                                Nu ska fifi sova i en vecka eller så sedan kommer bilder, busken är alldeles grön och magen sönderskrattad. Aldrig haft så kul förr!

                                Och bara så ni alla vet; i den göteborgska parlören betyder "roa sig" att resa mot medvetslöshet
                                mvh
                                Fifi

                                I'm so cute, I poop rainbows.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...